[iTunes]HomeSharing stream probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09 19:20
Ik zit al een tijdje met het volgende probleem;
Een aantal films/series op mijn iMac heb ik in .m4v formaat in mijn iTunes library staan. Deze wil ik doormiddel van HomeSharing bekijken op mijn iPad 4, maar op een of andere manier begint na een aantal minuten het beeld te “stotteren” en lijkt de stream aan het bufferen te zijn (pauze – afspelen – pauze – afspelen, etc.). Als ik het afspelen pauzeer, even wacht, en hervat is het probleem nog steeds aanwezig.

Het netwerk waarmee het geheel verbonden is, is op basis van Gigabit LAN. Door het hele netwerk is Cat.6 bekabeling gebruikt en aangesloten op een Cisco WRT320N. Uiteraard zijn iMac en iPad voorzien van de nieuwste updates, ook de WRT320N is voorzien van de laatste nieuwe firmware.

Nu heb ik geprobeerd of het probleem ook voorkomt bij het afspelen van content op de Apple TV(720p versie); omdat deze op het bekabelde netwerk zit lijkt het probleem niet voor te komen. Mijn conclusie zou dus zijn dat het probleem bij het WiFi gedeelte van het netwerk ligt maar ik totaal geen idee heb waarom 720p content niet gewoon via Wifi gestreamd kan worden.

Correctie: de Apple TV zit ook op het draadloze netwerk! Dit maakt de situatie voor mij nog vreemder.. Het zou betekenen dat op een of andere manier de iPad anders met het draadloze netwerk/streaming omgaat dan de Apple TV..

Wellicht is er een probleem met de configuratie van het netwerk?

[ Voor 8% gewijzigd door rGz op 10-03-2013 17:44 . Reden: Correctie ]