nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Verwijderd
Ik denk Hostbridge van je chipset, moet je even de goede driver van de IDE Busmaster en BX chipset installeren(van de CDROM van Abit)
Maar deze melding wordt door de BIOS getoond, nog voordat Windows wordt opgestart. Een driver ofzo heeft daar (volgens mij) geen invloed op.
Verwijderd
heb je er scsi inhangen of gewoon ide ??? volgens mij zit je mobo beetje in de knoop met de bootdevices... biosupdate zou kunnen helpen
De nieuwste BIOS had ik al gedaan. Maakte (helaas) niets uit.
Verwijderd
anders ff teruggaan naar de winkel met je bordje.. ff andere vragen ofzo, lijkt me geen normale foutmelding.. een beetje bedrijf heeft die service wel voor je als je hem net hebt gekocht
Ik ben eruit. Het is die k*t netwerkkaart van compaq. Als ik die eruit haal is er dus niets aan de hand. Die kaart kwam uit m'n oude systeem (een compaq dus) en werkt blijkbaar niet 100% in een niet compaq systeem (goh vreemd
) Alles werkt verder prima, alleen die melding heb ik met opstarten. Misschien maar ergens een goedkoop pci netwerk kaartje scoren.
18h zou wel eens een i/o-adres van het mobo kunnen zijn, waar de netwerkkaart een conflict mee geeft. Ik heb ooit iets vergelijkbaars gehad. Was een conflict tussen het powermanagement van m'n P2B en een oude SMC ethercard (ook een netwerkkaart). Het i/o adres op de netwerkkaart omzetten was de oplossing.
Pagina: 1