Tweakblogs discussie over Joden

Pagina: 1
Acties:
  • 754 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me wijs als hier eens een moderator gaat kijken:
MaZeLe's Weblog: Pro-Joodse organisaties: Tenenkrommend!

Het is zeer wel mogelijk zoals deze gebruiker al aangeeft dat er strafbare uitlatingen zijn geplaatst bij de discussie op deze blogpost: MaZeLe's Weblog: Pro-Joodse organisaties: Tenenkrommend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 22:40

basdej

OutSystems Consultant

Inderdaad discriminerende en pro-hitler reacties....

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 03:33:
Het is zeer wel mogelijk zoals deze gebruiker al aangeeft dat er strafbare uitlatingen zijn geplaatst bij de discussie op deze blogpost: MaZeLe's Weblog: Pro-Joodse organisaties: Tenenkrommend!
Je realiseert je dat om strafbaar te zijn uitlatingen vrij heftig van aard moeten zijn? Waakzaamheid is niet verkeerd, maar we moeten wel oppassen niet met het oog op de gebeurtenissen van toen gelijk overal bovenop te springen.

Bovendien, door meningen als ze te ver van de gangbare af liggen af te kappen creëer je een soortgelijk probleem als toen bestond. Het verandert ook niets, want men verandert niet van mening. Juist door de discussie aan te gaan en uit te vinden waar dergelijke ideeën vandaan komen kan je een beeld of denktrant beïnvloeden. Door er als het ware bovenop te gaan zitten gaan (al dan niet) dubieuze denkbeelden alleen maar broeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

@camacha ben ik helemaal met je eens.

Mijn visie nevel: je laat non-tech toe, of niet. En ja deze discussie is makkelijk in het technische te trekken; waar ligt dan de grens? Ik heb de reacties niet allemaal gelezen en het lijkt me ook niet iets voor tweakers (maar met een redelijk grote SG zijn wel meer dingen dat wel). Het is een complex verhaal op een blogje. Er zijn kranten met grotere oplages maar wel iets om een oog op te houden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zeer wel mogelijk zoals deze gebruiker al aangeeft dat er strafbare uitlatingen zijn geplaatst bij de discussie op deze blogpost
Ik vind eigenlijk de gebruiker zelf de persoon die zich schuldig maakt aan ongewenste en gevoelloze uitingen, van mij mag hij direct emigreren! Om deze reden is het logischer dat er felle reacties komen van zowel de linker als de rechter zijde natuurlijk. Omdat dit niet als blog maar als politieke discussie is opgesteld mag er van mij een slotje op en hoort het in de prullenbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 04:20:
[...]

Je realiseert je dat om strafbaar te zijn uitlatingen vrij heftig van aard moeten zijn? Waakzaamheid is niet verkeerd, maar we moeten wel oppassen niet met het oog op de gebeurtenissen van toen gelijk overal bovenop te springen.

Bovendien, door meningen als ze te ver van de gangbare af liggen af te kappen creëer je een soortgelijk probleem als toen bestond. Het verandert ook niets, want men verandert niet van mening. Juist door de discussie aan te gaan en uit te vinden waar dergelijke ideeën vandaan komen kan je een beeld of denktrant beïnvloeden. Door er als het ware bovenop te gaan zitten gaan (al dan niet) dubieuze denkbeelden alleen maar broeien.
Tweakers zal uiteraard, voorzover mogelijk, er overal voor moeten zorgen dat ze binnen de wet blijven (ook al is die soms misschien niet altijd ''redelijk' of 'goed'). En hun gebruikers binnen de door hen gestelde gebruiksvoorwaarden.

Dat neemt echter niet weg dat ik het eens ben met je. Krijg het altijd beetje benauwd van "censuur" achtige zaken. Ik heb liever open discussie.

Voor je het weet staan we weer boeken te verbranden.... Het internet af te knijpen, sites te verbieden etc...

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 10-03-2013 10:10 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 04:20:
[...]

Ik zeg toch ook niet dat het strafbaar is maar het is wel mogelijk. Verder spelen ook de algemene voorwaarden van Tweakers mee die natuurlijk eerder worden overschreden. Want denk je nu werkelijk dat sommige van die post op het forum de moderatie hadden overleefd?

Begin en einde post: MaZeLe's Weblog: Pro-Joodse organisaties: Tenenkrommend!
Of deze ook begin en einde van de post: MaZeLe's Weblog: Pro-Joodse organisaties: Tenenkrommend!

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Volgens het CIDI:
Wat is antisemitisme?
Op vooroordelen gestoelde vijandige opstelling jegens Joden

Joden anders behandelen dan andere mensen, en met name je vijandig opstellen jegens Joden op grond van vooroordelen, noemt men antisemitisme.

Dat komt nog steeds voor, bijvoorbeeld als mensen Joden verwijten dat ze de wereldpolitiek beheersen, terwijl iedereen weet dat dit onmogelijk is voor de 15 miljoen Joden die er nu nog zijn. Antisemitisme kan allerlei vormen aannemen: verbaal geweld (beledigen, schelden), pesterijen, mishandeling, beschadiging of vandalisme, intimidatie, graffiti, toegang weigeren. U kunt het ook tegenkomen op internetsites.

Joden (of Israeli's) zijn de nieuwe Nazi's"

Ook het gezegde dat "de Joden (of Israeli's) zich even kwalijk opstellen tegenover de Palestijnen, als de Nazi's in de Tweede Wereldoorlog" is een antisemitische uitlating.

Immers Israel is in een strijd verwikkeld met de Palestijnen, waarbij helaas slachtoffers vallen, soms ook onschuldige mensen. Maar het aantal doden (ca 2500) staat niet in verhouding met het aantal vermoorde Joden in 1940-1945. Tijdens de Holocaust hebben de Nazi's 6 miljoen Joden systematisch vernietigd, uitsluitend omdat zij Joden waren. Er was geen sprake van enig conflict - terwijl de Palestijnen merendeels vallen bij gevechtshandelingen. Degenen die dit soort kromme vergelijkingen maken, rekenen eventuele fouten van individuele Joden de hele groep aan. Zij overdrijven die fouten tot gigantische proporties en proberen daarmee de hele groep in een kwaad daglicht te stellen.

Overigens is normale kritiek op (regeringen van) Israel, zoals je die op andere regeringen en landen kunt hebben, niet antisemitisch.
En de reacties die ik lees:
eL_Jay schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:29:
Joden bah, als een bevolkingsgroep het verdient om gehaat te worden dan zijn zij het.
Constante genocide plegen in het midden-oosten plegen en maar huiliehuilie doen over de holocaust. Get over it. Wij leven in een vrij land en een ieder is vrij om te herdenken wie die wil.
Bij het lezen van dergelijke berichten krijg ik welhaast de neiging om Hitler te gedenken en hoe jammer het is dat hij niet geslaagd is. Zou een hoop gezeik hebben gescheeld. Ach wellicht komt Iran nog onverwacht uit de hoek.
Vergis je niet zeker hier in de westerse wereld verzieken de joden een stuk meer dan moslims waar zo veel op word afgegeven. (en dan heb ik het nog niet eens over zionisten)
magnifor schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 17:46:
Ik ben helemaal klaar met de joden. Naast het feit dat ze zichzelf maar al te graag in het slachtofferrol plaatsen vind ik het ook te zot voor woorden dat ik de holocaust niet mag ontkennen. Het is blijkbaar geen punt dat een blonde joden fan een bepaalde groepering als zondebok neemt, beledigd en dat als vrijheid van meningsuiting wordt gezien maar owee als je de holocaust in twijfel trekt.

Was Nederland niet het land van vrije meningsuiting? Waarom mag ik dan de holocaust niet ontkennen? Waarom mag ik niet op straat "Ein Volk, Ein Reich, Ein Fuhrer, Heil Hitler met de Hitler groet roepen? Maar als we over moslims hebben dan mag alles. Meten met twee maten en daarom ontken ik de holocaust en had Hitler wat mij betreft zijn werk af mogen maken.

Heil Hitler (met Hitler groet)
magnifor schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 18:34:
Dat is niet relevant. Als ik Hitler een toffe peer vind dan moet ik dat kenbaar kunnen maken op straat. Maar mededoor de joodse lobby is dat strafbaar. Daar gaat het mij om. Alles valt onder vrijheid van meningsuiting behalve als het aankomt op joden. Want ze zijn zielig, want ze hebben een holocaust meegemaakt, want want want. Maar ze halen nu dezelfde praktijken uit bij de palastijnse volk. Ze mogen dat want ze hebben een holocaust meegemaakt. Die instelling die de joden hebben is walgelijker dan Hitler.
eL_Jay schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:13:
Feit blijft dat joden zich in de loop van de gehele bekende geschiedenis van de mens ernstig misdragen, waar het Christendom(voornamelijk middeleeuwen) en de Islam (laatste eeuw+ yet to come) voornamelijk piekten. Als ik dit zo terug lees denk ik bullshit, want bijna elke godsdienst draait om haat tegen andersdenkenden en wordt voornamelijke gekenmerkt door misstanden, genocide en ongelijkheid.

Ik geef je gelijk dat het zeer bekrompen is om bevolkingsgroep dusdanig te generaliseren, maar gezien Israel het toonbeeld/pinnacle van het Jodendom is, kun je dergelijke uitspraken toch wel (enigszins) onderbouwd doen. Het joodse volk kiest immers zelf hun vertegenwoordigers en verdient de overheid die zij krijgt. Het zelfde geld voor de bestuurlijke impasse waar wij het laatste decennium in zitten. Dit zijn de vruchten van ons geroemde poldermodel.

Daarnaast het (ik weet het, het is een drogreden, maar toch) Jodendom wordt niet voor niets door welhaast elke niet joodse significante meerder/minderheid gehaat. Daar is een reden voor (naast afgunst) al heb ik de verbindende factor in de collaboratieve haat nog niet gevonden.

@ Freaq, het Israelische beleid (nogmaals de pinnacle van het Jodendom) wat uit zijn daden en plannen spreekt, is dat iedereen die een vinger naar een (israelische??) Jood WIL uitsteken dood moet. Wat dat betreft niet zo heel anders als wat Hitler wilde, toch als je jood voor Arier vervangd? Het enige significante verschil erin is dat de joden (AFAIK) niet tegen een bevolkingsgroep zijn, maar enkel hen die kwaadwillend zijn (toevallig moslims)

@ Leendert,
Ik keur het de Israeliers erop af omdat ze buitenproportioneel reageren.
Als Israel de steun van de VS had om alle palestijnen (en weet ik veel wie nog meer) uit te roeien om daarmee 1 gijzeling te voorkomen, dan was dit allang gebeurd.
eL_Jay schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:30:
Compleet off-topic:

Waar ik me altijd zo over verwonderde is dat de Joden zich zo gelaten hebben laten afslachten. Oke, in het begin wist niemand van de vernietigingskampen, maar als je in 1945 naar Auswitz ging, dan zou ieder weldenkend mens toch alles doen om ook maar 1 nazi mee het graf in te nemen en strijdend ten onder te gaan? I.p.v. als makke kudde vee uit de trein te stappen, terwijl de as van je geloofsgenoten op je neerdaalt en gedwee naar de douches schuifelt. Liever een kogel/hond/bayonet dan aan het gas zou je zeggen, of zeg ik nu iets heel raars?
Deze reacties van eL_Jay en magnifor zijn in mijn ogen antisemitisch en raken mij persoonlijk.

Als ik ze er dan op aanspreek krijg ik een reactie terug van:

"termen zoals sarcasme, ironie, en een opinie zijn je zeker onbekend. Toont maar weer eens de instelling aan van de joden"

Zijn mensen die dit soort uitlatingen doen nu gewoon slecht geïnformeerd?
Snappen ze het verschil tussen joden als bevolkingsgroep en Israëlieten als inwoners van Israël.
En dat Israël een land is met bijna 40% seculiere inwoners. En dat ook daar niet iedereen het eens is met de huidige politiek. Enz enz.

Ik probeer dit soort meningen te begrijpen maar ik kan het gewoon niet |:(

Ik ben bang dat deze quote van mij nog tijdens mijn leven weer actueel word. :(

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de aangehaalde quotes ook redelijk stuitend moet ik zeggen. Dat had allemaal wel wat subtieler gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap echt niet wat zo erg aan die blogpost is? Het is een goed onderbouwd verhaal en ik vind dat eerlijk gezegd wel kunnen.

Maar in dit land zijn we nogal erg verdeeld, zo zijn er ook mensen die stemmen op de PVV en de PVV heeft kritiek op de islam, daar mag je dan zeker ook niet over schrijven want dan heb je grote kans dat je een groep pijn doet, ook al is het waarschijnlijk gewoon de waarheid.

Dus het effect is dat aanhangers van een linkse partij, aanhangers van een rechtse partij als de PVV direct uitmaken voor racisten en dergelijke en er eerlijke gezegd geen discussie mogelijk is, dat hier een topic geopend word over een blogpost is net zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 00:18
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:28:
Ik snap echt niet wat zo erg aan die blogpost is? Het is een goed onderbouwd verhaal en ik vind dat eerlijk gezegd wel kunnen.

[..]
het gaat om de reacties er op hé.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En die zijn alles behalve goed onderbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eigenaar van de blog kan zelf besluiten om reacties te verwijderen, ik zelf modereer mijn blog altijd heel streng en verwijder ongepaste reacties altijd, maar niet iedereen modereert zijn blogt streng en daar moet je ook maar tijd voor hebben.

Want reacties verwijderen creëert juist meer werk, omdat vaak nadat je zo'n reactie verwijderd hebt, die user waarschijnlijk weer een reactie plaats in de trant dat zijn reactie verwijderd was, dus die mag je dan ook weer verwijderen.

Ik zet daarom uiteindelijk gewoon de reacties uit als het te bond word, want de reageerders op tweakblogs denken vrij spel te hebben soms, want tweakers.net bemoeid zich er niet snel mee, iets wat ze op GoT wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Die zijn zelfs zeer racistisch in mijn ogen!

Met die blogpost is niks mis, voer voor een gezonde discussie.

Maar dan wel een zonder racistische en kwetsende opmerkingen zoals: Had ons veel gezeik bespaart als Hitler in zijn plan geslaagd was.

Moet je eens op GoT zelf durven doen, en kijken hoe snel je een officiele waarschuwing of zelfs ban hebt.
En zo een reactie krijgt onmiddellijk een edit met mod break als het gezien word.
En terecht!

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:48
De inhoud van het blog en de reacties zijn voor verantwoording van de blogger. We gaan daar dan op voorhand ook niet ingrijpen. Dat is aan de blogger zelf.

[ Voor 14% gewijzigd door zeef op 10-03-2013 14:37 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.