Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Ik heb op dit moment bij de ING naast mijn reguliere rekening een toprekening waarop ik mijn spaargeld heb staan.

Het afgelopen jaar is de rente op die spaarrekening flink gedaald. Vandaag kreeg ik weer een mailtje dat rente wordt verlaagd naar 1,6%.

Nu is het zo dat ik voor mij dochtertje van 1,5 jaar bij de ING een 'groei-groter' rekening heb waarop ik zelf (en de oma's en opa's) af en toe wat spaarcentjes voor haar toekomst zet. De rentie hierop is 2%.

Mag ik nu al mijn eigen spaargeld (> €20.000) op haar groei rekening stallen en daar dus 0,4% meer rente trekken ??

Of kan de bank hier moeilijk over doen ?

ik hoop de discussie over het nemen van een andere bank cq. andere wijze van sparen te vermijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
In de voorwaarden van de rekening staat het volgende:
13 Beëindiging door de ING
13.1 De ING mag de Groei Groter Rekening beëindigen
als de rekening naar mening van de ING wordt gebruikt op
een manier die in strijd is met het karakter van de rekening.
Misschien kan je het risicoloos proberen, ik zie geen consequenties. Maar ik denk dat het wel opvalt wanneer je al je geld vanaf je eigen spaarrekening op de spaarrekening van je kind zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07 12:10

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Waren 2 weken terug bij een ING kantoor om dezelfde rekening te openen voor ons kind. Toen viel me de rente ook op en heb ik gevraagd hoe dat zat. De mevrouw bij de ING vertelde me dat veel mensen speciaal om die reden nu een rekening openen en daar op sparen. En van haar ook niks gehoord over dat het niet zou mogen. Maar goed, geen garanties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Of kan de bank hier moeilijk over doen ?
De fiscus wel.

[edit] Speedy55 hieronder heeft gelijk: het is geen schenking, excuses.

[ Voor 33% gewijzigd door AlterEgo op 11-03-2013 11:19 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:23
Of je opent een spaarrekening bij een andere bank en vangt zelfs nog meer dan 2% rente?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gezien de huidige inflatiecijfers moet je je sowieso afvragen of sparen wel zo handig is aangezien het je op dit moment gewoon geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Waarom, valt nog steeds in box 3 hoor. Dus of je het nu op de rekening van je kids zet of niet. En omdat het kind onder de 18 is heb je het ook niet over schenken. Bron

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
theHoff schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:09:
Gezien de huidige inflatiecijfers moet je je sowieso afvragen of sparen wel zo handig is aangezien het je op dit moment gewoon geld kost.
Dat vind ik altijd zo'n onzinnig argument: als het op je betaalrekening staat levert het niets op, als je het op een spaarrekening zet vang je er iig nog iets voor. Niet iedereen wil beleggen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als veel mensen hun geld op de spaarrekening van hun kind zetten voor die iets hogere rente, zal die rente vanzelf weer omlaag gaan? Neem aan dat de ING die hogere rente kan bieden omdat het idee is dat dat geld op de rekening blijft staan/groeien tot het kind 18 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Let wel dat die groei-groter rekening op naam van je kind staat en niet op jouw eigen naam. Formeel zijn alle overboekingen dus schenkingen en moet je als je boven de drempels uit komt hier belasting over betalen. De drempel is dacht ik iets rond de 5000 EUR per jaar.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou een gratis rekening openen bij Moneyou. De rente is momenteel 2,1% vrij opneembaar en er zit gewoon een hele degelijke Nederlandse bank achter (ABN geloof ik). Op die manier heb je geen mindere rente en neem je geen risico. Want hoewel de ING het waarschijnlijk zou accepteren, je gebruikt op die manier niet het product zoals is bedoeld.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Ik heb net voor de grap eens met de klantenservice gebeld en de situatie voorgelegd;

Het antwoord:

"Pfoe, goede vraag. Ik durf het niet zeker te zeggen, maar wat mij betreft zal dit geen probleem zijn en kunt u dit gewoon doen. Hoe de belastingtechnisch gezien zit, weet ik niet. Maar dat is belastingkwestie en geen ING kwestie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-07 08:50

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Tja, je kunt ook idd een spaarrekening openen bij een andere bank, zoals LeasePlanBank, op dit moment tóch weer de hoogste met 2,24%.
En je kunt het ook weer eenvoudig terughalen als je wilt, zonder beperkende voorwaarden zoals een minimumsaldo.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat je ook kunt doen is je geld in de dochteronderneming van ING stoppen: westlandutrechtbank. Daar krijg je 2,15%. Nog steeds niet veel, maar het is beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yolo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-06-2023
staat het op zo'n rekening niet voor een lange tijd vast? die rente is vaak zo laag dat je beter een deposito kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Had het hier toevallig van de week over met een vriend die dit ook doet, ik vind het persoonlijk nogal raar om je eigen geld op naam van je kind op te slaan. Het lijkt me dat er ook wel ergens een instantie is die hier over kan mauwen... of kun je er juist controles mee ontlopen? Voor bijstand mag je ook niet meer hebben dan X spaargeld, als het dan op de rekening van je kind staat, kom je daar dan onderuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nee, spaargeld van kinderen tot 18 jaar vallen voor de belasting gewoon onder box 3 van de ouders. Op naam van je kinderen zetten veranderd daar niets aan. Je kunt zo'n constructie het niet gebruiken om VRH te ontduiken.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wel zorgen dat je het terughaalt voor hun 18e en ook opletten waar ze zelf bij kunnen met internetbankieren.
Abn-amro kinderbonussparen geeft op bepaalde momenten nog 5% rente over het saldo, dat is ook wel interessant. Lees dan wel eerst even de voorwaarden.
Pagina: 1