Ik heb een raar probleem met een UPC Horizon mediabox. Via wifi en sommige apparaten is de verbinding zo slecht dat ik van de 60mbit nauwelijks 5 mbit ovehoud (terwijl de connectie 130mbps of zelfs 144mbps is met goed bereik). Het duurt eeuwig om webpagina's te laden, ze blijven vaak hangen. Ik zal het kort en schematisch uitleggen wat ik heb geprobeerd.
Horizon -> kabel -> PC: connectie OK
Horizon -> kabel -> laptop: connectie OK
Horizon -> wifi -> PC: connectie OK
Horizon -> wifi -> laptop: connectie SLECHT
Horizon -> wifi -> tablet: connectie SLECHT
Horizon -> kabel -> TP-LINK wifi router (AP mode) -> laptop: connectie SLECHT
Horizon -> kabel -> TP-LINK wifi router (AP mode) -> tablet: connectie SLECHT
Laptop -> elke andere wifi-verbinding; connectie OK
Op basis hiervan kijkt het dus alsof het een combinatie van apparaten is die hier problemen geeft. Maar ik kan maar niet bepalen wat het precies is. Het leek eerst een probleem met de Horizon, maar wifi werkt wel weer met een PC. Bekabeld werkt ook alles OK, en de laptop en tablet werken op een ander wifi netwerk ook weer goed. Via de TP-link geven ze echter OOK problemen?? Ik weet het niet meer... iemand met ervaring met dit soort problemen met een gouden tip??
* edit: nog wat aanvullende info:
- Kabel is niet het probleem, want kabel werkt goed tussen Horizon en laptop
- Horizon op kanaal 1 en 6 geprobeerd, TP-link op 11. Geen andere netwerken in de buurt op die kanalen.
- DHCP staat uit op TP-link, IP in subnet van Horizon en kabel in LAN-poort
- Laptop is een Sony Vaio Duo 11 met Windows 8. Werkt prima op andere wifi netwerken.
Horizon -> kabel -> PC: connectie OK
Horizon -> kabel -> laptop: connectie OK
Horizon -> wifi -> PC: connectie OK
Horizon -> wifi -> laptop: connectie SLECHT
Horizon -> wifi -> tablet: connectie SLECHT
Horizon -> kabel -> TP-LINK wifi router (AP mode) -> laptop: connectie SLECHT
Horizon -> kabel -> TP-LINK wifi router (AP mode) -> tablet: connectie SLECHT
Laptop -> elke andere wifi-verbinding; connectie OK
Op basis hiervan kijkt het dus alsof het een combinatie van apparaten is die hier problemen geeft. Maar ik kan maar niet bepalen wat het precies is. Het leek eerst een probleem met de Horizon, maar wifi werkt wel weer met een PC. Bekabeld werkt ook alles OK, en de laptop en tablet werken op een ander wifi netwerk ook weer goed. Via de TP-link geven ze echter OOK problemen?? Ik weet het niet meer... iemand met ervaring met dit soort problemen met een gouden tip??
* edit: nog wat aanvullende info:
- Kabel is niet het probleem, want kabel werkt goed tussen Horizon en laptop
- Horizon op kanaal 1 en 6 geprobeerd, TP-link op 11. Geen andere netwerken in de buurt op die kanalen.
- DHCP staat uit op TP-link, IP in subnet van Horizon en kabel in LAN-poort
- Laptop is een Sony Vaio Duo 11 met Windows 8. Werkt prima op andere wifi netwerken.
[ Voor 12% gewijzigd door FaceDown op 10-03-2013 21:11 ]
Groetjes, FaceDown.