• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-02 16:04
Hallo,

Ik heb laatst een nieuwe processor gekocht, de 3350p. Nu willen alleen de pinnetjes die de koeler vast maken aan het moederbord met geen mogelijkheid door de gaatjes in het moederbord. De twee pinnetjes die de koeler klemmen zijn te wijd en willen met geen mogelijkheid door de gaatjes heen.
Iemand hier een oplossing voor?

het gaat hier om een Z68A-GD65 moederbord van MSI.

gr, marco

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Pinnetjes eerst wat tegen elkaar drukken. Anders met de hand de pinnen door het moederbord drukken. Het moet gewoon passen.

• infidel011
PilatuS schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:12:
Pinnetjes eerst wat tegen elkaar drukken. Anders met de hand de pinnen door het moederbord drukken. Het moet gewoon passen.
Er is geen beweging in te krijgen. Er zitten zwarte pinnetjes in het midden, aan een kant is dat pinnetje weg, daardoor past die wel, maar de rest niet. Zie ook nergens of die zwarte pinnetjes verwijderd moeten worden?

• PilatuS
  • Niet online
De doorzichtige/witte pinnen moeten door het moederbord komen. Let er wel op dat de zwarte pin in de juiste stand staat. Je kan deze 4 pinnen in 2 standen zetten. Heb je de zwarte pinnen niet naar beneden gedruk waardoor ze nu in de witte zitten ?

Het is verder gewoon een boxed koeler, het moet passen. Je dus ergens iets niet goed. Anders even op Youtube een filmpje zoeken hoe het precies moet.

• infidel011
PilatuS schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:21:
De doorzichtige/witte pinnen moeten door het moederbord komen. Let er wel op dat de zwarte pin in de juiste stand staat. Je kan deze 4 pinnen in 2 standen zetten. Heb je de zwarte pinnen niet naar beneden gedruk waardoor ze nu in de witte zitten ?

Het is verder gewoon een boxed koeler, het moet passen. Je dus ergens iets niet goed. Anders even op Youtube een filmpje zoeken hoe het precies moet.
Heb het voor elkaar, inderdaad de pinnetjes vergeten naar boven te doen. Domme fout van mij, maar dit was de eerste keer dat ik een CPU zelf plaatste dus een stomme beginners fout. In ieder geval bedankt voor de snelle reacties!

• PilatuS
  • Niet online
Mooi dat het opgelost is :)

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-02 21:07
infidel011 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:24:
[...]

Heb het voor elkaar, inderdaad de pinnetjes vergeten naar boven te doen. Domme fout van mij, maar dit was de eerste keer dat ik een CPU zelf plaatste dus een stomme beginners fout. In ieder geval bedankt voor de snelle reacties!
Standaard staan de pinnen goed, normaal is het gewoon pinnen goed voor de gaatjes doen en drukken tot ze klik zeggen.

• PilatuS
  • Niet online
spNk schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:30:
[...]

Standaard staan de pinnen goed, normaal is het gewoon pinnen goed voor de gaatjes doen en drukken tot ze klik zeggen.
Niet altijd, maar meestal wel inderdaad. Soms wil er nog wel eens een zo'n zwart ding in de verkeerde stand staan als de koeler uit de doos komt.

• infidel011
PilatuS schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:52:
[...]

Niet altijd, maar meestal wel inderdaad. Soms wil er nog wel eens een zo'n zwart ding in de verkeerde stand staan als de koeler uit de doos komt.
Heb het voor elkaar, alleen nu word mijn 3350p door CPU-Z herkend als een 3470 op 3.5 ghz. normaal?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:13

Quad

Doof

infidel011 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 19:31:
[...]

Heb het voor elkaar, alleen nu word mijn 3350p door CPU-Z herkend als een 3470 op 3.5 ghz. normaal?
CPU-Z uptodate? Wat zegt Windows zelf of beter nog, wat staat er in de BIOS? :)
Uitleesfout van CPU-z is niets bijzonders eerlijk gezegd.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• infidel011
Quad schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 19:33:
[...]

CPU-Z uptodate? Wat zegt Windows zelf of beter nog, wat staat er in de BIOS? :)
Uitleesfout van CPU-z is niets bijzonders eerlijk gezegd.
Hij word op andere programma's inderdaad herkend als een 3350p, alleen de 3.5ghz blijft toch raar?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:13

Quad

Doof

Gewoon een uitleesfout, als goed is zie je in de BIOS of een ander programma wel wat het is.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Pagina: 1