Copieren maar niet lezen naar een nas directory

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:23
Sorry voor de vage omschrijving, maar kon een duidelijkere omschrijving niet verzinnen in de korte titel,

Het probleem is het volgende:
Ik heb mijn server opnieuw geinstalleerd naar Ubuntu 12.10 Server. 1 van de dingen die ik meteen doe tijdens het opstarten is een share aanmaken naar mijn NAS. hiernaar worden mijn backups naar gekopieerd en nog wat andere dingen benaderd.

Ik kom nu tegen het volgende aan. Tijdens het copieren van mijn backups (ze worden eerst lokaal gemaakt) naar een subdirectory op de NAS, kan ik die zelfde directory niet bekijken vanuit de server. ik kan de directory wel bekijken vanuit mijn W7 desktop. Het kan dus niet aan de share/nas liggen. Ik krijg overigens ook de processen niet meer gestopt die aan het copieren zijn (ook het ls commando krijg ik niet gekilled) De enige manier dat ik dan alles gestopt krijg is een reboot (zelfs et commando reboot blijft uiteindelijk hangen)

Ik denk dus dat het een (configuratie) probleem van de samba/cifs client is. Iemand eig idee wat dit kan zijn?

Update
Het lijkt erop dat er maar 1 connectie vanuit mijn server naar de NAS mag gaan. Zolang hij aan het copieren is van file 1, wacht hij tot de de file klaar is. Als de file klaar is krijgt mijn ls even tijd om rond te kijken, laat alles zien en dan gaat de cp weer verder met file 2.

[ Voor 12% gewijzigd door ge-flopt op 10-03-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

En welk protocol gebruik je? Samba/CIFS of NFS?

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:23
samba/cifs.
Ik kan het eens testen met NFS.

[ Voor 60% gewijzigd door ge-flopt op 11-03-2013 11:17 ]