Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:55
Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe tv voor op mijn kamer. Ben nu al een paar dagen aan het browsen maar iets met bomen-bos, er is gewoon zoveel aanbod, alleen al van de samsung 32 inch modellen. Ik zoek een tv tussen de 250-350 euro. Nu las ik hier wat topics door en ik zie dat de goedkopere modellen snel worden afgekraakt wegens beeldkwaliteit, maar het budget ligt nu eenmaal gewoon niet hoger. 2e hands plasma's e.d. ben ik een beetje bang voor, want als hij kapot gaat zit er meestal geen garantie meer op en dat is gewoon moeilijk op te vangen als student.

Maargoed, waar wordt hij voor gebruikt:

*TV kijken, voorlopig digitaal nog niet mogelijk hier
*Serie/film kijken (vanaf laptop met HDMI kabel)
*PS3, FIFA en soms black ops 2

Een 32 Inch is voor mij voldoende, aangezien de kijkafstand ongeveer 2 meter is. Ik lees wel dat 40inch voor sommigen veel beter is van die afstand maar een 40 inch gaat echt veel te groot worden hier.

Plasma's zijn veel beter voor gamen, en vooral met de goedkopere LCD/LED modellen zit je soms naar wat ik lees met de inputlag/ghosting. Het is alleen moeilijk filteren aangezien de reviews overal zover uiteen lopen, de een vindt hem fantastisch voor gamen, en de ander stuurt de TV weer terug...Nu snap ik ook wel dat je voor dit geld geen top model kunt krijgen dus als het maar een beetje redelijk is ben ik tevreden.

Maargoed, wat had ik zelf al gevonden?

pricewatch: Samsung UE32EH5000
pricewatch: Toshiba 32LV933G Zwart
pricewatch: Panasonic Viera TX-L32C5E Zwart (HD Ready)
En nog 100 andere modellen..

Maar welke voor mij toch wel er boven uitstak was:

pricewatch: Samsung UE32EH5300W

Iemand die mij een schop in de goede richting kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik weet dat het in de oren van een student hetzelfde is als schelden in de kerk, maar waarom niet sparen? Dan kun je direct iets kopen wat goed is in plaats van dat je nu iets gaat kopen wat het allemaal net niet is waardoor de tevredenheidsfactoor erg laag is en je al snel weer een nieuwe wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Dimens schreef op zondag 10 maart 2013 @ 23:52:
Ik weet dat het in de oren van een student hetzelfde is als schelden in de kerk, maar waarom niet sparen? Dan kun je direct iets kopen wat goed is in plaats van dat je nu iets gaat kopen wat het allemaal net niet is waardoor de tevredenheidsfactoor erg laag is en je al snel weer een nieuwe wil.
Dat heb ik zeker ook overwogen, maar om een aantal redenen heb ik besloten om met dit budget te gaan werken:

1. Ik wil niet nog 1-2 maanden zonder tv zitten
2. Ik wil niet groter dan 32 inch, en als ik van kamers af ga wil ik toch een grotere tv hebben

Daarom hoop ik dat mensen mij hier kunnen helpen met de keuze voor de TV met de meeste bang for buck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:52
Een leuk tweedehands CRT modelletje overwogen? Als je toch niet groter wilt dan 32" dan kan een ancient beeldbuis nog best interessant zijn.. Steek je die paar honderd euro mooi in je eigen zak aangezien je toch weer een nieuwe wilt als je klaar bent met studeren. Je kan je geld nu wel beter gebruiken lijkt me.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 18:12

Plato112

Da is toch nie normaal!

Als hij genoeg ruimte op z'n kamer heeft...

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Steephh schreef op maandag 11 maart 2013 @ 01:09:
Een leuk tweedehands CRT modelletje overwogen? Als je toch niet groter wilt dan 32" dan kan een ancient beeldbuis nog best interessant zijn.. Steek je die paar honderd euro mooi in je eigen zak aangezien je toch weer een nieuwe wilt als je klaar bent met studeren. Je kan je geld nu wel beter gebruiken lijkt me.
Ja, maar zijn niet veel te vinden in mijn omgeving +- 25KM en zoals hierboven al werd verteld, ruimte...TV moet op mijn bureau komen, heb wel een vrij groot bureau gelukkig. En, als ik hier weer weg ga over een jaar, wil ik de tv dan gebruiken op een slaap/werkkamer.

Is het dan echt allemaal zo drama voor mijn budget? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Dersan schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:26:
[...]

Is het dan echt allemaal zo drama voor mijn budget? :/
Eigenlijk wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-07 13:57
Ik heb hier de Toshiba als 2e tv op de slaapkamer.
Zappen via dvb-c is heel traag en hoe het analoog is weet ik niet,want je kan niet gecombineerd programmeren.
Afstandbediening mist eigen toetsen voor mediaspeler, je moet dus elke keer naar een submenu en met de pijltjes en ok knop werken.
En zo zijn er nog wel meer nadelen.
Mediaspeler speelt wel mkv e.d. en een aparte mediaspeler via HDMI werkt ook goed.
Games via de tv spelen doe ik niet,dus daar kan ik ook niks over vertellen.

Het is voor mij maar een 2e tv,als het de tv voor in de huiskamer was geweest.Dan had ik hem allang het raam uitgesmeten .In de woonkamer heb ik een 6 jaar oude Loewe Xelos 26(hd ready) staan en die overtreft op heel veel punten de Toshiba .Ach dat is het verschil ook van een top klasse budget tv en een echte budget TV.

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Ok, maar wat is dan het minimale budget voor een goede tv? 430 euro, voor bijvoorbeeld de:

pricewatch: Panasonic Viera TX-L32ET5 Wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Dersan schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:45:
Ok, maar wat is dan het minimale budget voor een goede tv? 430 euro, voor bijvoorbeeld de:

pricewatch: Panasonic Viera TX-L32ET5 Wit
Dat is een erg goede 32" televisie ja. Haal je meteen een televisie met een IPS en 100Hz paneel in huis. Het is alleen jammer dat je geen digitale televisie hebt, maar voor je films op je computer heb je dan wel een erg goede televisie.

Tevens een tip bij het gebruik van je computer als mediacenter; Download en installeer eens XBMC. Dat is een erg goede mediaspeler welke ook licht in gebruik is en een mooie interface heeft. Tevens speelt het films op een goede manier af waardoor je video content nog beter tot zijn recht komt dan bijvoorbeeld via VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Dimens schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 00:11:
[...]

Dat is een erg goede 32" televisie ja. Haal je meteen een televisie met een IPS en 100Hz paneel in huis. Het is alleen jammer dat je geen digitale televisie hebt, maar voor je films op je computer heb je dan wel een erg goede televisie.

Tevens een tip bij het gebruik van je computer als mediacenter; Download en installeer eens XBMC. Dat is een erg goede mediaspeler welke ook licht in gebruik is en een mooie interface heeft. Tevens speelt het films op een goede manier af waardoor je video content nog beter tot zijn recht komt dan bijvoorbeeld via VLC.
Bedankt voor de tip :).

Al zat ik nog even verder te kijken naar Panasonics, maar de pricewatch: Panasonic Viera TX-L32E5 heeft dus zoals ik het zie dezelfde specs maar geen 3D, en geen wifi. Dus die zou ik dan in principe ook net zo goed kunnen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Dersan schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 00:22:
[...]

Bedankt voor de tip :).

Al zat ik nog even verder te kijken naar Panasonics, maar de pricewatch: Panasonic Viera TX-L32E5 heeft dus zoals ik het zie dezelfde specs maar geen 3D, en geen wifi. Dus die zou ik dan in principe ook net zo goed kunnen nemen?
Die heeft een minder goed paneel dan de ET5 serie. De E5 heeft namelijk een 50Hz paneel waar de ET50 een 100Hz paneel heeft. Dit merk je sterk in bewegingsscherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Dimens schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 00:39:
[...]

Die heeft een minder goed paneel dan de ET5 serie. De E5 heeft namelijk een 50Hz paneel waar de ET50 een 100Hz paneel heeft. Dit merk je sterk in bewegingsscherpte.
Ja, nu ik goed verder zoek. Bedankt voor het advies. Sorry dat het soms ook lijkt met de domme vragen maar ik weet wel hoe het hier werkt en google zelf ook wel veel, maar er staan overal andere specs, of soms laten ze dingen weg. Reviews verschillen ook erg van elkaar, gewoon moeilijk zoeken en tot een beslissing te komen. Het ligt natuurlijk ook wel wat lastiger dan 2 grafische kaarten met benchmarks naast elkaar leggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Dersan schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:48:
[...]

Ja, nu ik goed verder zoek. Bedankt voor het advies. Sorry dat het soms ook lijkt met de domme vragen maar ik weet wel hoe het hier werkt en google zelf ook wel veel, maar er staan overal andere specs, of soms laten ze dingen weg. Reviews verschillen ook erg van elkaar, gewoon moeilijk zoeken en tot een beslissing te komen. Het ligt natuurlijk ook wel wat lastiger dan 2 grafische kaarten met benchmarks naast elkaar leggen :).
Je vragen zijn niet dom. Als jij geen vragen zou stellen zou je onwetend blijven en dat is dom.

Wat ook lastig is bij televisies, is dat elk scherm weer anders is. Als je twee dezelfde televisies dus naast elkaar zet, zullen ze niet hetzelfde zijn. Uiteraard zijn het geen enorme verschillen maar dit maakt het ook iets lastiger vergelijken.
Pagina: 1