Toon posts:

PCI express betekenis

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraag, en ik ben net nieuw met hardware dus het zou kunnen dat dit een erg domme vraag is: wat doet/doen de PCI express eigenlijk? ik weet dat ze op ieder moederbord zitten maar weet totaal niet waar het voor dient, ik heb het op google opgezocht en kon het ook niet vinden. zou iemand zo vriendelijk kunnen zijn mij dat uit te leggen?

• christoforius
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-11-2021
In een PCI express slot worden insteekkaarten zoals grafische kaarten, geluidskaarten, USB kaartjes, ... gestoken.

PCI express is de opvolger van PCI en vervangt ook de AGP (slot voor grafische kaarten) sloten van vroeger.
Het is een standaard waaraan fabrikanten van insteekkaarten zich aan moeten houden wanneer ze een product ontwikkelen.

Het voornaamste voordeel tegenover PCI en AGP is een grote snelheidswinst, die nodig is voor de moderne grafische kaarten, RAID controllers, USB 3.0 kaartjes, ...

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:07

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reactie: die link op wikipedia heb ik al bekeken maar ik snapte niet waarom er nou verschillende snelheden zijn. bijvoorbeeld: heeft een snellere video kaart een hogere pci-e nodig?( zoals x16 of x32)

• christoforius
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-11-2021
Zelf de recenste en snelste kaarten hebben voorlopig genoeg met een gewoon PCI-E x16 slot, wat op bijna elk moederbord te vinden is dezer tijden.

Verwijderd

Topicstarter
oke, bedankt!.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 17:12

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dit is nou ook weer niet zo'n sterke vraag. Je geeft aan op Google gezocht te hebben, maar niet concreet wat je hebt gevonden. Bij een juiste formulering rollen bij mij de antwoorden om de oren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.