Bose 301 (mid)woofers vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-07 21:10

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Beste Mede-Tweakers,

Ik heb een aantal jaar terug oude (25 jaar) Bose speakers van mijn oom gekregen en de midwoofer of woofer heeft geen foam rand meer. Deze is afgebrokkeld door ouderdom of veel gebruik (vast een combinatie van beiden).

Nu wil ik deze speakers vervangen voor maximaal 60 euro (dus 30 euro per kast).
De speaker ga ik gebruiken naast mijn TV voor wat dieper/voller geluid. Ik ga ze niet gebruiken voor feestjes, maar wel voor games en muziek en wil daar een volle klank uit.
Een versterker heb ik al (:

Nu heb ik op aanraden van Speaker en Co (geen reclame) de volgende speakers (2 stuks) gekocht:
http://shop.speakerenco.nl/product_info.php?products_id=763

Deze zouden een goede vervanging zijn. De contactpersoon (Titus) gebruikt ze zelf ook in verschillende zelfbouw systemen.

Foto oud:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/285281_10200813144356900_495097280_n.jpg

Foto nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/602822_10200813144596906_1762690278_n.jpg

Nu wil ik dus deze speaker vervangen, maar zit ik met een aantal vragen:
- Kan dit 1 op 1?
- Moet ik nog aan het rekenen gaan en met de weerstanden/spoelen/condensatoren tekeer gaan?
- Moet ik de draad vervangen?
- Op beide speakers staat een rood bolletje (rood omcirkelt). Ik neem dan aan dat de gele kabel, aan de kant van het rode bolletje, naar de kant van het rode bolletje gaat op de nieuwe speaker?

Liefst zo simpel en goedkoop mogelijk.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035

60 euro investeren in een stel boxen die dat bedrag waarschijnlijk niet eens meer waard zijn lijkt me nogal een slecht idee. Voor 50-100 euro kun je op marktplaats genoeg mooie speakers vinden die minstens zo goed klinken als deze bose speakers. Bespaar je zelf de tijd en moeite en kijk eens rustig om je heen op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Anoniem: 368035 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:20:
60 euro investeren in een stel boxen die dat bedrag waarschijnlijk niet eens meer waard zijn lijkt me nogal een slecht idee. Voor 50-100 euro kun je op marktplaats genoeg mooie speakers vinden die minstens zo goed klinken als deze bose speakers. Bespaar je zelf de tijd en moeite en kijk eens rustig om je heen op marktplaats.
En het foam vervangen? Heb je enig idee wat daar de gemiddelde prijs van is?
Heb contact opgenomen met een winkel, maar nog niets terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211516

ongefundeerde rant-knip

[ Voor 79% gewijzigd door teacher op 04-04-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Maar als ik goedkoop de foam randen kan vervangen, maakt het mij niet uit.
Wel ben ik er zeker van dat ik de aangekochte speakers terug ga sturen naar Speaker en Co. Had het fijn gevonden als ze mij verteld hadden dat het niet rendabel was geweest..

[ Voor 14% gewijzigd door teacher op 04-04-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07 18:05
http://www.parts-express....tl.cfm?partnumber=260-914
Ik ga er vanuit dat het de 301 zijn.
Maja het is wel een prielwerk, Plus ik zie een berg roest op de foto dus hoe is de staat van de spoel/motor? ,Is het wel waard om er tijd en geld in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HetGezegde schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:25:
[...]

En het foam vervangen? Heb je enig idee wat daar de gemiddelde prijs van is?
Heb contact opgenomen met een winkel, maar nog niets terug.
Ik heb geen flauw idee wat dat kost, zal ook al gauw 3 a 4 tientjes kosten denk ik. Daarnaast is het een heel gepriegel om die foamranden er goed omheen te krijgen. En zoals zojuist al gezegd werd, Bose is overpriced troep. Doe jezelf een plezier en koop voor dat geld iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Ok bedankt voor de info! Ik ga de speakers terug sturen en mezelf een mooi pc setje van 60 euro aanschaffen 8) het is veel gemakkelijker voor mij om een doos open te snijden :)
Heel erg bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HetGezegde schreef op maandag 11 maart 2013 @ 17:31:
Ok bedankt voor de info! Ik ga de speakers terug sturen en mezelf een mooi pc setje van 60 euro aanschaffen 8) het is veel gemakkelijker voor mij om een doos open te snijden :)
Heel erg bedankt! _/-\o_
Je had al een versterker toch? Dan zou ik een pc setje maar achterwege laten aangezien je er daarmee alleen maar meer op achteruit gaat. http://www.marktplaats.nl...o=100%2C00&startDateFrom=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 20:35

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Refoamen voor die dingen kost 2 tientjes en een paar uurtjes werk, dus ik zou die dingen gewoon opknappen, bij de verkoop krijg je die prijs er altijd uit (als je het netjes doet..)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451726

Google eens op foamranden vervangen. Je hebt dan zo een stap voor stap hanleiding te pakken. Met een beetje geduld kun je voor heel weinig geld die Bose speakers weer perfect laten spelen.
Daar kunnen geen computerspeakers van € 60 tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Alsnog bedankt voor de reacties!
Heb de speakertjes ingebouwd en het werkt subliem. Geluid is heerlijk.

Terug sturen vond ik zelf niet netjes, aangezien de webshop mij goede service/uitleg gegeven heeft.
Pagina: 1