Toon posts:

Vraag ASRock FM2A75 PRO4-M / 3 monitors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik wil graag een nieuw basis systeem aanschaffen, gebruik makend van twee monitoren. Nu denk ik het basissysteem van best buy guide van deze maand te kopen. Op de website van de fabrikant staat dat het moederbord 3 monitoren ondersteunt. Kan dit zonder extra videokaart ?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Gr,
Roy

Verwijderd

Ook al kan het zal het niet erg veel functionaliteit bieden, snel werken of goed zijn voor de CPU performance. Het is beter om een extra videokaartje (van rond 25€ is al genoeg) toe te voegen. Beter nog een GTX650 (of GTX640 / GTX630 als je niet veel gamed kan het ook < hoe lager het nummer hoe lager de snelheid en prijs) dan kan je er later nog één scherm aan toevoegen!

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan niet verstandig om twee aparte video kaarten te plaatsen ? Of moet een volstaan.
De computer word alleen gebruikt voor office en internet gebruik + een aantal andere software pakketten.

Zit te denken aan deze video kaart(en):
pricewatch: Gigabyte GV-N210TC-1GI

Je hebt het over niet functioneel, wat bedoel je daar mee ?

Gr,
Roy

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2025
Als je moederbord 3 grafische kaarten aan kan dan zal dit ook perfect werken op voorwaarde dat de processor dit ook ondersteund.

In de best buy guide gebruiken ze bijvoorbeeld de AMD Athlon II X4 740 als cpu. Deze heeft echter geen grafische processor en zal dus ook helemaal geen beeldscherm aansturen zonder extra grafische kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Daarom wil ik ook een extra video kaart er bij prikken.
Nu vraag ik me dus af of dit er een of twee moeten zijn ?

Verwijderd

1 is voldoende. Bij ATI kan je makkelijk 3 schermen aansturen bij Nvidia kan dat pas sinds de GTX6xx serie. Een kaart van boven de GTX630 serie bied al ruim voldoende kracht voor desktop gebruik. Wil je games met de kaart begin dan bij een GTX650 of hoger. Voor 2 schermen is ook de GTX5xx serie voldoende!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2013 11:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er worden geen games mee gespeeld, het is puur voor simpel werk.
Vandaar een simpel systeem, waar twee schermen gebruikt willen worden. Volstaat de videokaart dan die ik in mijn eerdere post noemde ? Of heeft iemand een beter idee ?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:30
Waarom zou je een losse videokaart kopen? Plaats gewoon een A-series CPU (daar is socket FM2 tenslotte in eerste instantie voor bedoeld) en sluit je monitoren op het moederbord aan. In de A-series CPU's zit een grafische controller uit de Radeon HD7000 serie, en die is meer dan capabel voor simpel werk.
Pagina: 1