Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-05 13:16
Mijn vraag: Thuis heb ik KPN interactieve tv, de set top boxen zijn verbonden met internet via powerline adapters. Nu vroeg ik mij af: kan ik op mijn kamer ook een powerline adapter gebruiken voor normaal internet op mijn pc? of is het alleen een tv signaal?

Alvast bedankt

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ligt eraan wat voor modem je gebruikt en bij gelijktijdig gebruik kan het storing geven op de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-05 13:16
de ZTE h220n die je standaard krijgt bij kpn itv. Als storing kan optreden word het sowieso een no-go voor mij.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco K.
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-11-2021
De adapters die je bij KPN koopt hebben een maximum van 3 stuks in een netwerk. Dus met 2 set top boxen zit je al aan de max. Ik weet niet zeker of power adapters van andere merken uitbreiding toelaten.

[ Voor 30% gewijzigd door Remco K. op 21-04-2013 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Laatst online: 28-05 09:32
Remco K. schreef op zondag 21 april 2013 @ 00:30:
De adapters die je bij KPN koopt hebben een maximum van 3 stuks in een netwerk. Dus met 2 set top boxen zit je al aan de max. Ik weet niet zeker of power adapters van andere merken uitbreiding toelaten.
Hoe kom jij aan deze totale onzin, je kunt er meer koppelen maar KPN zal dit niet ondersteunen. Over de vraag: Je kan je powerline gebruiken voor iTV en internet, echter is powerline vaak storingsgevoelig... Als je de zender en ontvanger op de zelfde groep aansluit heb je meer kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
Is het niet zo dat je 2 verschillende netwerken hebt? Dus het settop box netwerk kun je niet gebruiken voor internet en vice versa? Hierdoor moet je 4 of 5 powerline adapters hebben, 2 ''zenders'' als het ware.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-05 14:35
Dat was zo, maar de nieuwere KPN modems herkennen aan het MAC-adres of er een ITV of PC aan hangt en geven dan het juiste signaal door.
Die draadloze verbindingsset kan je tot wel tien aan elkaar koppelen (tenminste hoogste wat ik heb gezien) en zijn niets anders dan rebranded devolo powerline setjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
Oke, welke ethernetport je pakt op het modem maakt dan niet meer uit, hoewel het mij lijkt dat de Experiabox alleen het MAC adres ziet van de powerline die eraan hangt? Maar ook in dat geval geeft hij dus TV signaal door naar de settop box, en een eventuele derde of vierde powerline kan dan toch niet gebruikt worden voor een computer? Lijkt mij dat je altijd 2 powerlines nodig hebt bij het modem, elk ander wachtwoord zodat de 2 netwerken gescheiden blijven ITV/LAN.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Laatst online: 28-05 09:32
Nee, het apparaat wat aan de powerline hangt wordt herkent. Bij de ZTE en v8 modems wordt dit herkent.
Je hebt maar 1 zender nodig en x aantal ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05 12:46
Er zijn verschillende mogelijkheden:

-1 Zender aan Experiabox, tot 6 mogelijke ontvangende powerlines(praktijk)
-2 zenders, meerdere ontvangende powerlines, elke ontvanger aan juiste zender koppelen dmv wachtwoord.

MAC-adres van alle aangesloten apparaten zal worden meegestuurd dus het modem kan ze zo oppikken.

Dit is de kortste en eenvoudigste versie van het verhaal.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco K.
  • Laatst online: 23-11-2021
Lester Temmink schreef op zondag 21 april 2013 @ 07:36:
[...]
Hoe kom jij aan deze totale onzin, je kunt er meer koppelen maar KPN zal dit niet ondersteunen.
Daar heb je inderdaad wel een punt. Bedankt voor de subtiele mededeling... ;-)

Ik heb bij een klant inderdaad weleens een 4e Devolo zien werken. Maar KPN schrijft drie stuks voor, waarschijnlijk om TV problemen te voorkomen.
Lester Temmink schreef op zondag 21 april 2013 @ 14:40:
Nee, het apparaat wat aan de powerline hangt wordt herkent. Bij de ZTE en v8 modems wordt dit herkent.
Je hebt maar 1 zender nodig en x aantal ontvangers.
Klopt, dit geldt inderdaad voor de Arcadyan, ZTE en V8 modems. Tevens zijn dit ook de modems waar alle ethernetpoorten voor TV gebruikt kunnen worden, i.p.v. poort 3.
Pagina: 1