Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beste Laptop voor max €1200,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik ben op zoek naar een (game)laptop. Alle systemen die ik tot nu toe heb gehad zijn allemaal desktops geweest. Maar omdat ik een systeem zoek waarmee ik overal kan werken (lees ook gamen) zou ik graag een laptop aanschaffen. Ik verwacht geen desktop prestaties van mijn nieuwe laptop.

Ik ben geen die-hard gamer en ik hoef niet alles op max te hebben staan om van een game te genieten. Daarnaast moet het systeem in staat zijn dingen als autocad en revit zonder moeite te draaien. Mijn budget is +/- €1200,-. Gewicht en accuduur zijn voor mij geen issues, ik zal toch meestal aan een tafel/bureau zitten met een stopcontact in de buurt.

Ik heb me enigszins georiënteerd en ik heb wel oog voor een Lenovo Y500 met een dubbele GT650 in SLI. Heeft iemand ervaring met dit merk, deze laptop? Ik heb al gelezen over de keyboard/touchpad problemen met dit systeem. Maar deze zijn (als het goed is) in de meest recente versies opgelost. Ik sta natuurlijk altijd open voor goede alternatieven.

Alvast bedankt voor jullie input.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:50

Quad

Doof

Ik denk dat de Dell Inspiron 17R SE het beste aan je eisen voldoet, houdt je nog geld over voor een grote en snelle SSD!

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Blackbird024
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:22
Ik ben zelf een zeer tevreden BTO gebruiker maar ook Lenovo is zeker een goed merk!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, misschien had ik er wel bij moeten zeggen dat ik het liefst een 15inch laptop heb.als ik het goed heb zit er in de Dell een enkele gt650. Ik ben bang dat deze niet sterk genoeg is voor wat ik wil. Heeft iemand ervaring met deze videokaart?

Van BTO heb ik nog nooit gehoort maar van Lenovo ook niet, dus ik ga me hier eens verder in verdiepen.

De Asus is, wat ik er zo snel van gezien heb, duurder geprijst dan de Lenovo's. Daarvan krijg ik het gevoel dat ik minder waar krijg voor mijn geld.

Wat is trouwens in dit prijssegment de beste videokaart?

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:46

Qon

Hier ook een zeer tevreden Clevo (BTO) gebruiker.

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:35:
Bedankt voor alle reacties, misschien had ik er wel bij moeten zeggen dat ik het liefst een 15inch laptop heb.als ik het goed heb zit er in de Dell een enkele gt650. Ik ben bang dat deze niet sterk genoeg is voor wat ik wil. Heeft iemand ervaring met deze videokaart?
Je geeft aan:
Ik ben geen die-hard gamer en ik hoef niet alles op max te hebben staan om van een game te genieten. Daarnaast moet het systeem in staat zijn dingen als autocad en revit zonder moeite te draaien. Mijn budget is +/- €1200,-. Gewicht en accuduur zijn voor mij geen issues, ik zal toch meestal aan een tafel/bureau zitten met een stopcontact in de buurt.
Ik kan hier niet uit opmaken dat je het liefst een 15,6" wilt.
Als je wilt weten hoe de GT650M presteert, zoek je benchmarks op.

En wat denk je dat die kaart niet genoeg kan? Je kan hem ook een OC geven richting de GTX660M, die is dan maar 10% sneller als de GT650m zonder OC. :)

Anyway, mijn advies is in elk geval om weg te blijven van BTO notebooks.

nggyu nglyd

• Quad

Quad

Doof

Badum tss, we hoeven niet elke keer deze discussie te lezen hoor, de een zegt BTO is O+, de ander vind BTO :(, dat weten wij onderhand wel.

Ik wil even opmerken dat zowel de discussie van de BTO O+ als van de BTO :( wel eens mag stoppen. :)

nggyu nglyd

Verwijderd

Voor zover ik weet is de koeling van de 17cl48 wel voldoende. De lower-end clevo's bevatten inderdaad ontoereikende koeling.

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:44
Als je slim bent wacht je nog even tot 15 maart en dan koop je de Lenovo Y500 Ideapad MBG3DMH; die komt dan namelijk uit. Op http://www.lenovoshop.com...%29+Dusk+Black/55010233A1 kan je de specificaties bekijken.

Waarom die laptop? Er zit namelijk 2 keer een GT650 in, in SLI configuratie (in theorie dubbele grafische performance), en heeft 16GB Ram en een Intel Core i7-3630QM processor met 1TB opslag voor slechts € 1200,00 en 24 maanden garantie. Een ideale gamebak dus...

[ Voor 11% gewijzigd door Fjerpje op 13-03-2013 16:53 ]

• Quad

Quad

Doof

Fjerpje schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:45:
Als je slim bent wacht je nog even tot 15 maart en dan koop je de Lenovo MBG3DMH; die komt dan namelijk uit. Op http://www.lenovoshop.com...%29+Dusk+Black/55010233A1 kan je de specificaties bekijken.

Waarom die laptop? Er zit namelijk 2 keer een GT650 in, in SLI configuratie en heeft 16GB Ram en een Intel Core i7-3630QM processor met 1TB opslag voor slechts € 1200,00 en 24 maanden garantie. Een ideale gamebak dus...
Hele mooie configuratie, maar ik zou afwachten wat de koeling doet ;)

nggyu nglyd

• Fjerpje
Quad schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:50:
[...]

Hele mooie configuratie, maar ik zou afwachten wat de koeling doet ;)
Dat kan je zelf testen... je hebt altijd 7-dagen-niet-goed-geld-terug garantie. Als je tenminste een tester bent. Let wel dat je niets beschadigd tijdens het testen mocht de laptop je niet bevallen, anders kan je fluiten naar je centen.

[ Voor 17% gewijzigd door Fjerpje op 13-03-2013 16:57 ]

• Quad

Quad

Doof

Alsof je even €1200,- er tegenaan gooit om te testen 8)7

nggyu nglyd

• Fjerpje
Quad schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 17:00:
Alsof je even €1200,- er tegenaan gooit om te testen 8)7
Waarom niet? Mits de voorwaarden gunstig zijn van de webshop waarbij je hem besteld en de ervaringen/reviews goed zijn dan kan dat prima. Heb het ook wel een paar keer gedaan. Als je kleidingstukken online koopt, doe je hetzelfde...

[ Voor 7% gewijzigd door Fjerpje op 13-03-2013 17:06 ]

• Quad

Quad

Doof

Ik zou het anders verwoorden, je vindt deze notebook prachtig, goede specificaties etc en je wilt hem kopen, dan doe je dat, als hij niet bevalt dan stuur je hem inderdaad terug en anders houdt je hem. Testen is een verkeerd woord ;)

nggyu nglyd

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Zozo, die zit! :p

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
Modbreak:En nou ben ik het fanboyisme zat. De volgende keer dat ik een topic moet opruimen ga ik ook accounts bannen. U bent gewaarschuwd!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
die y500 met sli gt650m lijkt me een super mooi ding,, hoewel we inderdaad nog wat reviews moeten hebben ivm de temperatuur..

notebookcheck schrijft over de sli versie:

Temperature
Stress test (Furmark & Prime)

The temperatures only partly convinced us. When the laptop was idle, (hardly or not at all loaded), the casing's surface temperature settled to an acceptable 31 °C (87.8 °F).

In return, the chassis heated up quite strongly during full load. Our thermometer recorded an average of 43 °C (109.4 °F) on the top and 41 °C (105.8 °F) on the bottom after one hour of stress testing via the tools FurMark and Prime95. At times we even measured 50 °C (122 °F). The IdeaPad Y500 did not heat up quite as badly in "normal" 3D programs. Games can thus be enjoyed without major restrictions.

The components also get fairly warm in extreme conditions. The CPU clock dropped to a still viable 2.4 GHz while climbing up to 90 °C (194 °F). The graphics cards exhibited a completely different behavior in the stress test. While the one GT 650M ran with the usual 790/1000 MHz (maximum 84 °C/183.2 °F), the second GT 650M throttled to low 135/203 MHz very soon. However, we are not sure whether FurMark ran properly on the second accelerator since the load tended to 0 in GPU-Z.

iets dat heel weinig goeds belooft

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Fjerpje
aron225 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:58:
die y500 met sli gt650m lijkt me een super mooi ding,, hoewel we inderdaad nog wat reviews moeten hebben ivm de temperatuur..

notebookcheck schrijft over de sli versie:

Temperature
Stress test (Furmark & Prime)

The temperatures only partly convinced us. When the laptop was idle, (hardly or not at all loaded), the casing's surface temperature settled to an acceptable 31 °C (87.8 °F).

In return, the chassis heated up quite strongly during full load. Our thermometer recorded an average of 43 °C (109.4 °F) on the top and 41 °C (105.8 °F) on the bottom after one hour of stress testing via the tools FurMark and Prime95. At times we even measured 50 °C (122 °F). The IdeaPad Y500 did not heat up quite as badly in "normal" 3D programs. Games can thus be enjoyed without major restrictions.

The components also get fairly warm in extreme conditions. The CPU clock dropped to a still viable 2.4 GHz while climbing up to 90 °C (194 °F). The graphics cards exhibited a completely different behavior in the stress test. While the one GT 650M ran with the usual 790/1000 MHz (maximum 84 °C/183.2 °F), the second GT 650M throttled to low 135/203 MHz very soon. However, we are not sure whether FurMark ran properly on the second accelerator since the load tended to 0 in GPU-Z.

iets dat heel weinig goeds belooft
Maarja, bedenk wel dat het hier om benchmarken en strestesten gaat "get fairly warm in extreme conditions". Deze programma's halen het uiterste uit je hardware en dus niet verwonderlijk dat bovenstaande dingen gebeuren. Onder 'normale' omstandigheden, zoals het bericht ook zegt, zul je dat niet tegenkomen "Games can thus be enjoyed without major restrictions".

Als je met een auto gedurende een uur vol gaat plankgassen, sturen, remmen, schakelen dan ruik je de motor en de koppeling na een tijdje ook wel.

Verder heb ik nog niet een andere laptop gezien voor € 1200,00 euro die meer bang for buck biedt.

[ Voor 5% gewijzigd door Fjerpje op 15-03-2013 12:28 ]

Pagina: 1