Ik ben geen veteraan in scripts. Dus veroordeel mij niet. Al doende, leert men ,zeggen ze wel eens.
Het lijkt mij ogenschijnlijk een simpele vraag. Ik heb hier een formulier. Wanneer je op de "bestand selecteren"-knop klikt, opent er een nieuw venster (dialog window) waarin je een bestand kunt selecteren.
Vervolgens wordt dit naar de uploader.php gestuurd. Dat PHP-scriptje zet het bestand op de server die het host.
Dan verschijnt dit formulier voor je ogen:

Dit formulier wil ik veranderen naar een plaatje. Dat plaatje is hetzelfde als "bestand kiezen"-knop. Werking blijft in principe hetzelfde. Ik heb nu verschillende varianten met img-tags uitgeprobeerd en gecombineerd met dit formulier. Het gaat al mis bij het laden, of het komt nooit bij de PHP-server aan.
.
Bestaan er hier alternatieven voor?
Het lijkt mij ogenschijnlijk een simpele vraag. Ik heb hier een formulier. Wanneer je op de "bestand selecteren"-knop klikt, opent er een nieuw venster (dialog window) waarin je een bestand kunt selecteren.
Vervolgens wordt dit naar de uploader.php gestuurd. Dat PHP-scriptje zet het bestand op de server die het host.
HTML:
1
2
3
4
5
| <form enctype="multipart/form-data" action="front/uploader.php" method="POST"> <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="10000000" /> <font>Foto's uploaden (eigen gebruik):<font> <input name="uploadedfile" type="file" /><br /> <br> <input type="submit" value="Upload File" /> |
Dan verschijnt dit formulier voor je ogen:

Dit formulier wil ik veranderen naar een plaatje. Dat plaatje is hetzelfde als "bestand kiezen"-knop. Werking blijft in principe hetzelfde. Ik heb nu verschillende varianten met img-tags uitgeprobeerd en gecombineerd met dit formulier. Het gaat al mis bij het laden, of het komt nooit bij de PHP-server aan.
Bestaan er hier alternatieven voor?
[ Voor 11% gewijzigd door Hatsieflatsie op 10-03-2013 20:42 ]