Ik ga mijn huidige HTPC/server vervangen door een HTPC en mijn huidige HTPC/server enkel als server gebruiken. De hoofdreden is vooral geluid en de server gaat ook dienen als internetradio.
De nieuwe HTPC moet vooral stil zijn en alles kunnen afspelen (bestanden, DVD, blu-ray en 3D) er gaat vooral gesteamd worden van de server via XBMC.
case: Die vind ik mooi en past bij de rest, dat is eigenlijk de basis
voeding: Een stille voeding
mobo: Lijkt mij geschikt om alles af te spelen
processor: liever een beetje overkill dan iets te kort komen
cooler: ik heb er 2 in de lijst en twijfel als de Scythe Big Shuriken niet te hoog gaat zijn, dit is ook de stilste (denk ik)
geheugen: liever overkill dan te weinig
blu-ray: moet enkel dienen om af te spelen
Wat denken jullie van de keuze, kan het misschien stiller of zou ik beter voor andere componenten kiezen?
Nog een 2de vraag ivm mijn "server" (= windows 7 pc met gedeelde map): ik deel een map en dat werkt goed, meer verlang ik niet van die pc. Het enige probleem is dat de gebruiker login en paswoord nodig hebben om die bestanden te delen. als ik bestanden ga streamen met mijn htpc wil ik niet iedere keer als ik die opstart een wachtwoord ingeven, hoe kan ik dat voorkomen?
De nieuwe HTPC moet vooral stil zijn en alles kunnen afspelen (bestanden, DVD, blu-ray en 3D) er gaat vooral gesteamd worden van de server via XBMC.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A10-5800K Black Edition | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Gigabyte GA-F2A85XM-D3H | € 66,40 | € 66,40 |
1 | Epsilon EC-HTPC-1 | € 48,90 | € 48,90 |
1 | Noctua NH-L9a | € 36,60 | € 36,60 |
1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 32,60 | € 32,60 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 52,01 | € 52,01 |
1 | Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) | € 31,10 | € 31,10 |
1 | be quiet! SFX Power 300 Watt | € 43,60 | € 43,60 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 421,11 |
case: Die vind ik mooi en past bij de rest, dat is eigenlijk de basis
voeding: Een stille voeding
mobo: Lijkt mij geschikt om alles af te spelen
processor: liever een beetje overkill dan iets te kort komen
cooler: ik heb er 2 in de lijst en twijfel als de Scythe Big Shuriken niet te hoog gaat zijn, dit is ook de stilste (denk ik)
geheugen: liever overkill dan te weinig
blu-ray: moet enkel dienen om af te spelen
Wat denken jullie van de keuze, kan het misschien stiller of zou ik beter voor andere componenten kiezen?
Nog een 2de vraag ivm mijn "server" (= windows 7 pc met gedeelde map): ik deel een map en dat werkt goed, meer verlang ik niet van die pc. Het enige probleem is dat de gebruiker login en paswoord nodig hebben om die bestanden te delen. als ik bestanden ga streamen met mijn htpc wil ik niet iedere keer als ik die opstart een wachtwoord ingeven, hoe kan ik dat voorkomen?
[ Voor 13% gewijzigd door chundo op 10-03-2013 18:37 ]