Probleem tussen moederbord en voeding.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337mhz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-11-2024
Beste mede tweakers.

Ik heb een probleem met mijn nieuwe pc.
Alle onderdelen zijn los besteld.

De pc bestaat uit de volgende onderdelen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 257,95€ 257,95
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 115,95€ 115,95
1Gigabyte GV-N670OC-2GD€ 354,90€ 354,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 77,-€ 77,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)€ 79,99€ 79,99
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 34,99€ 34,99
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 79,99€ 79,99
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,90€ 16,90
1Corsair Enthusiast TX550M€ 69,90€ 69,90
1Crucial m4 SSD 2.5" 256GB€ 164,95€ 164,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.252,52

Om te beginnen, het probleem is dat zodra ik de start knop van mijn pc indruk de ventilators en voeding een aantal seconden beginnen te draaien en dan er mee stoppen.
Ik heb het systeem kaal, tot volledig volgebouwd getest en het mocht niet baten.
Maar, ik heb de voeding getest op een andere pc die ik heb staan en daar doet deze het prima.
Vervolgende heb ik ook een oudere voeding die ik nog heb op mijn nieuwe pc getest en dan gaat de computer wel aan.
Het blijkt dus zo te zijn dat het moederbord + de voeding niet defect zijn.
Ook de CPU werkt naar behoren want de computer ging gewoon aan met die oude voeding van me.
Het is wel vreemd dat een oude voeding wel werkt.

Nu is het enigste wat ik kan bedenken dat er nog fout zou kunnen zijn en dat is dat het moederbord + voeding niet compatible zijn.

Ook heb ik bij Zercom mijn voeding rma gedaan en een nieuwe gekregen, deze doet precies hetzelfde.
de vervangende voeding is de: pricewatch: Seasonic M12II 620W

Heb ook al de 12v stekker eens los gehaald of gesplitst en er maar 4 in gedaan inplaats van 8 en de 24 connector naar 20 gesplitst maar ook dit werkt niet.

Ik heb echt alles getest en de hardware is gewoon in orde. Alleen blijkt het zo te zijn dat op een of andere manier mijn moederbord en voeding niet samen willen werken.

Hebben jullie enige suggesties?
Ik zelf zit er aan te denken om een ander merk moederbord te kopen.

Ook is het vermogen meer dan voldoende aangezien die oude voeding die ik heb maar 480 heb en de nieuwe voedingen 550 en 620 zijn.

Ik kom dus niet eens in het bios scherm. Ik krijg geen beeld en geen piepje ook zit er geen led lampje op mijn moederbord.

De voeding en ventilators draaien een aantal seconden of 2 en stoppen er dan mee.

Ik ben echt ten einde raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

[het probleem is dat zodra ik de start knop van mijn pc indruk de ventilators en voeding een aantal seconden beginnen te draaien en dan er mee stoppen.
It's not a bug its a feature :) Ook Asus borden bv. doen dit als ze niet tevreden zijn met de overklok of geheugen modules etc. dan gaat de 'BIOS' zelfs zoeken naar de meest gangbare instellingen. Dus als eerste zou ik de BIOS updaten en is testen met ander geheugen.

Het woord compatible zou ik niet gebruiken als het om de combo voeding mobo gaat (power issue misschien)? Ik geloof dat de GTX670 550W als minimum heeft dus mijn eerste gedachte was dat de originele voeding dit niet trok maar als het zelfs werkt met 480W die natuurlijk ook werkt tijdens een game is dat eigenlijk al de oplossing? Neem een sterke voeding of als een BIOS update niet werkt of er geen firmware update is voor je GPU zou ik id. het moederbord ook vervangen. Je kan dit probleem ook voorleggen aan de helpdesk van Gigabite hopelijk weten zijn anders een oplossing? Je kan ook nog testen met een (slappe) budget videokaart om stroom problemen uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337mhz
@ Larsiano.

Ik kan wel moeilijk doen maar,

Ik heb ook een keer gewoon niets aangesloten op het moederbord, dus gewoon helemaal niets.
En toen deed die oude voeding het wel en die nieuwe niet.

Dus het probleem ligt echt niet bij andere componenten dan de voeding en moederbord.
Ik weet ook dat het woordje compatibiliteit een beetje raar ligt bij moederbord + psu maar ik heb dit eerder gezien dus het is niet iets wat niet kan.

Ook als ik weet dat de voeding gewoon levert en gewoon doet op andere systemen en mijn oude voeding het gewoon doet op mijn nieuwe pc terwijl ik daar overigens ook al bf 3 op heb gespeeld kan ik alleen maar zeggen dat er compatibiliteits problemen zijn.

Hij doet dit zonder videokaart maar ook met videokaart.

De CPU, moederbord en RAM zijn getest bij Komplett en zei zeggen dat er niets mis mee is.
Zercom had mijn voeding getest en zeggen dat deze ook goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

In het kort werkt dus alles prima met een oude 480W voeding en heb je problemen gehad met 2 nieuwe PSU's? In dat geval zou ik het toch op een voedings probleem houden en een andere halen.

Aangezien je de videokaart al hebt uitgesloten is de BIOS update niet meer handig voor een PCI-e conflict. Echter wil dit wel is helpen voor de algemene stabiliteit van het bord zelf i.c.m. de overige hardware, Ook kan het een systeem gratis sneller maken als het wel werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337mhz
Probleem was dus het moederbord.

Msi moederbord gekocht en deze deed het meteen.

Als 2 voedingen al niet werken op dat andere moederbord dan ga ik echt niet een andere voeding kopen.