Kantoorsoftware: Office, LibreOffice en OpenOffice getest

Pagina: 1
Acties:

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
reviews: Kantoorsoftware: Office, LibreOffice en OpenOffice getest

Op pagina 2 wordt gesproken over een video die laat zien hoe de software reageert bij het slepen van afbeeldingen:
Als een afbeelding wordt ingevoegd en in een tekst wordt gesleept, ziet de gebruiker direct hoe het er uit komt te zien. Onder Libre- en OpenOffice ziet de gebruiker dat pas als hij stopt met slepen, zoals geïllustreerd in onderstaande video.
Ik heb op alle pagina's gekeken maar ik zie echter helemaal geen video staan, moet die nog toegevoegd worden?

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Laat maar, waarschijnlijk te vroeg gereageerd, inmiddels staat de video er wel.

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:33
Iets anders over dit artikel. Op pagina 7 staat:
Erg veel veranderd is Outlook 2013 niet, al is er een nieuwe adresboek-interface toegevoegd. Ook is het mogelijk om vanuit het venster waarin het mailtje wordt geopend, het mailtje te beantwoorden - er hoeft dus geen nieuw venster te worden geopend. Dat werkt erg onoverzichtelijk. Wat ons overigens wel een raadsel is, is waarom het configureren van een Outlook.com-mailadres in de mailclient niet erg makkelijk gaat.
Moet onoverzichtelijk niet zijn overzichtelijk? De zin ervoor wekt de schijn dat dit een positief punt is. Ook de zin erna versterkt dat. Onoverzichtelijk klopt in deze constructie niet imo.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
segil schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:14:
Iets anders over dit artikel. Op pagina 7 staat:

[...]

Moet onoverzichtelijk niet zijn overzichtelijk? De zin ervoor wekt de schijn dat dit een positief punt is. Ook de zin erna versterkt dat. Onoverzichtelijk klopt in deze constructie niet imo.
Klopt, fixed.

Ik ben helemaal geen stagiair

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heel leuk dat een aantal kantoorsoftwarepaketten zijn bekeken, maar ik vind het jammer dat bijvoorbeld een opensourcepakket zoals de Calligra Suite niet is meegenomen of aan de commerciele kant paketten van SoftMaker of Kingsoft.

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:35

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Hopelijk mag ik hier ook iets kwijt over deze review.

Als eerste vind ik het jammer dat iWork niet meegenomen is in de vergelijking. Aangezien LibreOffice en OpenOffice erg gelijkend zijn, is het nu meer een vergelijking tussen twee pakketten. Mijns inziens was er zeker ruimte geweest voor nog een pakket.

Verder staan in de review verschillende lange zinnen die niet gemakkelijk snel gelezen kunnen worden. Ik ben een taalliefhebber en je kunt mij dus zeker plezieren met een mooi opgebouwde zin, maar dat gevoel kreeg ik in deze review absoluut niet. Voorbeelden (uit de inleiding) zijn bijvoorbeeld:
Van OpenOffice, waarvan het LibreOffice-project een afsplitsing is die is ontstaan uit onvrede met het OpenOffice-project, moet versie 4.0 binnen niet al te lange tijd verschijnen, maar de precieze introductiedatum is onbekend en voor de volledigheid wilden we het softwarepakket toch nu al meenemen.

Office is de enige van de drie softwarepakketten waarvoor moet worden betaald: namelijk 100 euro per jaar in combinatie met een Office 365-abonnement waarbij gebruikers extra Skype-tegoed, SkyDrive-opslagruimte en nieuwe versies van Office zonder meerprijs krijgen, of vanaf 140 euro zonder abonnement.

LibreOffice en OpenOffice zijn gratis te downloaden en zijn daarnaast ook te gebruiken op OS X en Linux, in tegenstelling tot Office 2013, al is er van Office wel een oudere OS X-versie voorhanden.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Pagina: 1