Windows 8 File History

Pagina: 1
Acties:

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Beste

Ik heb thuis een server waarom Windows 8 geïnstalleerd staat (ik heb een tijdje Windows Server 2012 Essentials gebruikt, maar was hier niet zo tevreden over). Daarnaast heb ik nog enkele computers en laptops waarop Windows 8 en Windows 7 staat.

Aan mijn server hangt een externe harde schijf van 2 TB (Seagate Desktop External Hard Drive). Deze heeft een map die gedeeld is met mijn thuisgroep zodat alle computers en laptops er op kunnen. Met de nieuwe File History (Bestandsgeschiedenis) van Windows 8 wil ik nu back-ups gaan maken van alle gebruikersbestanden naar die server. De computers/laptops met Windows 7 zullen dan ook naar die server (externe HDD) een back-up maken van hun bestanden.

Het probleem is nu dat als ik een computer instel zodat hij naar die netwerkdrive back-upped dan loopt het vast. Het scherm loopt vast en op de server zie ik in Windows Taakbeheer dat die externe schijf op 100 % activity staat met 0 MB/s write en read. Hij doet dus niets, en toch weer wel. Hierdoor loopt die server wat vast en ook mijn Bestandsgeschiedenis scherm. Na een reboot van de server werkt alles terug naar behoren, wil ik echter opnieuw die File History instellen naar die externe schijf loopt het opnieuw vast met dezelfde symptomen.

Het vreemde is, als ik via de thuisgroep zelf een file kopieer naar die zelfde map dan werkt dit zonder enige problemen. Is dit een bug in Windows 8 of doe ik wat verkeerd? Als ik echter de back-ups naar de vaste schijf in die server laat kopiëren dan gaat dit zonder enige problemen.

Mijn schijf haalt gemiddeld 25 MB/s via USB 2.0. Ik kan hem ook intern via SATA aansluiten, maar ik hou hem liever via USB. Het is tenslotte toch maar voor back-up files. Ik heb hem gisteren even zitten proberen en toen gaven Windows en verschillende andere testprogramma's een foutmelding dat er beschadigde sectoren aangetroffen waren op de schijf. Ik heb deze proberen te herstellen, maar dat lukte een aantal keer niet. Dan gisterenavond nog eens laten proberen, toen ging hij alle sectoren overlopen. Deze morgen stond er dat er geen fouten meer waren aangetroffen. Ik heb hem ook via SATA getest, niets meer gevonden, werkt zoals het hoort.

Echter bij het opnieuw aansluiten aan de server en het proberen in te stellen van de File History krijg ik opnieuw zelfde probleem.

NUTTIGE INFO: Server draait op Windows 8 Pro x64 als gast/client in een QEMU-KVM omgeving. De host is Ubuntu. Dit zou volgens mij geen problemen mogen geven?

Ik hoop dat iemand raad heeft voor mij, bedankt alvast!

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Na een herïnstallatie nog steeds hetzelfde probleem. Ik denk dat het aan QEMU-KVM moet liggen. Er gebruikt waarschijnlijk toch bijna niemand USB via QEMU-KVM. Ik heb ook geen enkele andere gast (guest) geïnstalleerd op die server, waardoor ik eigenlijk ook gewoon Windows 8 als host os kan installeren.

Ik heb de HDD getest op andere computers (Windows 7 én 8) en kan daar geen enkele problemen ondervinden. Ik houd jullie op de hoogte (geen idee of iemand dit al gelezen heeft... :d) of het gelukt is of niet!

Bedankt alvast voor het lezen!