Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Windows 7 crashes Asus N56VZ-S4035

Pagina: 1
Acties:

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:46
Hallo iedereen,

Ik kamp sinds een week met een enorm groot probleem op mijn Asus N56VZ.

Vorige week had ik een windows update gedaan, waarna hij bij het opnieuw opstarten de volgende melding gaf : "U bent ingelogd op een gastaccount, instellingen zullen niet worden bewaard o.i.d." Dus ik dacht : "Huh, waar is alles dan?"

Vervolgens heb ik de laptop opnieuw opgestart, alles was toen weer normaal, maar kon toen niks klikken zonder dat windows onmiddelijk vastliep/crashte.

Ik heb toen in veilig modus de laptop op een bepaald punt teruggezet.
Werkte toen weer goed, totdat hij tijdens het laden van een game (LoL) ineens volledig crashte. Laptop opnieuw opgestart, kwam daarna niet verder dan Welkom. Ook naar een eerder punt terugzetten hielp toen niet.

Ik wilde doen mijn laptop opnieuw installeren met een installatiepartitie op mijn harde schijf. Kreeg toen vervolgens de melding dat deze Windows7-installatie niet kon worden teruggevonden. Toen knapte bij mij enige logica. Ik snapte maar niet wat er aan de hand was.

Uiteindelijk heb ik toen een windows 7 installatie 64-bit gedownload op een andere laptop, gebrand op een dvd-tje en een standaard windows 7 installatie gedaan. Mijn D:/ ongeformatteerd gelaten (Staan voornamelijk games op).

Laptop werkte weer als een zonnetje, de Asus-drivers geïnstalleerd en werkt 3 dagen prima zonder enige problemen. (Veel sneller zonder Asus bloatware)

Tot vandaag...... Ik had m'n laptop aanlaten staan dus het scherm was op zwart gegaan (screensaver), ik open het scherm weer en klik op m'n Windows Live Mail om mijn mail te checken. Opende niks, dus ik klik nog een keer. Nog niks. Dus ik open Chrome, en ineens loopt de hele laptop vast. Enige wat ik dacht was "Shiiit, niet weer". Dus ik heb 'm handmatig weer opnieuw opgestart (Off-knop ingedrukt houden).

Bij het opstarten was hij een stukje minder rap en moest ik geduldig wachten totdat ie klaar was met laden. Ik heb 'm toen helemaal uit laten laden en ben toen weer begonnen met het gebruiken van de laptop. Startte een potje LoL en liet m'n virusscanner even scannen (Never know). Midden in champion select (Het punt waar dus eigenlijk nog geen verdere inspanningen zijn voor de laptop) crashed ineens weer mijn volledige laptop met de muziek van het youtube die nog doorgaat.

Ik heb nu weer opnieuw m'n laptop opgestart, en net mijn mail geopend. Hij laadde dat toch beduidend minder rap, en het voelt echt alsof ik niet te veel moet vragen anders crashed de laptop zo weer.

Wat is er toch aan de hand? CHKDSK een keer laten lopen, die heeft toen geen fouten gevonden..

Verwijderd

Hopelijk hebben Asus laptops ook een uitgebreide selftest aanboort die je is kan laten lopen om het systeem goed te testen. Maar het kan ook software zijn natuurlijk die het probleem veroorzaakt? Hoe zijn je systeem temperaturen? Gebruik je vooral de batterij of is hij op het stroom net aangesloten? Heb je nog power save software aanstaan behalve de screensaver. Voeg als het kan ook de systeem specs toe! Misschien is er een BIOS update voor het mobo die je uit de brand helpt? Weet je zeker dat je alle drivers geïnstalleerd hebt en ook de laatste versies hiervan hebt? Heb je bv de Intel chipset driver ook geïnstalleerd. Ook is er de laatste tijd veel gezeik geweest met de Adobe Flash speler en zou het voor kunnen komen dat die het systeem instabiel maken, zorg ook hier dat je de laatste versie hebt. Werkt niks toch is bellen met de helpdesk en hopen dat ze iets weten toe te voegen aan de probleem oplossing, want als ze hem uit service onderzoeken en een schone Win7 installatie erop gooien is er grote kans dat ze niks vinden? (dit kan je zelf ook nog overwegen overigens!

• Scallius
Intel Core i7 3610QM
2,3GHz / 3,3GHz
Intel Mobile HM76

GeForce GT 650M
8GB DDR3 (SODIMM)

5400rpm 1TB

Asus Live Update is nu bezig met recommended updates. Zover ik weet zit daar niets spectaculairs tussen.(1 Intel Chip driver, 5 overige drivers) Windows updates zijn ook elke dag aan de beurt.

Laptop is steeds op netstroom en de laptop wordt niet echt heel warm (tijdens gamen).

Op dit moment werkt alles weer prima gek genoeg. Ik geloof dat de InstantOn functie uit staat, dus dat zou het ook niet kunnen zijn.

• Scallius
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:47:
Hopelijk hebben Asus laptops ook een uitgebreide selftest aanboort die je is kan laten lopen om het systeem goed te testen. Maar het kan ook software zijn natuurlijk die het probleem veroorzaakt? Hoe zijn je systeem temperaturen? Gebruik je vooral de batterij of is hij op het stroom net aangesloten? Heb je nog power save software aanstaan behalve de screensaver. Voeg als het kan ook de systeem specs toe! Misschien is er een BIOS update voor het mobo die je uit de brand helpt? Weet je zeker dat je alle drivers geïnstalleerd hebt en ook de laatste versies hiervan hebt? Heb je bv de Intel chipset driver ook geïnstalleerd. Ook is er de laatste tijd veel gezeik geweest met de Adobe Flash speler en zou het voor kunnen komen dat die het systeem instabiel maken, zorg ook hier dat je de laatste versie hebt. Werkt niks toch is bellen met de helpdesk en hopen dat ze iets weten toe te voegen aan de probleem oplossing, want als ze hem uit service onderzoeken en een schone Win7 installatie erop gooien is er grote kans dat ze niks vinden? (dit kan je zelf ook nog overwegen overigens!
Vandaag dus na het eten teruggekomen op m'n laptop. Had 'm open laten staan.
Bij gebruik liep de laptop onmiddelijk vast. Werkt eerst heeel traag voor je gevoel, maar loopt daarna klemvast.

Ik denk dus dat het ligt aan de powersave functies. Ik heb even door de profielen gekeken en heb de harddisk standby uitgezet. Volgens mij blijft namelijk de harddisk op slaapstand o.i.d. Is hier misschien een update voor beschikbaar? Mijn Asus Live Update programma zegt dat er geen nieuwe updates zijn.

EDIT : De Power4Gear van ASUS gedelete. Beetje overbodig en kan misschien de oorzaak zijn. Zal het even moeten afwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Scallius op 10-03-2013 22:13 ]