• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 03:14
Ik ben opzoek naar een nieuwe VPS hoster en er wordt erorm veel aangeboden, zoveel dat ik niet meer weet waar ik naar moet kijken.

De prijzen zijn veelal ongeveer gelijk, maar de onderlinge verschillen tussen de VM omgevingen is toch echt anders. Zo heb ik zo veel gedoe gehad bij Leaseweb dat ik daar snel weg ben gegaan, ik merkte dat de storage elke paar seconden bleef hangen en dus daarom je hele server onbruikbaar was.

Nu ben ik wat meer aan het orienteren en vroeg me af wat is nu de beste VM omgeving voor een Windows host? Sommige zweren bij KVM of VMware, andere zeggen dat HyperV bedoelt is voor Windows servers, maar wat is er van waar, of maakt het eigenlijk niets meer uit tegenwoordig?

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:16

Eagle Creek

Breathing security

Nu is mijn advies wellicht een beetje gekleurd maar ik heb goede ervaringen met CloudVPS (voorheen XLShosting).

Ze zijn wellicht niet de goedkoopste op de markt (hoewel ze afgelopen jaren wel goedkoper zijn geworden) maar mijn ervaring is vooral positief op het gebied van a) performance en b) support.

Natuurlijk ken ik geen specifieke wensen van je maar het lijkt me de moeite waard om even te kijken / proef VPS te nemen.
andere zeggen dat HyperX bedoelt is voor Windows servers
Hyper-V? Is van Microsoft en werkt inderdaad beter op Windows dan op Linux. Maar verschilt per distro en applicatie omdat Microsoft zelf actief bijdraagt aan de code nodig voor ondersteuning :).

[ Voor 81% gewijzigd door Eagle Creek op 10-03-2013 20:21 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Megamind
Eagle Creek schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:18:
Hyper-V? Is van Microsoft en werkt inderdaad beter op Windows dan op Linux. Maar verschilt per distro en applicatie omdat Microsoft zelf actief bijdraagt aan de code nodig voor ondersteuning :).
Bedoel je nu dat Hyper-V beter werkt óp een Windows host of als Windows host? :P

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Bij Azure kun je een trial nemen om te kijken of het aan je eisen voldoet. Als hoster zou ik trouwens altijd VMware kiezen, maar als gebruiker zal het mij jeuken of je Hyper-V of VMware hebt.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Megamind schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:44:
Bedoel je nu dat Hyper-V beter werkt óp een Windows host of als Windows host? :P
Hyper-V als host, werkt beter met Windows guests. Linux guests werken er ook wel op, maar niet elke variant zal even goed werken. RHEL werkt bijvoorbeeld en er is ondersteuning voor in de vorm van Integration Services.

Daarbij vraag ik me af of VMWare ook wel echt elke Linux variant aankan. Je grootste beperking is vaak je drivers voor de virtuele hardware of die willen installeren. Zonder die is de performance altijd bagger.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:00
Wat wil je met die vm gaan doen, hoe wordt die gebruikt?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Megamind
Freeaqingme schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:01:
Wat wil je met die vm gaan doen, hoe wordt die gebruikt?
Puur een flinke website. Website is vrij rekenintensief en er moet wel wat geheugen vrij zijn voor cache. Het punt is dat ik met SignalR werk welke alleen goed ondersteund wordt op IIS8 dus Windows 2012. Er zijn een aantal hosters die dit nog niet ondersteunen.

Ik heb nu bij Versio een cloudbox op de proef genomen aangezien je daar eigen ISO's kan installeren en ik zelf W2012 licenties heb.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:16

Eagle Creek

Breathing security

Als je toch vastzit aan een Windows-server is Hyper-V ook zeker een goede hypervisor. Ik zeg niet dat je daar per se voor moet gaan maar mocht het op je pad komen dan hoef je het er ook niet voor te mijden :).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Megamind
Na wat geprobeerd te hebben heb ik wel wat conclusies.

- Transip biedt weinig flexibiliteit en geen Windows 2012 dus valt af.
- Leaseweb zelfde verhaal
- Versio zag er goed uit met de boxes maar ik heb het niet zo op resellers, daarnaast adverteren ze met eigen ISO's kunnen uploaden maar dat kan niet, en Windows 2012 ISO's mag niet.

Na behoorlijk wat te hebben gelezen zijn er eigenlijk twee over:
CloudVPS en Tilaa.

Ik neig iets meer naar Tilaa maar lees dat hun storage iets minder is dan die van CloudVPS (is daar standaard HA).

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

www.uniserver.nl daar kan je je eigen software uploaden (FTP) en installeren (vSphere Client). ze zijn wel niet goedkoop, ook helemaal afhankelijk welke opties je wilt. :)
Pagina: 1