Aldi USB3 SSD read-only

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabr1e7
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik begin langzaam gek te worden...
Wat er hier ligt is een USB3 SSD van de aldi. Het is een hele kleintje, maar hij doet het niet meer...
Ja, hij doet het nog wel maar staat in Read-Only modus en ik kan er gewoon niks meer mee. Er staan 2 afleveringen op van Top Gear en dat is het, ik kan ze niet verwijderen ik kan het apparaat niet formatteren, partitioneren of wat dan ook.

Wat ik heb geprobeerd:
Onder OSX 10.8 in Disk Util te formatteren, werkt niet geeft error: Kan niet naar laatste blok schrijven
Onder Linux te formatteren, kan niet want hij ziet de schijf niet eens normaal...
Met mijn Raspberry te formatteren maar dat lukt ook niet
Gparted geprobeerd maar die kan er helemaal niks mee
Onder Windows 8 formatteren maar lukt niet, blijft altijd laden

Ik heb dit probleem sinds ik hem in mijn PS3 heb geprikt om wat te kijken maar tijdens het afspelen gaf hij "kan niet afspelen, bestand corrupt" aan.

Heeft iemand een oplossing? Is de SSD nu al versleten? Hij is niet eens 1 week gebruikt, ik heb ook al een andere kabel geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Heb je het al geprobeerd via schijf beheer onder Windows. Gebruik anders diskpart vanuit DOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabr1e7
  • Niet online
Anoniem: 91626 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:00:
Heb je het al geprobeerd via schijf beheer onder Windows. Gebruik anders diskpart vanuit DOS?
Onder schijfbeheer zijn alle opties greyed-out, kan niks aan klikken hij staat in read-only, er zit geen switch die hem in read-write zet. Hoe kan dit ook echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10
Bij partitiegeneuzel pak ik eigenlijk altijd mijn bootdisk van Parted Magic erbij, daar heb ik alle vaagheden tot nu toe mee opgelost. http://partedmagic.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabr1e7
  • Niet online
Hennie-M schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:09:
Bij partitiegeneuzel pak ik eigenlijk altijd mijn bootdisk van Parted Magic erbij, daar heb ik alle vaagheden tot nu toe mee opgelost. http://partedmagic.com/
Is dit niet gewoon het zelfde als Gparted? Hoe moeten de partities aangepast worden als er niet naar het apparaat geschreven kan worden

Edit: downloaden gaat maar met 95kb/s. Dus deze laat ik zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Gabr1e7 op 09-03-2013 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

2 redenen waarom een schijf / SSD niet beschreven kan worden 1: er is een jumper opgezet 2: Het is een BIOS instelling die deze poort tegen het schrijven beveiligd? Misschien zijn er nog meer dat word testen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabr1e7
  • Niet online
Anoniem: 91626 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:56:
2 redenen waarom een schijf / SSD niet beschreven kan worden 1: er is een jumper opgezet 2: Het is een BIOS instelling die deze poort tegen het schrijven beveiligd? Misschien zijn er nog meer dat word testen dus!
Het is een externe USB SSD he, ik weet niet of je de OP hebt gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-07 06:25
In linux, met gparted, de schijf wissen,

Gparted starten,
dan hd kiezen, rechts boven,
unmount de hd,
partities wissen,
dan boven in pulldown menu, kies, create partition table,
nu wordt de mbr gewist en de rest van de hd, dus je hd is nu leeg.

[ Voor 12% gewijzigd door jan99999 op 10-03-2013 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De Aldi "ssd" is eigenlijk een soort grote usb-stick.

Maar goed, hij is stuk, en ik zou m niet houden. Gewoon terugbrengen, dat kan bij de aldi en je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Gabr1e7 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:11:
[...]

Is dit niet gewoon het zelfde als Gparted? Hoe moeten de partities aangepast worden als er niet naar het apparaat geschreven kan worden

Edit: downloaden gaat maar met 95kb/s. Dus deze laat ik zitten.
Kwestie van de juiste mirror pakken.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Pagina: 1