Slimme polsklokjes nee, scheerapparaten ja?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Beste tweakers.net,

Ik heb een tijdje geleden een hippe hartslagmeter/sporthorloge aan proberen te bieden in de V&A. Ik kreeg de melding van een mod dat horloges niet zijn toegestaan (alhoewel er sport horloges in de Pricewatch staan, wat ik van te voren gecontroleerd heb)

Nou vraag ik me af waarom (multimediale/sport) horloges verboden zijn, maar er bijv. wel de volgende zaken te vinden zijn in de V&A categorieen:

- Scheerapparaten
- Koffiezetapparaten
- Wasmachines
- Stofzuigers
- Kookplaten
- Magnetrons
- Koelkasten

Sporthorloges en multimediale horloges zijn toch redelijk tweakers-waardig. Ze communiceren draadloos, ze registreren gegevens, ze zijn "tweakable" en zijn zonder twijfel interessant voor de doelgroep hier op deze website.

Wellicht is het een idee om een categorie "Horloges" toe te voegen onder gadgets, of als individuele categorie. Polsklokjes zijn in rap tempo steeds meer kleine computertjesaan het worden, zoals recente ontwikkelingen duidelijk hebben laten zien.

Dank voor het overwegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:29

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik reageer als user niet als mod, maar ik ben het wel met je eens. Wat jij probeert te verkopen vind ik dichterbij tweakers liggen dan wasmachines/kookplaten/stofzuigers.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:24
Ik snap beide kanten van het verhaal wel

Zoals ik het begrijp is de intentie van tweakers om geen tweede marktplaats te worden - d.w.z. er moet ergens een grens gesteld worden wat er wel en niet kan worden aangeboden. Als dadelijk de tafelss en stoelen voorbij gaan komen dan wordt de electronica helemaal ondergesneeuwd.

Die grenzen zijn echter redelijk vaag gesteld; inderdaad is er pasgeleden begonnen met het toevoegen van witgoed (de reden daarachter heb ik nog niet bekeken/opgezocht). Dit terwijl die electronica, voor zover dat erin zit, puur functioneel is en niet bepaald tweakable. Een horloge is in principe ook geen electronica in de tweaker zin van het woord. Het is echter wel zo dat die steeds meer electronica zijn gaan bevatten, waardoor het steeds interessanter wordt voor tweakers.

Het liefst heb ik helemaal geen horloges en witgoed op tweakers, maar als er een lijn getrokken wordt lijkt het me het ook wel handig die te handheven. Ik ben er dan in de huidige situatie ook voor de niet-analoge horloges toe te voegen aan V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik geef dit topic een bump, want de vraag mag best beantwoord worden.

offtopic:
Jammer dat V&A Feedback topics moeizaam verlopen, het duurt altijd erg lang om antwoord te krijgen…

edit: (11:05PM)

Een advertentie voor drank kan wel? V&A aangeboden: Johnney Walker 1 liter Red label

[ Voor 44% gewijzigd door Fietsbel op 20-03-2013 23:03 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Beste modjes, is er al enige consensus over dit onderwerp? Een reactie zou ik erg waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 15:23
Ik tik dit topic even naar de PM van V&A/PW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-07 07:37
Een aantal dagen geleden verscheen volgende advertentie:

V&A gevraagd: Gezocht: Pebble Smartwatch witte versie

Ik heb er melding van gemaakt, n.a.v. dit topic maar de advertentie is niet verwijderd.
Ik kreeg een bericht dat mijn melding afgehandeld is, maar de advertentie is nog steeds online.

Blijkbaar is dan of besloten om "slimme polsklokjes" toch maar toe te laten in V&A, of de mods verschillen van gedachten van elkaar ;)

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-07 10:41

pino85

Im just a Bird in the Sky

Je zou het wel denken inderdaad, maar ik denk dat of ga er van uit dat iemand die over dit onderdeel gaat hier gewoon even een reactie zal gaan plaatsen al duurt het wel even maar goed ;)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-07 07:37
Dat zou inderdaad wel een oplossing cq helderheid verschaffen in deze materie ;)

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Net als alle gadgets zal dit inderdaad behoorlijk op de grens zitten.

V&A-categorieen zijn hetzelfde als die van de gewone pricewatch, dat verklaart waarom al die witgoedcategorieen er tussen staan. Er is niet per se bewust gekozen om smartwatches niet op te nemen, sterker nog... als producttype zou het prima passen op Tweakers, beter nog dan witgoed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Zoals ACM hierboven al aangeeft zijn de categorieen die we in de pricewatch aanbieden gelijk aan de categorieen die je in V&A kun selecteren voor het plaatsen van een advertentie. Er staan nu geen smartwatches in de pricewatch, dus ook niet in V&A.

De vraag zou dan zijn, moeten we smartwatches opnemen als productgroep. Zo'n vraag is uiteraard makkelijker gesteld dan beantwoord. Het toevoegen van een categorie betekent namelijk ook dat we de specificaties moeten gaan bekijken en aanvullen. Dus 'even' een productgroep toevoegen bestaan niet ;).

Ik zal voor deze productgroep eens bekijken. Bedankt voor de input.

Uit pure interesse, zijn er meer producten die jullie missen in de pricewatch. Dan zou ik die ook eens in overweging kunnen nemen. Ik kan niet beloven dat we er wat mee kunnen doen, maar we kunnen er altijd eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 669061

Lijkt mij ook leuk inderdaad om horloges te kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:57
Inmiddels staat de Apple watch in de categorie 'wearables', hoe ruim is die groep gedefinineerd ? Een sporthorloge zonder koppeling naar een telefoon hoort er wel/niet bij ? Een analoog horloge is 'wearable' in de strikte zin maar valt toch weer niet in de categorie, lijkt me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Waren er eerst geen friteuses in de PW? Ik zou graag een review schrijven van mijn Airfryer.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:03
PcDealer schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:44:
Waren er eerst geen friteuses in de PW? Ik zou graag een review schrijven van mijn Airfryer.
pricewatch unsorted: Tefal Tefal FZ7070 Actifry Snacking Friteuse

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ùnsorted is niet opgenomen in een cat. en dus ook niet te reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
En als je zelf de specificaties aanvult, dan word ie toch wel opgenomen of niet?

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dan moet er wel een categorie zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
V&A aangeboden: Silk'n SensEpil Wit
wacht we gaan vrouwenontharings-apparaten toestaan en geen horloges ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zag hem ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

Ik vindt dat zowel analoge horloges als witgoed en ontharing troep niet op tweakers horen. SmartWatch en Sport horloges die je kan uitlezen horen er wel. Tweakers gaat om techniek. Oo deze manier wordt het een soort marktplaats

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien moet je mijn review over een Bosch stofzuiger of AEG wasdroger en AEG wasautomaat eens lezen.

Ik lees liever een review hier van minimaal een A4, dan een op vergelijk van twee regels zonder enige diepgang. "Werkt goed en de knoppen zijn fijn..."

[ Voor 42% gewijzigd door PcDealer op 30-04-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:15

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Pagina: 1