Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Topicstarter
Aangezien ik Android behoorlijk zat begin te worden, aangezien het totaal niet stabiel te krijgen is bij mij, en hetzelfde probleem zie bij een vriend van me en de tablet van mijn vriendin, wil ik graag Android vaarwel zeggen, en hallo zeggen tegen een ander OS. Daarbij hoort natuurlijk een ander toestel.

Mijn kennis over mobieltjes is redelijk te noemen, dus tijd voor de vraag: wat moet ik nemen?

Ik heb nu een LG Optimus 2x, ook wel bekend als een P990 volgens mij. Draait CyanogenMod 10 volgens mij, op Android 4.0.4.

Qua snelheid is dat snel zat, al merk ik dat de RAM vrij snel vol zit, aangezien ik nogal eens vergeet apps uit te zetten.

Qua beeldkwaliteit en grootte van het toestel vind ik het eigenlijk perfect. Mag een maatje kleiner, liever niet groter. 4 inch dus, aldus de pricewatch.

Wat ik er vooral op doe is whatsappen, sms'en, een beetje surfen als ik me verveel in de trein en skype/msn'en. Voor foto's maken heb ik een echte camera, om te gamen een game-pc, dus camera kwaliteit intresseerd me heel weinig. Beschikbaarheid van apps kan mij gestolen worden, de enige die ik echt nodig heb is whatsapp, en dat draait op zo'n beetje alles. Facebook/twitter/andere socialmedia zooi is allemaal niet nodig, doe ik namelijk niks mee.

Accuduur: Beetje acceptabel mag wel. Een dag met veel sms'en en wat whatsappen zou fijn zijn.

Dan een van de belanrijkste dingen: het OS: Android hoef ik niet meer. Ik ben geen fan van Google, nooit geweest. Daarnaast vind ik het simpelweg niet lekker werken. Wat dan wel?
iOS: Ook geen Apple-fan, maar, ik vind iOS wel redelijk okay werken. Wel gebruik ik liever geen iTunes.
WP: Zowel 7.X als 8 lijken me vrij intressant. Dat 7.x niet meer doorontwikkeld word, lijkt mij niet heel erg. Verder vind ik de vormgeving van Nokia's erg mooi en lijkt de navigatie mij wel prettig. Nadeel is wel de prijs.
Symbian: Dood, en volgens iedereen een hel om mee te werken. Mij lijkt het werken met allemaal lijstjes juist prima. Wel worden er geen nieuwe telefoons voor gemaakt, op de Pureview na.
Meego: lijkt mij ook fijn werken. Natuurlijk heb ik dan het probleem dan alleen de N9 erop draait en dat het ook niet meer echt supergoed ondersteunt word.

Ook lijkt Sailfish mij erg intressant. Maar, wanneer daar een intressante telefoon mee uitkomt?

Ook niet te vergeten: Budget! Budget is 200-300, maar 300 alleen als het heel erg goed is. Tweedehands heb ik geen problemen mee trouwens.

Wat mij intressant lijkt:
Nokia N9: nog behoorlijk prijzig, moeilijk te vinden.
Nokia Lumia 800: Mooi uiterlijk, goedkoop [goedkoopste 220 in de pricewatch], lekker klein en prima hardware. Nadeel is de uitgefaseerde WP
Nokia Lumia 900: Eigenlijk hetzelfde als de 800: mooi, prima te betalen. Wel iets groter dan ik liever heb en verouderde WP
Huawai Ascend W1: Draait WP8, prima formaat, ziet er strak uit en ligt in mijn budget. Wel ben ik bang dat ik de gratis Nokia navigatie ga missen.

Persoonlijk voel ik het meest voor de Lumia 800 of 900. Zullen die voldoen naar mijn wensen of heb ik het gewoon helemaal fout?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

voor jouw eisen voldoen de lumia's en de Ascend inderdaad. Maar zoals gezegd, WP7.X word niet meer verder ontwikkeld dus zou je wel aanraden richting een WP8 toestel te kijken, mits je de nokia look wil zou je nog even kunnen kijken naar de lumia 620 die (zo uit me hoofd) op 250 uitkomt in de PW. Iets mindere hardware als de twee lumia's die jij hebt genoemd maar ruim voldoende voor je eisen.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 483276 op 09-03-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 22:05
Nokia heeft recent de Lumia 520 geïntroduceerd. Toestel is nog geen €200 waarschijnlijk, en moet dacht ik de eerste helft van dit jaar uitkomen. Als je het nog even kunt uithouden met je huidige telefoon zou ik daarvoor gaan. En anders is de Lumia 620 al uit, en zo te zien verkrijgbaar vanaf €239,-, maar dan wel in het geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Topicstarter
De Nokia 520 en 620 lijken me wel erg low/mid end als ik eerlijk ben. Het intressante van een 800 of 900 is dat je mid-high-end krijgt voor een heel aardig prijsje.

Is het zo erg dat WP 7.X niet meer ondersteunt word? Ik geloof niet dat de app-store direct leeg is, aangezien bijvoorbeeld Symbian nog aardig wat apps heeft. Sowieso geef ik weinig om de miljoenen apps van iOS of Android, aangezien van alles er misschien wel 100 dezelfde zijn, of ik heb ze simpelweg niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Laatst online: 09-02 07:57
* WP7.x wordt verder ondersteund, ik denk nog 2 jaren. Ik krijg regelmatig updates van apps en van de special Nokia apps. En er zullen ook nog OS updates komen. WP7.5 is op dit moment stabieler dan WP8.

Maar voor jouw behoeftes (whatsapp en skype) zijn de 800 en 900 niet geschikt. De 800 heeft bv geen front camera ;-) En ik heb begrepen dat whatsapp elende is (ik gebruik het niet).

Over low/mid end: wat bij Android low end is qua hardware, is bij WP meer dan voldoende. Het OS is gewoon beter en efficienter wat betreft omgaan met resources.

Als ik jou was zou ik op de Lumia 720 wachten, verwacht in april. En geloof maar niet aan de spookjes prijzen, de 720 wordt zeker rond de 300-320 € kosten, missch. niet bij de peperdure NL winkels. En hopelijk krijgt MS zijn shit together over een maand en fixt WP8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Topicstarter
Whatsapp is sowieso ellende, ook op Android, ik gebruik het alleen maar omdat iedereen het al gebruikt.

Skype doe ik zonder camera, ik doelde meer op de msn functie ervan. Cammen doe ik nauwlijks, en als ik het al doe, is het achter mijn laptop of jat ik de tablet van mijn vriendin.

Dus, eigenwijs dat ik ben, denk ik dat ik eerdaags maar een Lumia ga kopen. Volgende vraag die best in dit topic kan: Wat te nemen? De 800 of de 900

Ik kan niet echt verschillen vinden tussen die twee. De 800 heeft een minder groot scherm [fijn!] maar kwalitatief minder [minder fijn]. de 900 is zwaarder [fijn!] maar ook groter [minder fijn]. De 800 mist dan weer 4g, maar of ik dat ga gebruiken? Wat ik van de 800 prachtig vind is het gebogen glas, wat de 900 weer mist, maar, die heeft weer een grotere accu.

Kortom. wat is nou echt HET verschil wat de 900 zijn 65 euro hogere prijs waard maakt? Groter scherm en frontcamera zijn geen redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:19

Quad

Doof

Wat is het probleem met Whatsapp? En Android in het algemeen? Dat het bij jou niet goed werkt heeft meer te maken met het betreffende toestel vind ik, die is gewoon brak (ervaring). Mijn One X werkt goed, maar genoeg stock telefoons in de hogere prijsrange zijn gewoon prima.

Maar om even op jou te reageren, de Lumia 800 lijkt mij de betere keuze, de resolutie op 3,7" zal veel scherper ogen dan op 4,3", een groot pluspunt.
De accu van de Lumia 900 is groter maar het grotere scherm lijkt zijn tol hiervoor te betalen door (op basis van de T.net specs) een uur minder gesprekstijd en 90 uur minder standby tijd. En met name de uur gesprekstijd extra kan je beter een dag door doen komen..

Overigens heeft Tweakers van beide toestellen een review gemaakt:
reviews: Nokia Lumia 800: terug aan de top
reviews: Nokia Lumia 900: sterven in schoonheid

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Laatst online: 09-02 07:57
Ga voor de 800 dan :) Ik vind hem veel fijner. Let er op dat je als je 2-de hands neemt, dat de voor-gebruiker hem niet te heavy heeft gebruikt. De batterij kun je namelijk niet zomaar vervangen.

Nog min-puntjes bij WP:
*tot nu toe geen samba client - het voelt als vorige eeuw hoe je bestanden overzet, als je de MS cloud niet wilt gebruiken.
* heel beperkte functionaliteit wat video codecs betreft en video player etc.
* geen direkte toegang tot het bestandssystem, niet voor gebruikers en niet voor app ontwikkelaars (behalve Nokia apps, die zijn heel goed in het OS geintegreerd). Workaraounds ja, maar omslachtig.

@Quad: twee weken geleden hadden we bezoek van een vriend met een Samsung G SIII. Mijn Lumia 710 draaide soepeler :p Hij is het toestel nu aan het verkopen.

[ Voor 63% gewijzigd door shyblue op 10-03-2013 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

franssie

Save the albatross

Ik ga voor de nokia 520 denk ik, low end van nu is het mid end van anderhalf jaar geleden en het high end van twee jaar geleden. De ontwikkelingen zijn snel gegaan.
Windows mobile lijkt me soit. De kaarten app van Nokia is wel killing goed. Alleen dat is de aanschaf al bijna waard.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Topicstarter
Android in het algemeen: instabiel!
Apps crashen constant.
Bellen gaat zelden goed omdat de boel crasht.
Problemen met weergave van hoeveel er daadwerkelijk in de accu zit [een herstart geeft soms opeens 50% meer stroom].
Problemen met wifi.
Problemen met het vinden van een 2g of 3g signaal [herstart en ik heb opeens vol bereik].
Niet versturen van SMS,
Camera-app die slecht werkt.
Android die uit het niets opnieuw opstart.
Geheugen wat simpelweg volloopt.
Google die alles bijhoudt.

En niet alleen ik heb er last van met mijn telefoon. De tablet van mijn vriendin crasht ook telkens, terwijl die een stock-android draait [ook 4.0 uit mijn hoofd] en toestellen [Galaxy SII en een HTC nogwat] van mijn vrienden hebben ook last van freezes en crashes.

Ik denk dat ik dan voor de 800 ga. Kleiner formaat lijkt me erg fijn. En ik betwijfel of ik de gyroscoop, 4g en frontcamera echt ga missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

franssie

Save the albatross

gyro is voor argumented reality (precies naar sterren kijken etc). ga je niet missen - angry birds bijvoorbeeld draait ook goed zonder een gyro.

edit:// na de Nokia koop ik waarschijnlijk een Jola of Ubuntu phone.

[ Voor 27% gewijzigd door franssie op 10-03-2013 01:00 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
VasZaitsev schreef op zondag 10 maart 2013 @ 00:56:
Ik denk dat ik dan voor de 800 ga. Kleiner formaat lijkt me erg fijn. En ik betwijfel of ik de gyroscoop, 4g en frontcamera echt ga missen.
Ik heb zowel de Lumia 800, als de 900 (trouwens ook nog een N9) en vond de 900 eerst op papier ook te groot, zeker voor mijn kleine vrouwenhanden, maar nu ik hem dagelijks gebruik, ben ik helemaal aan dat grotere scherm gewend. Wanneer ik nu de Lumia 800 nog eens uit de kast haal, vind ik hem klein, net als de N9 :), ook al, omdat de andere telefoon, die ik dagelijks gebruik, mijn Nokia E7, met 4 inch ook een groter scherm heeft, dan de Lumia 800/N9.
De Lumia 900 is snel in prijs gezakt, wat niet aan een eventueel mindere kwaliteit van het toestel ligt, maar aan het feit dat bekend werd, dat hij geen upgrade naar WP8 zou krijgen. Hierdoor krijg je dus nu wel heel veel telefoon voor je geld :).
Maar de Lumia 800 heeft idd wel dat mooie "curved" scherm, dat de N9 ook heeft, trouwens. Van dichtbij bekeken, is 't scherm van de Lumia 900 dan weer mooier, omdat 't RGB is en geen Pentile Matrix, zoals bij de Lumia 800.
Overigens heeft de europese versie van de Lumia 900 geen 4G, maar ik denk ook, dat je dit de eerste paar jaren niet zult missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Topicstarter
Ik blijf het best moeilijk vinden eigenlijk. Ze hebben allemaal hun voor en nadelen. Ik denk dat ik gewoon een Lumia 800 bestel, kijk of het wat is en als ik hem toch te klein vind, ik hem gewoon terugstuur en voor een 900 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

VasZaitsev schreef op zondag 10 maart 2013 @ 00:56:
Android in het algemeen: instabiel! Onzin
Apps crashen constant. Nope, misschien de browser één keer per maand door GIF pagina's
Bellen gaat zelden goed omdat de boel crasht. Grootste bullshit ooit
Problemen met weergave van hoeveel er daadwerkelijk in de accu zit [een herstart geeft soms opeens 50% meer stroom]. (Dit heb ik dan weer wel soms, maar ligt volgens mij aan brakke kalibratie na update)
Problemen met wifi. Not really
Problemen met het vinden van een 2g of 3g signaal [herstart en ik heb opeens vol bereik]. Hmm, hoevaak komt dit voor?
Niet versturen van SMS, Nope.
Camera-app die slecht werkt. Slecht? Waarom, omdat je meer kunt instellen dan op elk ander toestel?
Android die uit het niets opnieuw opstart. Nope/
Geheugen wat simpelweg volloopt. Nee hoor, koop alleen geen Android foon van <100 euro.
Google die alles bijhoudt. Alu-hoedjes in de aanbieding bij de Action! (Alsof MS of Apple dit niet doen ;w

En niet alleen ik heb er last van met mijn telefoon. De tablet van mijn vriendin crasht ook telkens, terwijl die een stock-android draait [ook 4.0 uit mijn hoofd] en toestellen [Galaxy SII en een HTC nogwat] van mijn vrienden hebben ook last van freezes en crashes.

Hoe gebruiken jij en je vrienden jullie telefoons?! Een S2 uit de 2.3.3 tijd is probleemloos naar 4.0.4 upgedate en doet het nog steeds perfect...

De nieuwe S3 is trouwens ook prima te pruimen. Beetje te groot voor mij, maar traag? 8)7

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-07 17:17

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik vind het ook vreemd dat, omdat jij een flashend toestel hebt, gelijk Android afschrijft.
Bereik, Accugebruik, ... hangt allemaal los van Android, dat ligt aan je toestel zelf.

En instabiel? Mijn android is de laatste 2 jaar slechts eenmalig spontaan gereboot en heb verder ook geen crashes ondervonden. Wifiproblemen en dergelijke, nooit gehad.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Topicstarter
Jeroenneman schreef op zondag 10 maart 2013 @ 17:44:
[...]

Hoe gebruiken jij en je vrienden jullie telefoons?! Een S2 uit de 2.3.3 tijd is probleemloos naar 4.0.4 upgedate en doet het nog steeds perfect...

De nieuwe S3 is trouwens ook prima te pruimen. Beetje te groot voor mij, maar traag? 8)7
Waarom is dat allemaal onmogelijk, terwijl ik er toch echt last van heb dat mijn toestel elke week zeker 1x crasht of uit het niets reboot? De tablet van mijn vriendin zeker elke dag en de toestellen van mijn vrienden ook regelmatig. Camera-app: ja, heel leuk dat ik alles kan instellen. Maar bij de helft van de instelling crasht de app.

En je opmerking over aluhoedjes is gewoon kansloos. Ik heb gewoon liever niet dat Google alles over me weet. En ja, Apple doet het net zo hard, misschien wel harder. Maakt me dat iemand die verstandig is of iemand die een hoedje nodig heeft?

Als accugebruik los ligt van Android, waarom is een iphone dan zoveel zuiniger? Waarom rennen Symbian toestellen dan rondjes om Android heen qua accuverbruik? Simpel: Android gaat slecht om met wat een toestel te bieden heeft en de accu.

Ik vind Android gewoon niet lekker werken. Mag toch?

En daarom ga ik dus WP nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het enige probleem wat je dan met WP hebt, is dat de OS-toestel combinatie nooit 100% goed zal zijn. Ten eerste niet om dat ze niet 'voor elkaar' gemaakt zijn (hoewel dat met het betere en strictere hardware-support beleid van MS beter moet gaan sinds W8), en ten tweede om dat het nog niet breed genoeg is om alle normale gebruiksscenario's op grote schaal bewezen te hebben. Ik ken genoeg mensen die heel blij zijn met hun WP7x of W8 toestel, maar dan net van die dingen missen waardoor het hele product een stuk minder bruikbaar is.

Bijvoorbeeld wifi dat niet op alle accesspoints werkt, of apps die niet te krijgen zijn. Accu's die niet goed werken om dat Windows daar nog een update voor nodig heeft, of camera's die slechte foto's maken om dat dat bij de launch nog niet af was. Kortom, allemaal van die dingen die wel goed kunnen werken, maar dat initieel gewoon niet doen.

Het enige wat ze niet zelf kunnen oplossen in een Windows phone ecosysteem is draagvlak. Je hebt iOS en Android, dat zijn de grootste en de beste, niet door hun technische specs, maar door het grote aanbod aan content, iets wat je de komende jaren nog niet echt zal zijn met WP. Niet om dat het niet kan, maar om dat je als developer echt niet voor WP wil ontwikkelen. Voor Android tegenwoordig ook liever niet meer om dat er ook daar gewoon te weinig te verdienen valt, en dan heb je iOS, waar je wel gewoon geld kan verdienen. Dus daar bouw je dan je apps voor.

Dus, stel dat je een WP toestel kan vinden waarbij je accu het goed doet, en je baseband en wireless IO ook out-of-the-box normaal functioneren, dan moet je daar vooral voor gaan. Als je doet wat je nodig hebt en op een manier waarop jij er mee kan werken, dan is het precies goed. En dat is waar het om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
VasZaitsev schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:30:
[...]

Waarom is dat allemaal onmogelijk, terwijl ik er toch echt last van heb dat mijn toestel elke week zeker 1x crasht of uit het niets reboot? De tablet van mijn vriendin zeker elke dag en de toestellen van mijn vrienden ook regelmatig. Camera-app: ja, heel leuk dat ik alles kan instellen. Maar bij de helft van de instelling crasht de app.

En je opmerking over aluhoedjes is gewoon kansloos. Ik heb gewoon liever niet dat Google alles over me weet. En ja, Apple doet het net zo hard, misschien wel harder. Maakt me dat iemand die verstandig is of iemand die een hoedje nodig heeft?

Als accugebruik los ligt van Android, waarom is een iphone dan zoveel zuiniger? Waarom rennen Symbian toestellen dan rondjes om Android heen qua accuverbruik? Simpel: Android gaat slecht om met wat een toestel te bieden heeft en de accu.

Ik vind Android gewoon niet lekker werken. Mag toch?

En daarom ga ik dus WP nemen.
Welke android versie heb jij draaien? Alle problemen lijken mijn inziens erg op problemen die veel custom roms met zich meebrengen (voornamelijk de problemen met batterij/camera/random restarts).

EDIT: lees nu de eerste post beter, CM10 dat dacht ik al. Customs roms kunnen gewoon problemen met zich meebrengen, installeer je deze dan moet je dit accepteren wil je de nieuwste functies hebben of verlost zijn van de skins van fabrikanten. Ik zou zeggen zet er een officiele rom op en hij draait weer prima. Je loopt namelijk te zeuren over de camera, dit is een bekend cm10 probleem en had je dus gewoon kunnen weten!

De officiele roms van fabrikanten draaien voor 99 procent gewoon prima en hebben echt niet de problemen die jij schetst (behalve dat ze achterlopen qua versie, en de animaties niet altijd soepel lopen).

[ Voor 23% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 10-03-2013 19:09 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:06
Mijn advies gezien jou eisen, neem een Windows 8 toestel. Windows 7 is leuk maar de apps die jij er op wil hebben wat issues en zullen minder prio krijgen met updates omdat W7 dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:25
Je wil blijkbaar wel custom roms, zelfs als die niet goed werken, dus ik zou maar bij Android blijven. Geen van de problemen die je noemt hebben met Android an such te maken. Overigens zijn er minder crashes van apps op Android dan op andere platformen blijkt uit verschillende onderzoeken. Maar uiteindelijk ligt het aan de makers van de apps.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-07 19:57
swhnld schreef op zondag 10 maart 2013 @ 19:30:
Mijn advies gezien jou eisen, neem een Windows 8 toestel. Windows 7 is leuk maar de apps die jij er op wil hebben wat issues en zullen minder prio krijgen met updates omdat W7 dood is.
Dit wel ja. Als je de Lumia 800 overweegt, zou ik zeker de 520 en de 620 overwegen. Krijg je de komende jaren zeker nog updates, waar je dat met de 800 niet krijgt. Tevens wordt vrijwel iedere app ontwikkeld met prioriteit voor WP8.

Mocht je WP8 nemen, neem dan een toestel met 8GB intern geheugen. Er zit een bug in het OS, waardoor er een map 'Overig' is die bij mij na anderhalve maand al 1,5 GB inneemt voor toekomstige updates voor apps en het OS. Met het OS zelf van 1,92 GB en iets meer dan 500 MB aan apps zit je dan al over de 4GB van de Huawei W1 heen.
Pagina: 1