Krakend geluid speakers bij openen webpagina

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:48
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem. Ik heb een computer met daarop Windows 8 en een Behringer UCA202 daarop aangesloten. Dit werkt prima!

Tot ik ga surfen op internet, bij het openen van een pagina hoor je kortstondig KRR uit de speakers. Het openen lijkt wat trager te gaan terwijl het geluid voortkomt uit de speakers. Soms hoor je het ook niet, dan flitsen de pagina's ervoor.

Ik heb al flink gezocht via Google en Tweakers. Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Kan het de kaart zijn die kapot is? Of is het meer softwarematig?

Heb al andere USB poorten geprobeerd en diverse browsers (Chrome en IE)

(geen idee of het hier goed staat) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Feriet ringetje om je audio kabeltje heen doen? Dat wil nog wel eens helpen met dit soort "vage" klachten. Check ook of je aarding in orde is. Dat wil ook nog wel eens gekke dingen veroorzaken :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Zoals hierboven al aangegeven, kijk eens naar de aarding van het geheel. Als het geheel niet goed geaard is (bijvoorbeeld het ene apparaat wel, en de andere niet) dan wil dit nog al eens wat rare "artefacten" in het geluid geven. Ik heb hetzelfde gehad, waarbij een Phonic mengtafel tikjes produceerde die gelijk liepen met de hdd-activiteit. Dit was ook een aardingsprobleempje.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dan met de onboard geluidskaart. Bij mij was het voorbij toen ik een nieuwe (zwaardere) voeding in de pc had gestopt. Hoeft echter niet te betekenen dat het bij jou aan de voeding ligt.

[ Voor 16% gewijzigd door TBTL op 10-03-2013 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Waar zou die kabel van Ferriet dan omheen moeten? Om de USB kabel van de Behringer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:20

SuBBaSS

-has Ryzen

Heb je je onboard sound uitgeschakeld en/of weet je zeker dat ie die toch niet stiekem gebruikt?
Ik heb eenzelfde soort ervaring met mijn oude setup gehad en daar lag het er toch echt aan dat alles via onboard resources ging (via moederbord) en dat het alleen te verhelpen was door de interne geluidskaart uit te schakelen en "geforceerd" via de (externe-) geluidskaart te laten lopen.
Als ik zo even snel kijk dan lijkt het erop dat dat behringer kaartje van je geen externe voeding heeft, klopt dat?
Dan zou hij dus z'n power vanuit de usb-poort trekken en ik vermoed dat je daar je probleem moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Misschien te vroeg gejuicht, maar het lijkt bingo voor SuBBa SS!

Ik heb alles behalve de Behringer uitgeschakeld in apparaatbeheer en het lijkt over! :D

Bedankt SuBBa SS en de rest!

[ Voor 10% gewijzigd door bartus1989 op 10-03-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:20

SuBBaSS

-has Ryzen

Nooit te vroeg juichen hè, straks heb je iets uitgeschakeld wat weer ergens anders voor nodig is. :P

Het is trouwens gewoon subbass hoor, die dubbele s zoals je hem neerzet roept over het algemeen wat nare gedachten bij mensen op en da's absoluut niet mijn bedoeling.

Maar als het werkt: graag gedaan. 8)

[ Voor 51% gewijzigd door SuBBaSS op 10-03-2013 22:25 ]

Pagina: 1