AMD FX 8350 of andere processor of GPU

Pagina: 1
Acties:

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Beste,

Momenteel heb ik een amd fx 8120 processor en een ati hd 6870 1GB DDR5 grafische kaart.
Die draait alle games momenteel vloeiend maar zou mij toch willen voorbereiden op de "toekomst".

Ik had gedacht om eventueel mijn processor te vernieuwen naar de FX 8350.
Is deze een verbetering? of koop ik beter een intel i5 processor? (heb nog een moederbord liggen voor een intel i5 processor dus dat is geen probleem) of beter een andere grafische kaart en zo ja welke?

Ik weet dat de processor niet zo super belangrijk is voor het gamen zelf ...
Bij de nieuwe tombraider haal ik bij de benchmarks (de benchmark in game), op "high" een gemiddelde fps van 50 dacht ik ...

Alle comments zijn welkom!

Budget is ongeveer 230 euro max !

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:18
Als ik jou was zou ik nu niet investeren in een nieuwe CPU. Bij games zal veel eerder je GPU de bottleneck vormen dan de CPU, die toch nog redelijk recent is.
Mochten de games die je nu speelt nog prima lopen zou ik even niets doen en de volgende lichting GPU's en CPU's afwachten. Als er toch al wat problemen optreden, als in soms onspeelbaar lage fps, dan zou je kunnen overwegen om te upgraden naar iets als een Club3D HD7870 XT. Je zou ook kunnen overwegen, mocht je voeding dit toelaten, om het V&A gedeelte na te zoeken voor een 2e HD6870 voor een Crossfire setup en pas in de toekomst voor een echte upgrade te gaan. Let wel, niet alle games hebben goede Crossfire support.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• niniansix
Thx!
Maar wat is nu een goede FPS? Want op high haalt hij gemiddeld 50 fps op de nieuwe tomb raider game...

Is dit voldoende? of hoe zit dat precies ? ;)

Greetz

Verwijderd

50FPS is best aardig maar met welke titel(s) is dat? Wat je nu hebt is zeker geen trage kaart maar de CPU is zelfs nog goed te noemen. Ik weet niet hoe je ervaringen zijn met Nvidia maar mogelijk is een GTX670 of GTX680 iets voor je, ze zijn niet goedkoop maar zeker wel grafische wonders. Ik neem aan dat je al een SSD in je systeem hebt natuurlijk? Welk hardware heb je nog meer?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2013 09:42 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:18
niniansix schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:31:
Is dit voldoende? of hoe zit dat precies ? ;)
Er is geen exact getal te noemen voor wat "in orde" is. De een vindt 20 FPS nog prima speelbaar, de ander begint al te klagen wanneer het onder de 50FPS komt. Ik vind alles boven de 25-30FPS prima speelbaar, die 50 die jij noemt zijn dus naar mijn inziens meer dan zat.
Tip van Flip: te lage FPS is wanneer JIJ vindt dat het niet meer lekker loopt. Op dit moment zal het wel goed zitten, tenzij je Crysis 3 wilt gaan spelen op max settings.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• niniansix
Bedankt voor jullie reacties!
Die 50fps gemiddeld is met de nieuwe tomb raider game. Daar kan je in het startmenu een benchmark laten lopen en dan krijg je een resultaat ;) Vandaar de gemiddelde FPS van 50...

Een SSD heb ik momenteel nog niet zitten in dit systeem. In mijn ander systeem wel.. Ik overweeg om dit misschien wel te doen maar het is niet mijn prioriteit...

Voor de rest gewoon 8 gb ddr3 op 1333 mhz en een gewone harde schijf dus niets speciaals eigenlijk..

Nvidia heb ik nog nooit gekocht omdat deze altijd iets duurder zijn dan amd kaarten & deze qua prestaties bijna gelijk zijn...

Wat ik wel vreemd vind, is dat ik in mijn ander systeem (intel i5 2500K processor en een ati hd 7870 kaart), de benchmark van tombraider ook liet lopen op settings high en daar was de FPS niet zoveel hoger dan bij m'n ander systeem (met de amd processor en lagere ati kaart)...
Is er daar een reden voor?

Greetz

Verwijderd

Volgens deze CPU-chart: http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html is de 2500K trager dan de FX8120. Als dat zo is heb je dus een trage CPU met snelle kaart en een snel systeem met trage kaart. Je kan de kaarten is verwisselen om dit te testen? Je kan ook overwegen om beide systemen te verkopen en samen met je huidige budget een nieuw highend systeem te bouwen natuurlijk wil je hogere prestaties?

Er is nog niet veel normale (niet highend) hardware die sneller is als jouw huidige beide systemen. Echter is het soms wel weer een significant verschil als je zelfs de kleinste dingen upgrade zoals de 'HD7870 XT', maar het upgraden voor slechte een marginaal verschil is ook vaak het duurste. Nvidia is wat duurder als ATI maar hierover heb ik weer de mening dat het A: Beter is met Physics B: een meer kleurrijke en natuurlijke wereld genereerd dus dat is ook het testen waard. Ook zorgt een SSD naast het snelle laden ook voor minder microstutter tussen scenes tijdens een spel dus wil je meer snelheid is dit een eerste vereiste :)

• niniansix
Thx voor de informatie!
Maar correct me if i'm wrong maar ik las op internet dat de intel i5 2500K beter is dan die 8120 als het neerkomt op gaming... Dat je een veel hogere FPS haalt...
Of ben ik verkeerd?

Ik zie het momenteel niet echt zitten om beide systemen te verkopen omdat ik dan weer alles op internet moet plaatsen en tegen dat het dan verkocht is enz.. ;)

Het is momenteel ook niet echt mogelijk want beide systemen staan op een andere plaats ( 1 bij mij thuis & 1 bij m'n vriendin).

Een SSD staat zoiezo op het lijstje om aan te schaffen ...

Thx voor de reacties ;)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:32
Voor gaming doorgaans wel inderdaad, maar de fx8120 moet imo volstaan (kijk eventueel of je meer fps krijgt als je hem overklokt).
Die 6870 zal in 95% van de gevallen de bottleneck vormen, als je meer prestaties wilt zul je die moeten upgraden.

• niniansix
Welke grafische kaart wordt er dan aangeraden?
Die toch enerzijds betaalbaar blijft? ;)

Dus die CPU zou echt voldoende moeten zijn om alle games toch wel vlot op high te draaien?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:32
Wat is betaalbaar?
Geef ook de rest van je setup eens (moederbord, behuizing, voeding, scherm, etc).
Incl verkoop van de 6870 zou je met jouw budget (230) een 7950 kunnen kopen.
Pagina: 1