Ik heb enkele vraagjes bij het samenstellen van een basisgamesysteem.
Na wat rondneuzen op tweakers kwam ik uit tot deze set:
Azerty winkelmandje
Voeding, HDDs, dvd-rw station, kast, koeling, scherm, toetsenbord, muis, geluid heb ik al. Over de SSD twijfel ik nog, hoewel ik het nut er absoluut van begrijp wil ik het budget toch zo laag mogelijk houden. Zonder de SSD komt het totaal uit op ongeveer een €500,-
Wat vinden jullie hier van?
Ivy Bridge leek me vanzelfsprekend, de videokaart is een Club 3D Radeon PokerSeries HD 7870 jokerCard XT Limited Edition omdat ik hier goede dingen van lees in de middenklasse.
RAM is gewoon het goedkoopste wat ik vond. Maakt niet echt uit, toch?
Ik heb gekozen voor een ASRock B75 Pro3-M omdat die hier wordt aangeraden voor z'n prijs. Maar heeft het wel zin om voor een mATX te gaan als ik plaats heb voor een normaal ATX mobo?
+ Plus: is op dit mobo een kleine OC mogelijk (in samenwerking met de 3350P) ?
Zit er standaard koelpasta bij de Gelid Tranquillo koeler? Of moet ik die extra aanschaffen?
Zelfde voor de SSD: zit daar standaard een bracket bij?
Heel erg bedankt alvast!
Na wat rondneuzen op tweakers kwam ik uit tot deze set:
Azerty winkelmandje
Voeding, HDDs, dvd-rw station, kast, koeling, scherm, toetsenbord, muis, geluid heb ik al. Over de SSD twijfel ik nog, hoewel ik het nut er absoluut van begrijp wil ik het budget toch zo laag mogelijk houden. Zonder de SSD komt het totaal uit op ongeveer een €500,-
Wat vinden jullie hier van?
Ivy Bridge leek me vanzelfsprekend, de videokaart is een Club 3D Radeon PokerSeries HD 7870 jokerCard XT Limited Edition omdat ik hier goede dingen van lees in de middenklasse.
RAM is gewoon het goedkoopste wat ik vond. Maakt niet echt uit, toch?
Ik heb gekozen voor een ASRock B75 Pro3-M omdat die hier wordt aangeraden voor z'n prijs. Maar heeft het wel zin om voor een mATX te gaan als ik plaats heb voor een normaal ATX mobo?
+ Plus: is op dit mobo een kleine OC mogelijk (in samenwerking met de 3350P) ?
Zit er standaard koelpasta bij de Gelid Tranquillo koeler? Of moet ik die extra aanschaffen?
Zelfde voor de SSD: zit daar standaard een bracket bij?
Heel erg bedankt alvast!