Dual WAN router en online tv van UPC

Pagina: 1
Acties:

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11 01:40
Ik kan via de URL https://www.horizon.tv/nl_nl/ online TV kijken via UPC. Omdat ik een Dual WAN router gebruik worden video's alleen vertoond indien het verkeer loopt via de WAN-poort van UPC.

Hoe zorg ik er voor dat het online TV kijken altijd goed gaat zonder de andere WAN-verbinding uit te schakelen?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-12 13:17

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wat voor router heb je? Je moet ergens iets in kunnen stellen dat verkeer over die poort of site alleen via de UPC wan gaat.

• One_Gandalf
Mr_gadget schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:46:
Wat voor router heb je? Je moet ergens iets in kunnen stellen dat verkeer over die poort of site alleen via de UPC wan gaat.
Ik heb een Draytek Vigor 2920.

Ik kan via de optie 'Load-Balance Policy' een IP-range en/of port-range koppelen aan een WAN-poort.

Het probleem dat ik hier echter ondervind is dat ik niet weet welke IP-adressen er gebruikt worden. Ik heb geprobeerd om dit via de 'NAT Sessions Table' te achterhalen maar het lijkt wel alsof de IP-adressen van hot naar haar springen en ik kan niet met zekerheid bepalen welke IP-adressen bij de videostreams horen. Via 'Whois Lookup' kom ik er niet achter welke IP-adressen van UPC zijn.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Wiresharken?

Je zal toch eerst moeten achterhalen in welke ip/subnetten de servers zitten die UPC gebruikt, en vervolgens deze over de UPC lijn routeren.

Als je 't niet direct uit de source kunt achterhalen is wireshark denk ik de snelste oplossing.

• One_Gandalf
DJSmiley schreef op zondag 10 maart 2013 @ 17:45:
Wiresharken?

Je zal toch eerst moeten achterhalen in welke ip/subnetten de servers zitten die UPC gebruikt, en vervolgens deze over de UPC lijn routeren.

Als je 't niet direct uit de source kunt achterhalen is wireshark denk ik de snelste oplossing.
Ik had zelf ook al gedacht aan Wireshark. Ik ga binnenkort nader onderzoek doen met Wireshark.

Ik heb ook de source bekeken van een pagina met een videostream maar daar wordt ik niet zo veel wijs uit. Ik zie wat URL's en programmacode maar voor mij niet genoeg om te achterhalen welke IP-adressen er worden gebruikt.

• eddie4nl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11 21:17
Wat je kan doen is een stream gaan kijken en dan TCP-view openen. Zo lang als de stream connectie heeft zou je deze terug moeten zien en kan je dat subnet aan de juiste wan port koppelen. En misschien als het op een specifieke port draait kan je zelfs zeggen dat al het verkeer op die port door WAN-UPC gaat.

http://technet.microsoft....ysinternals/bb897437.aspx

• One_Gandalf
eddie4nl schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:08:
Wat je kan doen is een stream gaan kijken en dan TCP-view openen. Zo lang als de stream connectie heeft zou je deze terug moeten zien en kan je dat subnet aan de juiste wan port koppelen. En misschien als het op een specifieke port draait kan je zelfs zeggen dat al het verkeer op die port door WAN-UPC gaat.

http://technet.microsoft....ysinternals/bb897437.aspx
Ik ben begonnen met Wireshark maar ben overgestapt naar TCPView. Met TCPView scrollen de gegevens niet zo snel weg dat je ze niet kunt lezen. Mijn bevindingen zijn dat de 'Local Port' en het 'Remote Adress' steeds veranderen. De 'Local Port' begint meestal met een 5 (bijvoorbeeld 51502). Het IP-adres van de videostream is steeds anders (bijvoorbeeld 8.27.x.x , 4.23.x.x , 209.84.x.x en 199.93.x.x).

Bij de IP-adressen geeft een 'whois' telkens als 'IP Location' : "United States Broomfield Level 3 Communications Inc.".

Update op woensdag 13 maart 2013 om 10:00 uur

Op advies van de helpdesk van UPC heb ik zojuist een vraag ingediend bij support van Draytek.

Update op zaterdag 16 maart 2013 om 09:00 uur

De reactie van Draytek één dag nadat ik de vraag had gesteld (dus wel snel) was als volgt : "We snappen uw vraag niet goed. U heeft Internet TV van UPC die u vanaf de modem van UPC wilt doorzetten op de Vigor 2920?". Niet erg bemoedigend.

[ Voor 24% gewijzigd door One_Gandalf op 16-03-2013 09:07 ]

Pagina: 1