Eigenlijk zou ik verwachten dat je ook de standaard belichtings manieren zou meenemen bij zo'n opdracht. Dus rembrandt, butterfly, short, broad... etc.
(Licht van rechts/voor/tegenlicht etc)
Ik zie 1 foto met het "key" licht van voor en geen enkele met tegenlicht... Het zijn voornamelijk fotos met het key light van rechts en een invul licht.
Niks mis mee, maar wel goed om je te realiseren.
(wat is in het Nederland overigens de juiste vertaling van "key light"?)
Foto3 vind ik de meest interessante, omdat het haar gezicht een stuk jonger maakt.
Verder natuurlijk een standaard licht opstelling, maar de reden waarom die standaard zijn, is omdat ze goed werken...
Wat me opvalt is dat je overal hard licht gebruik. Waarom geen zachte lichtbron gebruikt? Als je geen plu's of softbox hebt is bouncen ook een optie...
Zeker omdat het harde licht regelmatig schaduwen op haar gezicht gooien die de foto afbreuk doen.
Bij 5 zie je duidelijk dat hard licht vanuit die positie elke kleine oneffenheid benadrukt. Ik zou daar een beetje aan retoucheren.
Zo'n uitgestoken tong kan best leuk zijn bij een vrolijke spontane foto. Maar haar gezichtsuitdrukking wijst daar totaal niet op, en daarom werkt die foto niet imho.
In de fotos met bloten voeten zou het denk ik mooier zijn geweest als ze schoenen met hakken had gedragen.
Wat betreft verschillende manier van belichting zijn er nog wel een paar andere opties om te overwëgen:
Denk aan rembrandt icm een haar licht.
3 had een leuke high-key kunnen zijn als ze dat zwarte jasje uit had gedaan.
Bij 4 had je een flitser op de achtergrond achter haar hoofd kunnen zetten om dat nog meer los te laten komen. (nu op zich prima, maar vooral om verschillende belichtingen te verkennen)