Wifi probleem UPC Horizon Mediabox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07 23:54

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik heb een raar probleem met een UPC Horizon mediabox. Via wifi en sommige apparaten is de verbinding zo slecht dat ik van de 60mbit nauwelijks 5 mbit ovehoud (terwijl de connectie 130mbps of zelfs 144mbps is met goed bereik). Het duurt eeuwig om webpagina's te laden, ze blijven vaak hangen. Ik zal het kort en schematisch uitleggen wat ik heb geprobeerd.

Horizon -> kabel -> PC: connectie OK
Horizon -> kabel -> laptop: connectie OK
Horizon -> wifi -> PC: connectie OK
Horizon -> wifi -> laptop: connectie SLECHT
Horizon -> wifi -> tablet: connectie SLECHT
Horizon -> kabel -> TP-LINK wifi router (AP mode) -> laptop: connectie SLECHT
Horizon -> kabel -> TP-LINK wifi router (AP mode) -> tablet: connectie SLECHT

Laptop -> elke andere wifi-verbinding; connectie OK

Op basis hiervan kijkt het dus alsof het een combinatie van apparaten is die hier problemen geeft. Maar ik kan maar niet bepalen wat het precies is. Het leek eerst een probleem met de Horizon, maar wifi werkt wel weer met een PC. Bekabeld werkt ook alles OK, en de laptop en tablet werken op een ander wifi netwerk ook weer goed. Via de TP-link geven ze echter OOK problemen?? Ik weet het niet meer... iemand met ervaring met dit soort problemen met een gouden tip??

* edit: nog wat aanvullende info:
- Kabel is niet het probleem, want kabel werkt goed tussen Horizon en laptop
- Horizon op kanaal 1 en 6 geprobeerd, TP-link op 11. Geen andere netwerken in de buurt op die kanalen.
- DHCP staat uit op TP-link, IP in subnet van Horizon en kabel in LAN-poort
- Laptop is een Sony Vaio Duo 11 met Windows 8. Werkt prima op andere wifi netwerken.

[ Voor 12% gewijzigd door FaceDown op 10-03-2013 21:11 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Niemand een idee?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat Horizon-geval doet simultaneous dualband (2.4GHz en 5GHz). Je geeft niet aan welke TP-Link je hebt, maar mogelijk kan die dat ook. In dat geval zou het kunnen liggen aan je devices, je PC zou zomaar dualband kunnen ondersteunen en de overige niet.

Hoe dan ook, heb je laptop en PC op zelfde plek getest? Als ze meters uit elkaar staan zou het gewoon verschil kunnen zijn in lokale ontvangst.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik heb inSSIDer aan gehad maar daar heb ik niet gezien dat er ook iets gebeurde op de 5Ghz band. De TP-link zat wel op beide frequentie-banden, maar alle devices (laptop / pc / tablet) niet voor zover ik weet.

Laptop heb ik 2 meter van de Horizon box af gehad, dus dat kan het probleem zeker niet zijn. PC staat 5 meter verderop.

[ Voor 5% gewijzigd door FaceDown op 11-03-2013 14:36 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

2 meter is niet per definitie beter dan 5 meter. Als je wilt vergelijken moet je ze echt op zelfde locatie testen.

Sowieso vergelijk je in je TS doorvoerbandbreedte (60Mbps wat UPC levert en 5Mbps wat je meet via WiFI) met ruwe verbindingsbandbreedte WiFi (waar in het beste geval slechts 40% van haalbaar is als echte doorvoer!). Vergelijk appels en appels, laat die peren achterwege.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik heb op verschillende posities gestaan. Het maakt allemaal niet uit, de verbinding is RUK via mijn laptop. Thuis heb ik eenzelfde soort verbinding (ook UPC) en daar haal ik gewoon 60mbit op de laptop, dus het probleem zit wel degelijk ergens bij die Horizon box.

Ik vergelijk trouwens niet wat UPC levert met wat ik meet via wifi; ik vergelijk speedtest bekabeld via speedtest wifi.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowShape
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-03 17:24
Ik heb begrepen dat er een Energie bespaarstand op die UPC dingen zit. Die staan standaard aan. Dit schijnt nog wel eens voor verschillende, onverklaarbare problemen te zorgen.
Probeer de energie bespaarstand uit te zetten, kijk of het iets uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Kan het zo zijn dat er een kat of ander huisdier op gaat liggen, of andere apparaten er bovenop liggen oid?

Een vriend van mij hij ook vreemde problemen met wifi, bleek dat zijn kat de horizonbox wel een fijn warm plekje vond waardoor zijn wifi bijna volledig weg viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Nou het gaat om de verbinding van mijn ouders, en die hebben geen kat, alleen een Newfoundlander.

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://blogimages.bloggen.be/blackytjeuh/3-a037b373fd3fe5b14b6f8fae3baf0698.jpg

Het was wel opgevallen als die op de Horizon box was gaan liggen. :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Hm, ja niet echt te missen inderdaad. :+

Probeer eens te achterhalen wat precies 'slecht' is aan de verbinding. Zet eens een ping uit naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 en kijk of er grote latency verschillen zijn.

Je zou ook kunnen kijken je DNS nog wel kan resolven etc.
Pagina: 1