Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

home cinema set

Pagina: 1
Acties:
  • 627 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn home cinema set is laatst overleden en graag zou ik een nieuwe willen aanschaffen.

In eerste instantie kwam ik uit op een alles in een set van Samsung (HT-E6750W), maar na wat uitzoekwerk op het internet kwam ik erachter dat het wellicht verstandiger was om zelf een set samen te stellen.
Aangezien dit compleet nieuw voor mij is, was ik benieuwd naar jullie bevindingen.

Mijn totale budget ligt rond de 700-800 euro.

Ik had zelf de volgende samenstelling bedacht:

Optie 1:

Speakers:
Jamo S 426 HCS 3 (280 euro)

Versterker:
Yamaha RX-V471 (250 euro)

Subwoofer
Yamaha YST-SW012 (82 euro)

Blueray speler
Samsung BD-D5500 (105 euro)

Totaal 717 euro

Optie 2:

Speakers (2x):
Dali Zensor 1 (258 euro)

versterker
Yamaha RX-V471 (250 euro)

Center speaker:
JBL ES25C (125 euro)

Subwoofer
Yamaha YST-SW012 (82 euro)

Blueray speler
Samsung BD-D5500 (105 euro)

Total 820 euro

Bij optie 2 koop in in eerste instantie 2 speakers voor alleen de front.
Pas later koop ik dan 2 speakers voor de achterkant. Ik overschrijd het budget indien ik dit in 1x allemaal doe. Totaal zou optie 2 (inclusief later 2 extra speakers en stands van +/- 360 euro) op 1180 euro komen.

Is dit de extra investering waard? Of kan ik beter voor optie 1 gaan? Of wellicht wel voor de samsung HT-E6750W omdat wellicht het budget niet toereikend genoeg is.

Alvast bedankt voor de input.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

Optie 2 zou voor mij al afvallen omdat de center van een ander merk en serie is dan de fronts, voor een homogeen geluid is het mooier om die speaker gelijk te hebben. Rears zijn meer voor effecten en kan je daarom nog wel eens van een andere serie pakken. Verder weet ik niet hoe de Yamaha RX-V471 presteert (al een ouder model), maar van de Yamaha RX-V473 en RX-V573 heb ik zeker geen hoge pet op, zeer zwakke receivers. Maar goed, dat hoef niet bij de RX-V471 ook zo te zijn. En er staat me ook iets bij dat Yamaha frequentiebereik meet bij -6 dB, dus de waarden bij de Yamaha YST-SW012 zijn ook niet helemaal representatief.

De Jamo in je eerste post zijn een lagere serie van de S-reeks, de hogere series (S606 en S608) heb je ook in packages. Zo heb je de S606 HCS5 en HCS3 waarvan de laatste zonder subwoofer is. Maar als je de 5 neemt heb je voor 429 euro (volgens Kieskeurig althans) een complete 5.1 set. Als ik daar dan voor het gemak even die Yamaha receiver en Samsung Blu-rayspeler bij zet dan ben ik voor minder dan 800 euro klaar. Stapje hoger met de Jamo S 608 HCS 3 redt je het met je budget niet, vandaar dat ik de S606 aanhaal. Maar dat is puur een voorbeeld.

700 - 800 euro is zeker een mooi budget, maar lastig dat er meteen 12 - 15% af gaat voor de Blu-rayspeler. En houdt er rekening mee dat er geen kabels bij losse componenten zitten, daar trek je over het algemeen ook 5 - 10% van het totaalbudget voor uit. Losse subwoofers zijn relatief duur, ook dat helpt je niet mee. Ik vind het lastig om op dit moment met meer opties te komen, maar aan wat ik met de S606 al heb laten zien is dat die optie zeker beter is dan een kant en klare Samsung HT-E6750W.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Philips HTR9900? Dan houdt je nog 100 euro over voor een bluray speler

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Een vriend van mij heeft de HTR9900 en die is daar eerlijk gezegd niet zo over te spreken, dus deze valt voor mij af.

De Jamo S606HCS5 5.1 lijkt me inderdaad een mooi setje luidsprekers.
Alleen nu had ik ze aan de vrouw des huizes laten zien en deze vond ze dus veels te groot voor in de woonkamer.
Tja......

Wat zijn jullie ervaringen met kleinere luidsprekers?
Zoals:
Jamo A 101 HCS 5
of
Canton movie 130

Overigens heb ik besloten om geen blueray speler te kopen, aangezien ik een mediaspeler heb.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die tips of ervaringen heeft over deze kleine luidsprekers?

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:18
Vind persoonlijk bookshelves of vloerstaanders beter klinken dan sattelietjes. Als je de plek voor ze hebt, zou ik dat aanraden.

Zelf heb ik de Q Acoustics 2010i speakers gekocht van Amazon.co.uk voor ongeveer €140,- per paar (center kost €120,-). Erg prettige speakers om naar te luisteren, rustig geluid met een mooi groot geluidsbeeld. Zou je eens naar kunnen kijken. Vond de Dali Zensors zelf te fel in het hoog, was voor mij te vermoeiend om naar te luisteren, verder wel goed geluid.

Beste blijft om het zelf te beluisteren, iedereen heeft een andere smaak.

[ Voor 13% gewijzigd door InEtVa op 22-03-2013 00:24 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:59:
Niemand die tips of ervaringen heeft over deze kleine luidsprekers?
Als je gebruik wil gaan van kleine speakertjes moet je bij jezelf afvragen waarvoor je ze wil gaan gebruiken. Wanneer het alleen gaat om het kijken van fims/series kun je daar wel mee wegkomen qua geluidskwaliteit. Indien je ook muziek gaat luisteren zul je er snel een miskoop aan doen omdat dergelijke kleine speakers voor muziek weinig kwaliteit in huis hebben.

Als je de ruimte hebt en de WAF binnen kunt halen, zou ik echt voor vloerstaanders gaan of anders op z'n minst boekenplankspeakers. Dan zul je veel meer plezier uit je setje kunnen halen.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de adviezen.
Toch maar is met de vrouw gaan babbelen dan ;-)

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraagje:
-kan ik een 'samsung home cinema set' aansluiten op een 'LG televisie'?
Misschien een domme vraag, toch weet ik het niet.

Graag reactie!

Mvg,
Sander

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:18
Ja dat kan, via een optische aansluiting of HDMI (of anders zelfs via tulpstekkers). Zijn allemaal gestandaardiseerde stekkers.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

@Sandertje123

Het is niet wenselijk om een oud topic omhoog te kicken om dan ook nog eens te kapen. Laat staan dat je het bij meerdere topics doet met een zelfde vraag, crossposten is namelijk ook niet toegestaan.

Je vorige posts hebben al eerder geleid tot een slot op meerdere topics door bovenstaande reden. Tevens ben je toen ook aangesproken op het niet tonen van eigen inzet wat ik ook nu weer mis.

[ Voor 30% gewijzigd door FeaR op 20-05-2013 21:18 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.