Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09-2023
hey

ik heb momenteel 1 gforce gtx 670 en wil graag uitbrijden met een 2e videokaart...nou heb ik gelezen dat het identieke keerten moetten zijn...mijn moederbord heeft 2 pci express sloten voor 2 videokaarten maar nou was mijn vraag of ik dan gewoon een 2e gtx 670 erbij kan plaatsen en of ik ergens rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:21

D4NG3R

kiwi

:)

Welk moederbord- en voeding heb je momenteel?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
moederbod asus m5a99fx en een 700 watt voeding die momentaal ongeveer voor de helft belast wordt denk ik...als ik stroomverbruik meet aan de 230 kant is het ongeveer 400 watt volledig stressed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Je kan een willekeurige GTX670 reverentie kaart toevoegen voor SLI. Dit staat als het goed is ook in de SLI specificaties uitgelegd. Mogelijk werkt een OC editie ook (dit zie je wel vaker goed gaan) maar de totale snelheid word nooit hoger als de langzaamste kaart toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
dus als ik het goed heb kan ik gewoon een zelfde kaart toevoegen...en worden dan ook bijde kaarten gebruikt met spellen? ik heb momenteel 3 beeldschermen aangesloten op deze eene kaart waarvan ik een monitor gebruik voor te gamen (verschillende resoluties dus kan niet meerdere schermen tegelijk gebruiken voor een spel) maar de kaarten zouden dus wel samen werken voor de prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:26

ötzi

eclecticus

sander.jansen schreef op zondag 10 maart 2013 @ 05:23:
dus als ik het goed heb kan ik gewoon een zelfde kaart toevoegen...en worden dan ook bijde kaarten gebruikt met spellen? ik heb momenteel 3 beeldschermen aangesloten op deze eene kaart waarvan ik een monitor gebruik voor te gamen (verschillende resoluties dus kan niet meerdere schermen tegelijk gebruiken voor een spel) maar de kaarten zouden dus wel samen werken voor de prestaties?
Welke CPU heb je?
Op welke resolutie speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Welke voeding? 700w van XFX of 700w van MS-tech?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar de kaarten zouden dus wel samen werken voor de prestaties?
Ja je kan via het Nvidia Control paneel SLI in en uit schakelen wanneer je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:26

ötzi

eclecticus

Als je nog dezelfde CPU hebt (Athlon II X4 641) zou ik eerst maar eens gaan investeren in een snellere CPU, eentje die je huidige GTX670 ten volle kan benutten...
De GTX670 is nu al een behoorlijke overkill, laat staan twee van deze kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

ötzi schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:23:
Als je nog dezelfde CPU hebt (Athlon II X4 641) zou ik eerst maar eens gaan investeren in een snellere CPU, eentje die je huidige GTX670 ten volle kan benutten...
De GTX670 is nu al een behoorlijke overkill, laat staan twee van deze kaarten.
^ Dit......
een Athlon 2 is zooooooo langzaam dat het een slak is en die GTX670 is een F1 auto en die slak moet dus proberen die auto bij te houden.

en jij wilt dus die F1 motor 2x zo snel maken maar die slak blijft een slak, dus waar ben je mee bezig?
koop een i7 3770 cpu. Minstens

[ Voor 34% gewijzigd door A87 op 10-03-2013 15:35 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 23:04

Rordarok

De enige echte

Koop inderdaad een 3350P/3470/3570k, als je inderdaad nog die oude CPU hebt.

Link trouwens nog even je MoBo en je voeding.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
haha ik heb inderdaad een nieuwe processor al gehaald...vergeten bij te werken -.-

Ja, maak maar eerst netjes een lijstje. Dit zo dumpen is gewoon niets waard.

[ Voor 99% gewijzigd door Bolletje op 11-03-2013 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je CPU is idd te veels te graag, zelfs voor 1 GTX670 is het niet voldoende dit veroorzaakt ook de traagheid die je mogelijk met een 2e kaart wou oplossen. Ik zou in jouw geval upgraden naar een Intel Core i7 3770 (zeker geen 3350P/3470) + Z77 moederbord (welke is minder belangrijk) en 2x4GB RAM dan heb je zeker genoeg kracht voor een 2e GPU later of 1 nieuwe highend kaart zonder CPU bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
ik weet niet of je me laatste post gelezenhebt...maar ik hou tijdens het gemen bij wat mijn systeem doet...mijn cpu wordt misschien maar voor 40 % gebruikt...terwijl mijn videokaart vast staat op 99% dus het is weldegelijk de videokaart die hier langzaam is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Tering jantje, geef alleen aan welke CPU dat is en niet de hele nutteloze mikmak.
Graag ook even letten op je spelling, want dat is gewoon niet leuk om te lezen.

Je CPU is langzaam, dat is een, het tweede punt wat belangrijk is om te weten is welke voeding je hebt, zoals al genoemd is een 700 watt MS-tech een heel verschil met een 700Watt variant van Seasonic.

Ten derde wil ik even weten in welke games je zit en op welke settings.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie alleen een 5 pagina lange lijst met overbodige info :) En nergens staat dat nadrukkelijk uitgelegd.

Ter vergelijking: Mijn 50% snellere CPU in vergelijking met die van jou is niet in staat de brute kracht van de GTX590 op een dusdanig soepele manier te laten lopen dat hij 100% potentiaal bereikt, hier is ongeveer een I7 980X voor nodig. Maar wil je dat niet geloven mag dat natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
voeding is ms-tec geloof ik maar dan zou ik moetten kijken ...(heb hem ingebouwd staan dus is niet 1,2,3 gedaan...) de spellen die ik speel: de nieuwe tumb raider (videokaart vast op 99% en cpu rond de 40%) far cry 3 (videokaart op 99% cpu rond de 60 a 65%) en dat zijn eigenlijk wel de zwaarste spellen die ik momenteel speel. alle spellen volledig op het hoogst. ik kan nu al zeggen dat ik niks aan mijn cpu en moederbord ga doen...dat is het mij ook weer niet waard

en wat betreft de spelling...ik ben dyslectish dus kan er niet veel aan doen...sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
Anoniem: 91626 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 00:42:
Ik zie alleen een 5 pagina lange lijst met overbodige info :) En nergens staat dat nadrukkelijk uitgelegd.

Ter vergelijking: Mijn 50% snellere CPU in vergelijking met die van jou is niet in staat de brute kracht van de GTX590 op een dusdanig soepele manier te laten lopen dat hij 100% potentiaal bereikt, hier is ongeveer een I7 980X voor nodig. Maar wil je dat niet geloven mag dat natuurlijk!
het klopt dat de i7 meer cach heeft dan die van mij maar qua GHz zou het niet veel verschil maken...of zie ik dat nou fout? en het past gewoon niet in me budget om 1000 euro uit te geven aan een processor...ik bedoel normaal gezien vernieuw ik mijn systeem ongeveer ider jaar...

[ Voor 10% gewijzigd door sander.jansen op 11-03-2013 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459694

GHz is niet het enige dat uitmaakt. Zoals hier te zien is, kan de performance flink verschillen tussen verschillende processoren allemaal op 3GHz. Nieuwe architectuur maakt flink wat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474628

Ok, sorry alvast voor deze opmerking, maar hebben dyslectici geen spellingscontrole in de browser en shift-toets op het toetsenbord? Uiteraard geven we je wat extra foutenruimte, maar ik kan me niet voorstellen dat de helft van de typo's er niet automatisch uit kunnen worden gehaald als je er wat extra tijd aan besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
Anoniem: 474628 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 00:56:
Ok, sorry alvast voor deze opmerking, maar hebben dyslectici geen spellingscontrole in de browser en shift-toets op het toetsenbord? Uiteraard geven we je wat extra foutenruimte, maar ik kan me niet voorstellen dat de helft van de typo's er niet automatisch uit kunnen worden gehaald als je er wat extra tijd aan besteed.
Dat is waar ja...Is ook een stukje luihijd van mezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Als je niet weet welke voeding het is is het ook nutteloos om er verder op in te gaan.
Daarbij, het is goed dat de GPU belast wordt overigens, welke software gebruik je om uit te lezen?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
MSI Afterburner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Maar ik kan je vast vertellen dat een tweede GTX670 niet gaat leveren wat je hoopt, je CPU is gewoon booming sloom, je kan daar beter investeren door een FX 8350 oid in te plaatsen, geeft veel betere FPS/Allround werkzaamheden, soms wel meer dan 50%!

Overigens kost een FX 8350 bijvoorbeeld minder dan een tweede GTX670. Je kan er zelfs twee van halen voor 1 GTX670.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
Quad schreef op maandag 11 maart 2013 @ 01:10:
Maar ik kan je vast vertellen dat een tweede GTX670 niet gaat leveren wat je hoopt, je CPU is gewoon booming sloom, je kan daar beter investeren door een FX 8350 oid in te plaatsen, geeft veel betere FPS/Allround werkzaamheden, soms wel meer dan 50%!

Overigens kost een FX 8350 bijvoorbeeld minder dan een tweede GTX670. Je kan er zelfs twee van halen voor 1 GTX670.
Kijk dat is nou een optie... want bijvoorbeeld een nieuw moederbord en een I7 is gewoon geen oplossing gezien de prijs...Dan denk ik dat ik dat eens ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Maar nogmaals, eerst je voeding svp! Indien MS-Tech mag je die wel gelijk weggooien wil je goede stabiele lijnen in je PC hebben.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en het past gewoon niet in me budget om 1000 euro uit te geven aan een processor.
Dit was zoals er staat een voorbeeld (voor een s1366 systeem die uit de mode zijn). Als je mijn advies ervoor had gelezen en of had onthouden rade ik je een Intel 3770 aan van 260€ wat samen met mobo en RAM niet veel duurder zou zijn als een GTX670. Het duidelijke voorbeeld van gebruiker 'A87' over die slak moet je toch wat serieuzer nemen mogelijk heeft hij wel verstand van computers :) Succes met je machientje

p.s.: Ook zou je luiheid geen reden moeten zijn voor dubbel posten natuurlijk, de edit knop is daar voor uitgevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
Ik denk dat ik voorlopig genoeg weet...ik zal eerst eens mijn beurs moetten uitbreiden voordat ik verder ga aan mijn computer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511731

Geachte Gamers,

Ik heb op dit moment een XFX 4870x2, waar ik jaren lang met heel veel plezier mee heb gespeeld, maar nu is het moment aangebroken dat wij afscheid van elkaar gaan nemen.
Ik zit te dubben over lekker te blijven bij AMD (7950), of uit te wijken naar een Nvidia 660ti van bijvoorbeeld Asus, met 2 of 3 Gb geheugen, geef mijn wat pointers, zodat ik eind Mei een goede uitgave kan doen zoals ik heb gedaan toen de 4870x2 heb aangeschaft, mijn systeem bestaat uit: X58, SSD Vertex 3 en voor de rest, 2x raptor in Raid opstelling, Windows 64bit uitvoering.
Ik hoop dat jullie mij gaarne een advies kunnen geven.

Trouwens als ik een andere kaart gevonden heb, dan is mijn 4870x2, te koop voor 50 Euro compleet in doos en aankoopbon van Alternate.

Bedankt alvast,
Johan
Pagina: 1