Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop met 2 audio jacks Dj laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een goedkope laptop die 2 audio jacks heeft, helaas heeft tweakers hier geen zoek filter voor :(. Heeft iemand een idee waar ik een goedkope laptop kan vinden (voor me mengpaneeltje en een koptelefoon)?

Ook iets wat ik me af vroeg maar waar internet geen antwoord op heeft:
Is het mogelijk om de speakers van de laptop door te knippen, en te vervangen door een audio jack?

Zo ja :) leuk idee foor een casemod ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2013 21:28 ]

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:36
is het misschien een makkelijker idee om nog een externe geluidskaart te gebruiken? Ik denk dat je ze wel hebt met USB aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel eens zo ding besteld voor een vriend, zijn audio kaart was stuk. Dat was een prima oplossing maar kan je die kaartjes zo afstellen dat ze 2 audio sporen kunnen afspelen ?

• jopie
Als je in je software geluidssporen aan hardware kunt toewijzen wel.
Mij als leek lijkt het me normaal dat je in je software kunt kiezen waar het geluid naar toe moet. Zeker als het "apart" geluid is als output en voorluisteren. Wat zegt je software hierover?

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 19:12
Is een splitter geen optie? Of zeg ik nu iets heel doms?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik momenteel Virtual DJ (DJConsole) deze software stuurt me speakers aan via de achterste audio poort, en de headset word aangestuurd door de voorste poort.

Verwijderd

Topicstarter
@iDonkey helaas dit is geen oplossing dan krijg je allen het rechter of linker geluid over de boxen en andere kant over de headset maar bedankt dat je mee denkt.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

iDonkey schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:33:
Is een splitter geen optie? Of zeg ik nu iets heel doms?
Dom klinkt ook zo kwetsend, maar nee, het werkt niet.

Een losse usb-geluidskaart lijkt me een prima idee.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Die gebruik ik maar hier gaan geen speakers in, en geen headset. Daar is de laptop voor nodig met 2 audio poorten :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2013 21:37 ]

• jopie
Heb je dan ook dit soort instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.virtualdj.com/image/oldblog/10/65294/image.jpg

Zo ja, dan zou je er volgens mij zijn met een externe geluidskaart.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas niet 8)7
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/landing/24/naamloosim.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2013 21:43 ]

• jopie
Maar daar staat toch wat je wilt:
Master second card, Headphones first card.

Met een 2e geluidskaart moet je er sowieso zijn, maar welke laptop/computer gebruik je nu?
Dan kunnen we die ook eens "onderzoeken" op mogelijkheden.

Verwijderd

Maar waarom zou een splitter niet volstaan? TS wilt toch 2 apparaten aansluiten op de audio uit?

Afbeeldingslocatie: http://img841.imageshack.us/img841/5360/minijacksplitterbelkinr.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop is een Toshiba satellite c855-112

[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2013 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:49:
Maar waarom zou een splitter niet volstaan? TS wilt toch 2 apparaten aansluiten op de audio uit?

[afbeelding]
ja en nee

een dj kan kiezen tussen geluid horen en geluid spelen je luisterd naar de mix voor je het afspeeld terwijl een ander liedje al afspeelt :)

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:49:

[afbeelding]
Omdat als je DJ't, je meerdere sporen gebruikt, je hebt je eindmix die uit de speakers komt, en 2 of meer bronnen die naar je koptelefoon gaan zodat je kan luisteren naar de track (of hij synchroon loopt, of je pitch klopt etc.).

Daarom zie je bij concerten DJ's ook draaien met 2 bronnen (meestal CDJ's) met een mixertje er tussen (meestal DJM). De mixer is dan verantwoordelijk voor wat jij hoor, en wat het publiek hoort.

Dat is in ieder geval wat ik er van begrepen heb als lichttechnicus, vind zelf DJs maar een vreemd volkje O-)

I'm a photographer, not a terrorist

Verwijderd

Topicstarter
citruspers schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:54:
[...]

Dat is in ieder geval wat ik er van begrepen heb als lichttechnicus, vind zelf DJs maar een vreemd volkje O-)
:D zie daarom mijn idee om 2 speakers door te knippen en een jack er op zetten :D p.s deze gaat dan naar de echte speakers :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2013 21:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga even afk doen, morgen weer vroeg op naar het werk.

Verwijderd

Zodra je een male jack in die laptop plugt, worden de interne luidsprekers uitgeschakeld.

't is niet zo dat de interne luidsprekers en de jack uitgang ieder een aparte DAC hebben.

Verwijderd

De XPS 15 heeft meerdere audio jacks, de Alienware reeks heeft meerdere audio jacks, er zijn er vast wel meer. Die zijn alleen niet cheap. Wellicht dat je een 2e-hands studio 15 of XPS 15 (l501 of l502x) kunt halen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 22:00:
Zodra je een male jack in die laptop plugt, worden de interne luidsprekers uitgeschakeld.

't is niet zo dat de interne luidsprekers en de jack uitgang ieder een aparte DAC hebben.
je kan toch met de driver audio uit speakers en headset splitsen ?

Verwijderd

Topicstarter
een maat van me heeft ook een xps en 100-200 euro is niet al te duur. Ik zal het onthouden :)

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-11 15:45
Ik denk dat dit wel is wat je zoekt! :)

http://www.musicstore.com...erface/art-PCM0008615-000

Deze is misschien ook wel wat. Kan je 2x stereo op aansluiten en 1 koptelefoon, maar die zou je ook nog toe kunnen wijzen aan vdj bijvoorbeeld.

http://www.bax-shop.nl/us...face/product-details.html

[ Voor 84% gewijzigd door Bas. op 11-03-2013 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Momentele gebruik ik aux geen RCA

• Bas.
Maakt dat een verschil voor jou?

Verwijderd

Topicstarter
best wel de aansluiting past niet :(

• Bas.
Hoezo zou dat niet werken? :P Ik neem aan dat je de boel nu aan sluit op een mengpaneel?

Dan moet je er deze tussen hangen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tonecontrol.nl/images/products/370x320/tulpkabel150cm.png

Wil je een 3.5 jack [Aux zoals je bedoeld denk ik], hang je er zon kabeltje aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.popelectronics.nl/images/T/CABLE-470.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Op het mengpaneel zit allen de aansluiting om naar de pc aan te sturen ;)

Momenteel staat alles op de pc geinstaleerd en aangesloten (deze heeft 2 aux ansluitingen) ik wil dit op de laptop hebben maar deze heeft speakers en een aux aansluiting, en ik wil graag een grotere speaker set hier op aansluiten daarom mijn idee om de speakers door te knippen en te vervangen voor een aux aansluting

p.s het is me eerste draai set vandaar de weinig aansluitingen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2013 13:36 ]

• Bas.
Welk mengpaneel heb je? Want je fixeerd je je een beetje op een "Aux" aansluiting, maar dat heb je nergens voor nodig. Verder gaat het doorknippen van speakers en daar een 3.5 jack aan solderen niet werken, omdat je dan een versterkt signaal eroverheen gaat sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Hercules DJ Control MP3 e2

zou het ook niet werken als ik het geluid naar beneden afstel bijvoorbeeld 10% en de rest door de echte boxen laat versterken?

is het niet zo als je een 150% signaal stuurt de versterker niet meer dan 100% geeft ?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2013 13:38 ]

• Bas.
Nop dat gaat inderdaad niet werken.

Dat is geen mengpaneel maar een midi controller? :P Het enige wat je daarmee kunt doen is in dj software de knoppen aansturen. Kwa geluid kun je er niks mee en zit er niks in.

Wat ik zou doen is deze behringer aanschaffen:
http://www.musicstore.com...erface/art-PCM0008615-000

Je kunt dan je 2 decks laten afspelen over deze geluidskaart. Deze geluidskaart kan je dan aan de versterker hangen.

Aan de geluidskaart ingebouwd in de laptop [Aux zoals je aangeeft] kan je jou koptelefoon aanhangen en daarover muziek voorluisteren.

Ik ga er vanuit dat je Virtual DJ gebruikt? Dan stel je het volgende in:

Koptelefoon: "Geluidskaart laptop"
Decks: "Behringer geluidskaart"

Ik neem aan dat dit is wat je ongeveer bedoeld?

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:46
Met Bas.

Maar haal dan een 4 kanaals geluidskaartje (oftewel 2x stereo). Dan hoef je de jack van de laptop zelf niet te gebruiken en heb je meestal een betere geluidskwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje verward met een midi controller kan je alle nummers laten overgaan en de aanpassingen doe je met een mengpaneel ?

dus als ik een mengpaneel heb deze aansluit op de geluidskaart waar sluit ik dan de midi controller op ?

• Bas.
Die hercules die jij aangeeft is geen mengpaneel maar een midi controller. Deze heeft geen ingebouwde geluidskaart, je zal dus zelf voor een bron moeten zorgen. In dit geval alleen je laptop.

Wil je een extra lijn hebben, zoals een koptelefoon waarover je kan voorluisteren, zul je dus een extra geluidskaart moeten hebben.

Wat je dus het beste kan doen is de koptelefoon toekennen aan de interne geluidskaart van de laptop en een externe kopen waarover je het signaal laat gaan wat je met de Hercules controller aanstuurt.

Dat signaal stuur je dan door naar de versterker.
Raling schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:49:
Met Bas.

Maar haal dan een 4 kanaals geluidskaartje (oftewel 2x stereo). Dan hoef je de jack van de laptop zelf niet te gebruiken en heb je meestal een betere geluidskwaliteit.
Voor een headphone ga je dit helemaal niet merken. Om daar nou gelijk 4x zoveel voor uit te geven...

[ Voor 49% gewijzigd door Bas. op 11-03-2013 14:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Interne geluidkaart koptelefoon extern geluidkaart boxen ;) komt helemaal goed bedankt voor je tijd en hulp

• Bas.
Geen probleem! De Behringer is zo'n beetje de makkelijkste en goedkoopste oplossing. :)

Enigste wat je moet doen is een tulp kabeltje tussen de versterker hangen en de Behringer, paar dingen instellen en klaar!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog een 5.1 geluid systeem dat word weg gegooid daar haal ik het kabeltje wel weg ;)

• Freeze-Oh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-11 16:16
Je hebt over het algemeen twee keuzes als je echt serieus met je laptop wilt gaan draaien:
1: je zorgt ervoor dat je controllers een geluidskaart intern hebben
2: je zorgt ervoor dat je mengpaneel een geluidskaart intern heeft.
Op beide manieren kun je dan je geluid als externe bron benaderen en eventueel mixen met een andere output. Als je alles over je computer wilt laten lopen zijn er wel wat truukjes, maar die kom je over het algemeen niet bij een laptop tegen:
- je kunt een meerkanaals geluidssysteem (5.1 of 7.1) gebruiken als diskrete uitgangen (bijvoorbeeld frontspeakers voor bron 1 mid-speakers voor bron 2 en achterspeakers voor de algemene output)
- of je gebruikt een externe geluidskaart die je op de laptop aansluit, waardoor je het bovenstaande voor elkaar kunt krijgen.

Zelfs bij laptops met twee headphone aansluitingen zie je over het algemeen geen discrete uitgangen, maar output van dezelfde bron naar twee separaat versterkte uitgangen

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:53
Het begin van het topic was prima hoor, de XPS15 heeft (had, het huidige model niet meer denk ik?) effectief 3 stereo jacks, waarvan je er 1 als 'front' en 1 als 'rear' kan toekennen.
Op die manier is het prima te bruiken om 1 te gebruiken voor je speakers en 1 voor je koptelefoon.

Het enige waar je hiermee rekening moet houden is dat deze uitgang niet enorm sterk is. Voor thuis te mixen, of op plaatsen waar het geluidsniveau meevalt is dat geen probleem, maar op echte feestjes zal het volume voor je koptelefoon vaak onvoldoende zijn.

De suggestie om de uitgang van je laptop te gebruiken voor speakers en een 2de usb-kaartje voor koptelefoon zou ik zelf afraden. Hoewel het gebruik van 2 verschillende geluidskaarten werkt, loop je redelijk wat risico dat er een kleine vertraging tussen de 2 zit, wat het mixen er zeker als beginnende dj niet makkelijker op maakt.

De beste oplossing is dan inderdaad een usb geluidskaart met 2 uitgangen, waarvan 1 een specifieke koptelefoon-uitgang met koptelefoonversterker is. (Of dus een controller waar dit al ingebouwd is zoals Hercules er ook wel wat heeft, maar daar is het dan nu een beetje laat voor vermits je de DJ Console MP3 al hebt.

De voorgestelde Behringer lijkt dan wel een mogelijke keuze.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Pagina: 1