Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CG-Design
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-01 10:50
Hallo mede-tweakers,

Ik ben van plan om een 2013 iMac 27" aan te schaffen. Mijn MBPr wil ik graag gebruiken om mobiel te kunnen werken(school,klanten etc). Echter heb ik een vraagje waar ik na onderzoek geen antwoord heb kunnen vinden.

Ik ben namelijk erg benieuwd of het mogelijk is om je MBP te verbinden(via thunderbolt) met je iMac zodat je via de iMac bestanden kunt lezen en aanpassen die op de MBP staan.

Is dit mogelijk? Of moet ik al mijn bestanden die ik wil bewerken op dropbox zetten o.i.d om ze vervolgens op me iMac aan te passen?

Ben benieuwd naar jullie reacties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 13:44

talin

ES-MA

gewoon netjes in hetzelfde ( draadloze ) netwerk zetten en dan de map sharen waarvan je bestanden wil zien en delen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch gewoon op een van de 2 macs een gedeelde map aanmaken windows persoon hier.. welke je vervolgens via het netwerk kan bereiken? Ik zie niet waarom je daar thunderbolt voor wil gebruiken. Behalve dat het waarschijnlijk niet mogelijk is is UTP in de meeste gevallen snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:25
Je kunt de rMBP opnieuw opstarten in Targetdisk mode. Hierdoor lijkt dit net een externe schijf voor je iMac (als je hem daaraan verbind ;) ). Dit lijkt me wat je wilt/zoekt?

En anders inderdaad een map delen. Let wel op de rechten, zorg dat je een sterk wachtwoord hebt etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CG-Design
Xudonax schreef op zondag 10 maart 2013 @ 16:40:
Je kunt de rMBP opnieuw opstarten in Targetdisk mode. Hierdoor lijkt dit net een externe schijf voor je iMac (als je hem daaraan verbind ;) ). Dit lijkt me wat je wilt/zoekt?
Hmm, dat wist ik dus niet!

Zal mijn rMBP dan gewoon aanstaan en Is hij dan gewoon functioneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:25
Hij staat wel aan, maar is niet functioneel. Als in, je kunt niet dat OS gebruiken terwijl het ding in Targetdisk mode staat. Wat ik wel eens van mensen gehoord heb is dat ze hun MBP gebruiken als on-the-go apparaat, en thuis aan hun Mac Pro of iMac hangen en dan vanaf de MBP in target disk mode opstarten :)

Heb je in ieder geval wél altijd al je documenten bij de hand ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CG-Design
Jammer dat de OS van de rMBP dan niet functioneel is..
Mappen delen zal in mijn geval dan beter werken.

Bedankt voor je informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja of gewoon remote desktop? kan gewoon over de wifi
Pagina: 1