Linux schijf uit Seagate 3TB USb drive onder Win7

Pagina: 1
Acties:

• Pino!
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-01-2018
Mijn Seagate USB drive bevat een Seagate Barracuda ST3000DM001, een 3 TB HD.
De behuizing is er af en de kale HD wordt maar gedeeltelijk herkend onder Win7. (750 GB van de 3000)
Er staat waarschijnlijk een Linux-partitie op.
Hoe kan ik de HD volledig gebruiken onder Win7.
Alle data mag er af.
Ik heb geen beschikking over een Linux machine.

De komst van surround biedt de opnamestaf een ongekend arsenaal aan manipulatiemogelijkheden waar dan ook dankbaar gebruik van wordt gemaakt en waarmee het venster op de concertzaal vakkundig wordt gesloten. We luisteren verder via de brievenbus...

Verwijderd

Er zijn drivers voor Windows voor linux file systems (deze heten EXT3 of EXT4).

https://www.google.nl/#hl...f8f4cf40&biw=930&bih=1084

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Open de diskmanager in Windows 7 (run --> diskmgmt.msc)
Zoek de externe harde schijf en verwijder alle partities. Vervolgens een nieuwe NTFS partitie aanmaken.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Probleem waar TS tegen aan loopt is waarschijnlijk het gebruik van 4kb sectoren ipv de oude 512 bytes sectoren. Voor Seagate schijven bestaat daarvoor een utillity, genaamd DiscWizard.

http://www.seagate.com/support/downloads/beyond-2tb/

Edit:
Het kan ook zo zijn dat er al een 2 TB partitie op staat en dat je alleen nog de resterende 750 GB ziet. Volg dan de stappen van Luit.

[ Voor 37% gewijzigd door MegaTronics op 09-03-2013 16:57 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Pino!
Schijbeheer ziet slechts één partitie (NTFS) van 750 GB.
Edit: Ext2 Volume Manager ziet ook alleen één NTFS partitie van 750 GB

[ Voor 39% gewijzigd door Pino! op 09-03-2013 17:15 ]

De komst van surround biedt de opnamestaf een ongekend arsenaal aan manipulatiemogelijkheden waar dan ook dankbaar gebruik van wordt gemaakt en waarmee het venster op de concertzaal vakkundig wordt gesloten. We luisteren verder via de brievenbus...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:08
Probeer het eens met diskpart en het clean commando (zorg dat je de juiste schijf ingeeft!):

http://www.sevenforums.co...all-diskpart-command.html

• Pino!
Heb een 'clean' uitgevoerd met DISKPART, geen resultaat, nog steeds maar 750 GB

Verwijderd

Post eens een screenshot van je Disk Management, waarbij je dus al je partities van je 3TB schijf hebt verwijderd (je hoefde geen gegevens te bewaren). Waarschijnlijk gebruik je MBR partitietabel ipv GPT.

• Pino!
Heb je hier iets aan?
http://ketel.home.xs4all.nl/co/disk.jpg

Edit: al mijn schijven zijn overigens MBR, ik heb deze nu GPT gemaakt

[ Voor 37% gewijzigd door Pino! op 09-03-2013 20:38 ]

• Nielson
Wat je nog zou kunnen proberen is een commando om de schijf terug te zetten naar z'n native size. Dat kan bv met HDAT2 of Seatools voor DOS.
Aangezien beiden van een bootable dos cd gedraaid dienen te worden is het net zo makkelijk even de UBCD te downloaden en te branden, daar staan ze beiden op. 'k Zou het zelf eerst met Seatools proberen.

• Pino!
Dat klinkt mooi, maar het is een USB drive, wordt die wel herkend als ik boot van CD?
Is er echt geen tool onder WIndows die hetzelfde kan?

• Nielson
Ow, ik dacht dat je 'm uit de behuizing had gehaald en 'm rechtstreeks op sata aangesloten had? Ik ken wel deze Windows tool, maar is al wat ouder en draait bij mij iig niet onder Windows 7 x64. Daarbij komt dat dit soort tools vaak zo direct mogelijk de schijf willen aanspreken, onder dos werkt dat vaak wat makkelijker. Ook de (mode van de) sata controller is van belang, via een usb-sata controller zal vaak ook niet werken. Beste is dus de schijf (als enige om fouten te voorkomen) aan de sata poorten van de chipset controller te hangen en eventueel ide/ahci/raid mode in de bios om te zetten.

• Pino!
Ik denk dat je gelijk hebt. Moet dat maar gaan proberen. Pfffff.... zo weinig zin in. Dank iedereen voor alle snelle hulp!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zit die schijf nog in zijn originele behuizing of heb je die behuizing vervangen?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Misschien dat je pc probleem heeft met grote schijven.(groter dan 2TB).
Hang de hd aan een nieuwere pc die wel grote schijven kan zien, of waar je dit zeker weet dat de pc dit kan zien.

• Pino!
Opgelost! Alleen al door het direct aan de SATA controller hangen gaf al direct een 3TB aanduiding, alles is nu dus zichtbaar.
Dank voor alle hulp!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Maar kun je nog antwoord geven op mijn vraag?
MegaTronics schreef op zondag 10 maart 2013 @ 09:19:
Zit die schijf nog in zijn originele behuizing of heb je die behuizing vervangen?
Ik vermoed namelijk van niet, maar wil het wel even zeker weten om te kijken of mijn idee klopt. :)

• Pino!
Haha, ja betrapt, neen die behuizing is er af, ik kocht per ongeluk een HDD in een Seagate USB3 case, ik had al een paar Icy Box dus de kale HDD moest daar in. Die dingen zijn native Linux zag ik, net als een NAS.

Pagina: 1