Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Mijn Cree C3 zaklamp van DX had ook last van het probleem dat de batterijen slecht contact maakten, dus heb ik wat soldeer op de terminals gedaan. Echter heb ik de driver van de led denk ik een beetje mishandeld met mijn labvoeding :X De led brand iig niet meer. Maar als ik 3 volt op de terminals zet dan lijkt de driver nog wel te werken. Het gekke is dat er ongeveer 1.1 volt op de behuizing komt te staan. En op de ene terminal van de led zelf 3 volt en de andere die natuurlijk aan de ground is verbonden ook 1.1 volt. Betekend dit dat de driver idd stuk is of komt die door de stroombron die zijn stroom niet kwijt kan?
Anders zou ik alleen de led hoeven te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 19:59

mux

99% efficient!

Foto's? Schema's?

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Heb hem even niet bij de hand maar deze is vergelijkbaar:
Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/2182/headpartslr1.jpg
De driver zelf is even een black box maar ik neem aan dat het gewoon een current source is die gelang de batterij spanning een bepaalde stroom door de led stuurt (plaatje is overigens van een 5 mode driver, ik heb een single mode, de led is hetzelfde). Ik meet de spanning op de pinnen waar de batterij spanning op staat en op de terminals van de led.
Wat ik vooral niet snap is dat er tov de ground op beide terminals van de led een positief voltage staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Klinkt eigenlijk als een ground die los zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Hmm, misschien moet ik hem dan maar is helemaal uit elkaar halen. De koperen ring zou toch gewoon aan de ground moeten zitten (maar dan op 0 volt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Yup. Het enige tussen de negatieve LED-draad en ground is een stroommeetweerstand. Die zou maar enkele tientallen mV @ vol vermogen moeten zijn.

Pagina: 1