Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-12-2022
Beste mede tweakers,

Ik heb een vraag over hoe de fan's in mijn computer aan te sturen.

2 fan's van Fractal Design aan de voorkant van de Define Mini als intake, 1 aangesloten als Chassis Fan 1 en 1 als Power Fan op een Asus P8P67-M Pro moederbord.

1 Corsair SP120 Quiet Edition als CPU fan en 1 als outtake fan aan de achterzijde aangesloten als Chassis Fan 2.

Het probleem is dat Power Fan op 1200 rpm blijft draaien en dit kan ik niet wijzigen in AI Suite II van Asus.
In dit programma kan ik alleen de CPU fan en Chassis Fan's aansturen.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips om het op te lossen?

Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Floesh op 09-03-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet is de power fan connector alleen bedoelt voor het uitlezen van de ventilator snelheid en daarom niet te regelen. Wil je dat wel gebruik een andere header.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 17:24:
Zover ik weet is de power fan connector alleen bedoelt voor het uitlezen van de ventilator snelheid en daarom niet te regelen. Wil je dat wel gebruik een andere header.
Bedankt voor je reactie.

Is er een mogelijkheid om meerdere fan's op 1 header aan te sturen en van stroom te voorzien?
Op de Asus P8P67-M Pro zitten maar 3 headers, 1 CPU header en 2 Chassis Fan headers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om meerdere fan's op 1 header aan te sturen en van stroom te voorzien?
Dit is geen probleem alleen word er dan maar 1 ventilator uitgelezen door de BIOS natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
Dat maakt me opzich niet uit. Weet je hoe ik dit kan doen, zijn er speciale "splitters of extra opzetstukjes"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 17:32:
[...]
Dit is geen probleem alleen word er dan maar 1 ventilator uitgelezen door de BIOS natuurlijk :)
Nog een andere vraag waar je het antwoord misschien op weet.

Is er een mogelijkheid om de rpm's van een CPU fan met 3 pin connector aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-10 21:45

Ultrapc

Anyone steak?

Met de fanmate kan je de snelheid van 3 pins fans aansturen, en de splitter spreekt voor zich ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Zalman Fan Mate 2€ 3,81€ 3,81
1Gelid Solutions PWM Y-Cable Splitter€ 3,11€ 3,11
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 6,92

Edit:

Sorry voor de schop Tweakers, ik had over de datum heengekeken :+

[ Voor 3% gewijzigd door Ultrapc op 21-03-2013 00:17 ]

Allround.

Pagina: 1