• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-02 20:32
beste mede-tweakers,

ik ben van plan mijn pc wat te upgraden door er een videokaart in te stoppen en een betere processor, en als ik nog wat geld overhoud een goede SSD.

maar ik heb echter niet veel verstand van zelfbouw.
mijn budget: 180 euro.

ik heb zojuist op internet een 2e hands Sapphire HD5870 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition) videokaart gevonden en ben van plan deze te kopen voor 70-80 euro

mijn moederboard is: http://www.asus.com/Motherboards/P5SD2VM/#overview
alles wat daar aan specs staat is ook bijna mijn computer op dit moment.
mijn voeding is een 300W van sempre.
processor: LGA775 socket for Intel® Core™2 Duo/Pentium D/Pentium 4/Celeron D
RAM: 4 gb van Vdata

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met wat mooie winkelmandjes.

mvg

[ Voor 7% gewijzigd door P. Herz op 10-03-2013 17:52 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

het gaat toch echt makkelijker als je even neerzet wat je nu hebt.

People as things, that’s where it starts.

• P. Herz
VasZaitsev schreef op zondag 10 maart 2013 @ 17:37:
het gaat toch echt makkelijker als je even neerzet wat je nu hebt.
laten we zeggen dat ik een kant en klare Norrod computer heb met een 2.0 ghz dual core een 300 gb hardeschijf.

de moederboard heb ik al in het topic vermeld

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:30
P. Herz schreef op zondag 10 maart 2013 @ 17:38:
..met een 2.0 ghz dual core een 300 gb hardeschijf.
Dat zegt nog weinig, graag wat exactere specs. En geeft ook aan wat voor een voeding je hebt (merk en type), wat dat is een erg belangrijke factor bij zo'n videokaart upgrade.

• P. Herz
Nielson schreef op zondag 10 maart 2013 @ 17:47:
[...]
Dat zegt nog weinig, graag wat exactere specs. En geeft ook aan wat voor een voeding je hebt (merk en type), wat dat is een erg belangrijke factor bij zo'n videokaart upgrade.
ik heb zojuist wat meer informatie toegevoegd aan het topic, ik hoop dat dit genoeg is, zoals ik al had vermeld ben ik geen ster in het verstand hebben van zelfbouw/hardware dus..

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01 12:57
Als ik met de te weinige informatie hier iets moet zeggen is het het volgende

-welke videokaart zit er nu in, dat is best belangrijke informatie maar zelfs zonder die informatie:

Je hebt een flink verouderde computer op dit moment. Oude processor, welke weten we niet eens maar een oude 2ghz dual core ...

Je hebt een slechte tot maximaal middelmatige 300 Watt voeding.

testsysteem volgens tweakers gebruikte : reviews: AMD laat ATI HD 5870 met DirectX 11 los --> 359 watt onder load.

Kans dat je voeding het niet gaat trekken is dan ook reëel gezien op groot te schatten. Je hebt single channel DDR2.

Heb niet het idee dat je het met een upgrade gaat redden ... maar dat is een inschatting met de weinige informatie die je ons hebt gegeven.

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 23:41

tijmeng

Panasonic 7J

schaf een amd aputje aan... en laat die videokaart lekker zitten

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:32

Ultrapc

Anyone steak?

Wat wil je er mee doen/ wat doe je ermee? Als je wilt gamen neem je de videokaarten, als je veel dingen moet berekenen (zware taken) de CPU en als je gewoon een sneller systeem wilt neem je een SSD

Succes!
(Niemand weet weinig van hardware, sinds Google bestaat)

Allround.

• P. Herz
Ik wil er league of legends op kunnen spelen, liefst high quality 50-60 fps maar mid 60 fps is ook prima

Als ik de reacties ff samenvat, komt het erop neer dat ik dus eerst een upgradeset moet aanschaffen voor ik eengoede vkaart aanschaf?

[ Voor 39% gewijzigd door P. Herz op 10-03-2013 19:40 ]

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01 12:57
Nee..

Upgrade set is : ander moederbord, CPU en geheugen... althans neem aan dat je dat bedoelt.

Je doel is sneller games .. dus moet er ook een videokaart bij ...

Je voeding is niet veel ... dus moet ook vervangen worden ...

Dus eigenlijk ver alles ... hoe en of je doel haalbaar is met de huidige configuratie en een upgrade weet ik niet ... weet je huidige configuratie niet dus kan niet zeggen of je enkele dingen aan kunt passen om je doel te halen ... maar dan op mogelijk een andere manier ...

Probleem is je hebt een computer van ik schat .. een jaar of 8 oud ... er zijn wel upgradetrajecten mogelijk ... maar ook die kosten geld ...
je zit al snel aan een
andere voeding
Q9550
en die videokaart ...

Je zou nu voor een kwaliteitsvoeding kunnen kijken in juiste forum daarom ... (die helpen je als je je wensen neerzet bijv dat je naar een Q9550 en AMD 5870 video kaart wil ...)

Misschien dat je op die manier ook het een en ander kan rekken voor alleer je helemaal moet vervangen .... maar neem volledige vervanging wel al in overweging ...

[ Voor 38% gewijzigd door Tribledragon op 10-03-2013 21:49 ]

Pagina: 1