Sony kdl-40ex500 alleen groene led, geen beeld of geluid

Pagina: 1
Acties:

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05-2024

deejee007

Ubuntu fan

Topicstarter
Sinds november 2010 ben ik in het bezit van een sony kdl-40ex500 lcd tv. Tot vandaag altijd veel plezier van gehad. Helaas wilde hij vanavond niet meer aan.
Rode standby led gaat wel uit en groene power on led gaat aan maar daar blijft het dan ook bij.

Ik heb al vanalles zitten lezen op diverse forums enz maar het is me niet echt duidelijk wat het kan zijn.
Ook geprobeerd terug te zetten naar factory instellingen maar helaas.
Bij diverse fouten krijg je normaal gesproken een knipperende rode led die aangeeft wat er kapot zou kunnen zijn. Helaas in dit geval geen knipperende rode led.

Garantie termijn was 2 jaar dus net geen garantie meer.....

Iemand al meer ervaring met storingen aan deze of vergelijkbare tv ?

Niels en Lieke in the house

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-02 12:04
Klinkt als een probleem in de voedingsprint van de tv. Schijn eens met een zaklamp op het beeld, zie je dan heel vaag de beelden die de tv weer hoort te geven? Zo ja, dan is er iets mis met de voeding van de backlight.
Hoor je nog wel het geluid van de zender, zo niet (en zie je ook geen vaag beeld) dan zit het probleem dieper.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:58

franssie

Save the albatross

Heb je 'm in je netwerk hangen? Dan zou je ook kunnen kijken of je 'm op je netwerk kan zien. Als dat zo is heeft Daam waarschijnlijk een punt.
Dan toch Sony bellen en garantie claimen want dat hoort niet te gebeuren. Als je de TV in NL gekocht hebt moeten ze je helpen, de garantie is niet hard twee jaar maar aflopend met de te verwachten gebruiksduur. Bij een TV is die groter dan twee jaar. Niet dat het dan geheel kostenloos hoeft. ZIe consuwijzer.nl etc
(tip: niet gelijk de jurist gaan uithangen, maar wel laten weten wat je rechten zijn indien nodig, vriendelijk mar zakelijk helpt vaak)

[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 10-03-2013 01:09 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• deejee007

deejee007

Ubuntu fan

Topicstarter
Vandaag heb ik de TV van de muur gehaald en opengeschroefd.

Op de voedingsprint mis ik op een connector 12 V. Bij de diverse connectors staat wat er voor spanning uit moet komen. Bij connector Tcon komt er geen spanning uit.

Tcon gaat naar een kleinere print. Vanuit deze print gaat een foliekabel naar de voorzijde en een foliekabel naar het moederbord. Ik denk tenminste dat dit het moederbord is; print waar alle aansluitingen opzitten.

Netwerk was een goede tip. Heb ik even gecontroleerd maar ik zie hem niet.

Voedingsprint heb ik gecontroleerd en diverse componenten nagemeten. Ik zie zo geen problemen. Aan de onderzijde zitten ook enkele smd ic's zonder typenummer. Kan ik niet veel mee...

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-02 12:04
deejee007 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:18:
Vandaag heb ik de TV van de muur gehaald en opengeschroefd.

Op de voedingsprint mis ik op een connector 12 V. Bij de diverse connectors staat wat er voor spanning uit moet komen. Bij connector Tcon komt er geen spanning uit.
Meet je bij al deze andere connectors ook de (juiste) spanning die erbij geschreven staat?
Maar dit zou heel goed het probleem kunnen zijn, dat er iets mis is met deze voedingsprint.
Maak anders eens wat duidelijke foto's van deze prints en waar je wel/geen spanning meet ;)

• deejee007

deejee007

Ubuntu fan

Topicstarter
Morgen (maandag) ga ik eerst contact opnemen met Sony. Kijken wat zij kunnen betekenen.

• deejee007

deejee007

Ubuntu fan

Topicstarter
Maandag contact gehad met Sony.

Reparaties zijn uitbesteed aan externe firma's. Apart verhaal vind ik.
Gevraagd of ik een printplaat kan bestellen. Nee.

Gevraagd wat de kosten zijn van reparatie. Weten ze niet ivm externe firma.

Gevraagd of ik kan bellen met externe firma. Dat kan. Telefoonnummer gekregen van firma in de buurt van Rotterdam. Firma opgebeld en verhaal gedaan. Blijkt dat ik naar ander reparatiebedrijf moet bellen...

Firma in de buurt van Venlo gebeld. Blijkt Technorep in Beringe te zijn. Standaard voorrijtarief 49 euro en onderzoekskosten 32,50 euro. Wel reparatie aanmelden via site van Sony. Maandagavond gedaan en gevraagd of ze een indicatie kunnen geven van de kosten.

Dinsdag mail van Technorep met de vraag van aankoopbedrag van TV. (Weten ze toch wel bij Sony ? ) Anders kijken ze even op pricewatch: Sony KDL-40EX500
Dit i.v.m. aanvragen coulance.
Ik ben benieuwd.

Wordt vervolgd...

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Fijn dat je ons op de hoogte houdt! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• deejee007

deejee007

Ubuntu fan

Topicstarter
Gisteren is de TV terug gekomen. Hij doet t weer.

De coulance van Sony was dat de maximale kosten voor mij 211 euro zouden zijn. Voor 211 euro heb ik geen nieuwe TV dus ik dacht laat maar repareren. Ik had nog een beetje hoop dat de kosten wel mee zouden vallen.

Verrassend, maar de kosten waren natuurlijk 211 euro !
Het bleek een defect moederbord te zijn.

Ik denk dat Sony met het uitbesteden van deze reparatieservice de plank flink mis slaat. Het blijkt dat meerdere fabrikanten deze methode toepassen. Reparatie aan huis blijkt meer ophaaldienst te zijn.
Ik dacht dat er een monteur zou komen met een aantal printen waardoor er echt reparatie aan huis zou zijn. Alweer fout gedacht van mij.

Mannetje die TV kwam ophalen was verbaasd dat ik de TV zelf had opengemaakt. Ben ik hiermee echt een uitzondering of gewoon een tweakert ?

Tot op heden altijd dik tevreden geweest over Sony en diverse Sony spullen staan, maar deze TV kan wel eens my last Sony worden...

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:58

franssie

Save the albatross

van samsung hoor ik idd betere verhalen, die komen wel met een printplaat aan huis,.
Dus waarschijnlijk ook my last sony, ze zijn al erg duur en dan deze service ... dat avontuur ga ik niet nog een keer aan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1