Laptop advies - Studie & Entertainment

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Beste mede-tweakers,

Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn studie, (software)ontwikkelen en entertainment.
Hieronder een lijstje van de wat zwaardere programma's die ik zeker ga draaien op mijn toekomstige laptop:
  • Adobe Photoshop CS6
  • Adobe Dreamweaver CS6
  • Eclipse (Voor voornamelijk Android SDK)
  • Visual Basic 2010 Express (Waarschijnlijk ook 2012)
  • Zend Studio
Deze programma's zal ik vrij regelmatig draaien, daarom zou ik ook willen dat ze vloeiend werken :D
  • Prijsrange: 0-1000 euro.
  • Minimale opslagcapaciteit: ± 200 GB
  • SSD (voor het besturingssysteem) is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • WiFi verbinding is mogelijk :P
  • USB poorten vereist, minimaal 1.
Verder moet ik voor mijn studie wat word/excel documenten typen en zal ik ongetwijfeld wel eens een filmpje kijken.
Ook hoop ik dat spellen zoals: Rollercoaster Tycoon 2 en Age of Empires 2 het moeten doen.
Met name de programma's uit de bovenste lijst worden het vaakst gedraaid.

Verder ben ik niet van plan om mijn laptop mee te slepen, een lange accuduur is gewenst maar niet noodzakelijk. Voor de grootte of het merk heb ik ook geen voorkeur.

Zoals je hieronder kunt zien heb ik al een begin van een wenstlijst gemaakt. Ik heb alleen niet zo heel veel kennis van wat nou precies juist en beter is.
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire V3 73638G75Maii€ 789,-€ 789,-
1Acer Aspire V3-771G-736b121.5TMakk€ 949,-€ 949,-
1Acer Aspire V3-771G-73638G50Maii€ 724,79€ 724,79
1Acer Aspire V3-771G-73638G75Makk€ 831,27€ 831,27
1Asus N56DP-S3007V€ 649,90€ 649,90
1Asus VivoBook S550CM-CJ017H€ 980,-€ 980,-
1Dell Inspiron 17R Special Edition (N0017S12)€ 0,-€ 0,-
1Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH€ 799,-€ 799,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 5.722,96

In mijn wenstlijst staat een Lenovo, dit merk is mij volledig onbekend dus ik weet niet of de service/producten daarvan goed zijn maar de specificaties leken me goed dus ik heb hem toegevoegd :+

Ik heb zelf vernomen dat ik zelf een SSD in mijn laptop kan zetten, ik heb hier alleen de kennis niet voor dus ik riskeer dat liever niet :)

Alvast bedankt voor jullie reacties!
~ Fanorg

[ Voor 3% gewijzigd door YorrickNL op 09-03-2013 23:43 ]

Bekijk ook eens mijn productreviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:31

Quad

Doof

Er is denk ik een laptop die hier het beste aan voldoet, en dat is de Dell Inspiron 17R SE ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Niet online
Bedankt voor je snelle reactie :)
Ik heb even snel een review doorgelezen en het lijkt me inderdaad een mooi ding!
Er staat ook een (kleine) tutorial om een SSD te installeren.
Is dit aan te raden om dat (na wat tutorials te hebben gelezen) te proberen zonder veel ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Oh ja hoor, zie het ervaringen topic (in CSL gedeelte) voor de correcte informatie ivm secure boot etc.
Met de kortingen die je kan krijgen is het heel aantrekkelijk, ondanks dat het nu duurder is dan een week geleden.

Bijvoorbeeld de Dell Inspiron 17R SE met i7 3630QM, 8GB DDR3, GT650M 2GB, 1TB HDD, BR speler en FullHD scherm van €949,- kan je krijgen voor €854,- met EPP korting (link volgen) en kortingscode van €50,- (F?6WRBTBWLT?S5).

Als je dit doet via www.shopkorting.nl/winkel/Dell krijg je nog eens 7% cashback via shopkorting over het bedrag exc. BTW, en dat is ongeveer €49,- wat je achteraf terug krijgt. (dus eerst betalen en later terug ontvangen).

Kom je dus neer op een eindbedrag van +- €805,- en dan heb je een hele nette laptop en houdt je budget over voor een 256GB SSD á € 165,- en zo val je netjes binnen je gestelde budget van € 1000,-.

Voor het topic over de kortingsbonnen: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2
[Ervaringen] Dell Inspiron 17R Special Edition

Als je vragen hebt kan je mij ook een DM sturen hierover om te zorgen dat je niet al te veel off topic gaat :)

[ Voor 73% gewijzigd door Quad op 10-03-2013 00:11 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Niet online
Bedankt! Ik zal er zeker naar kijken :D! Alleen is de kortingscode slechts geldig tot Geldig t/m 13.03.13 en ik denk dat ik hem rond de zomer vakantie ga bestellen. Ik zal dan wel even kijken of er andere kortingscodes zijn :). In ieder geval hartstikke bedankt voor je hulp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

fanorg schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:28:
Bedankt! Ik zal er zeker naar kijken :D! Alleen is de kortingscode slechts geldig tot Geldig t/m 13.03.13 en ik denk dat ik hem rond de zomer vakantie ga bestellen. Ik zal dan wel even kijken of er andere kortingscodes zijn :). In ieder geval hartstikke bedankt voor je hulp :D
Dan heeft het nul komma nul nut om nu er naar te kijken.
Elke week heb je kortingen, vorige week kon je zelfs zo ver dat je de 17R SE voor +- €610,- kreeg.
Anyway, vergeet niet dat je in Juni een lading nieuwe CPU's komen van Intel, dus het is onverstandig om nu te kijken hiernaar.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Niet online
Okey, bedankt voor je advies :)
Ik zal rond mei nog eens kijken. Is het trouwens verstandig om de huidige CPU's te bestellen of de nieuwste die er rond Juni zijn?
Ik neem namelijk aan dat de huidige CPU's dan iets goedkoper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nee, ze worden vervangen door het nieuwere model. Sandy Bridge is na de Ivy Bridge ook niet goedkoper geworden.

PVOutput☀️

Pagina: 1