System freeze tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

• lennius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-12-2025
Hi,

ik heb sinds kort een MSI NVIDIA Geforce 660 TI PE geinstalleerd, na hiervoor een XFX Radeon HD 6870 Black Edition te hebben gehad. Ik helemaal happy omdat ik dan Crysis 3 en Tomb Raider in alle glorie zou kunnen draaien.
Echter, als ik in het spel zit freezed het beeld en een storend geluid op random plekken in de games, zowel in Crysis als in Tomb Raider. Kan alleen verholpen worden met een reset van mijn PC. Tomb Raider gaf daarna aan dat mijn savegame corrupt was en dus niet meer te gebruiken!! Alles kwijt en weer op nieuw beginnen....grr

Is dit een driver of windows probleem of kan het met mijn voeding te maken hebben? Help, ik weet niet waar het aan ligt.

Mijn systeem:
MSI GD65 moederbord, Intel Core I5 2500K processor, 8 GB DDR3 Corsair Vengeance geheugen en Crucial M4 128 GB SSD.

• hoekies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Aan je voeding ligt het waarschijnlijk niet, de kaarten gebruiken verbruiken nagenoeg hetzelfde vermogen.
http://www.hwcompare.com/...660-ti-vs-radeon-hd-6870/

Ik zit te denken aan een driver probleem, je gaat immers van AMD naar NVIDIA.

Ik zou even de huidige kaart uninstallen en terug gaan naar standaard videodrivers en dan de driversweep van AMD draaien.
http://support.amd.com/us...st-uninstall-utility.aspx
Hierna even opschonen met ccleaner (http://www.piriform.com/ccleaner), ook het register, en herstarten

Hierna weer de Nvidia installeren en ik hoop dat het dan is opgelost.

• lennius
Ga het proberen. Je hoort het wel of het gelukt is. Alvast bedankt voor je hulp!!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-02 19:45
Bevroren beeld en geluid dat blijft hangen? Heb ik ook gehad. Mijn videokaart heb ik talloze malen moet herinstalleren maar niets hielp. :P

Mocht een driversweep niet helpen, verwijder dan eens je ram modules en test ze 1 voor 1 met Windows Memory tester. Als één van je RAM modules een defect heeft geeft dit programma dit meteen aan. Verwijder de defecte RAM module (indien er een defect is!) en kijk of het probleem is opgelost.

Voor de mensen die meteen roepen: MEMTest is beter: MemTest heeft bij mij 10 passes succesvol afgerond terwijl de module hartstikke defect was. :F Windows memtest gaf meteen aan dat het niet goed zat.

[ Voor 4% gewijzigd door KoploperMau op 14-03-2013 12:29 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:45

Fordox

00101010

KoploperMau schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:28:
Bevroren beeld en geluid dat blijft hangen? Heb ik ook gehad. Mijn videokaart heb ik talloze malen moet herinstalleren maar niets hielp. :P

Mocht een driversweep niet helpen, verwijder dan eens je ram modules en test ze 1 voor 1 met Windows Memory tester. Als één van je RAM modules een defect heeft geeft dit programma dit meteen aan. Verwijder de defecte RAM module (indien er een defect is!) en kijk of het probleem is opgelost.

Voor de mensen die meteen roepen: MEMTest is beter: MemTest heeft bij mij 10 passes succesvol afgerond terwijl de module hartstikke defect was. :F Windows memtest gaf meteen aan dat het niet goed zat.
na een bepaalde tijd kwam memtest er ook uit. is maar net wanneer bepaalde testen beginnen.
ik gebruik zelf prime95 met large fft's of LinX met memory op all.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• lennius
Jo Hoekies,

ik heb alles gedaan wat je gezegd hebt, dus drivers uninstall, driver sweeper etc en nu heb ik nog steeds het probleem....na ongeveer 2 uur Crysis 3 spelen.
Heb ook het geheugen getest en dit is ook in orde.
Wat kan het probleem nu zijn? Ik wordt er zo langzamerhand helemaal gek van!!!!
Zijn er soms ook problemen met Crysis 3 en NVIDIA kaarten?

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Misschien heeft je videokaart eventueel wel een defect, je kan je oude 6870 eventueel weer even gaan gebruiken. Als het probleem dan weg is is er misschien wel een defect aan de videokaart. Dan gewoon garantie op vragen.

Welke voeding heb je eigenlijk?

我的名字是Mirno

• lennius
Heb een Coolermaster Realpower 620W, dus dat zou ruim voldoende moeten zijn zou je denken......

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Jaah dat is idd ruim voldoende. Misschien zitten er verschillen met ampere benodigheden bij de kaarten. Al lijkt dit me erg stug. Je videokaart is denk ik defect.

我的名字是Mirno

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Draai eens furmark, en kijk of hij na paar uur ook freezed zo ja, dan is hij stuk!

Johann Sebastian Bach

• wuppieigor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-01 11:23
daarnaast zet TressFX,uit in Tomb Raider, dat is niet ondersteunt nog door Nvidia
Pagina: 1