Verbinding Maken via internet

Pagina: 1
Acties:

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 11:42
Ik wou een verbinding maken via internet. Dus dat we onze hd's kunnen aanspreken. We zitten namelijk alle twee op @home dus het moet kunnen volgens mij maar hoe. :?

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Euh? Hoe bedoel je? Je harde schrijven delen via internet zoals je normaal via een LAN doet ofzo? Of een FTP verbinding? Of wat?

Meer info pleazzzzzzz :P

• snooze7555
Ja netzoals ik met twee netwerk kaarten doe ;(

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Dat kan wel, maar omdat je pc geen verschil ziet tussen je vriends pc en de overige pc's op het internet zet je je eigen pc dus ook voor iedereen open..Niet zo slim dus..!!
Met VNC (gratis) of PC Anywhere kan dit wel. Je zult er dus (als je het veilig) wil doen een xtra programmatje voor nodig hebben...

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• snooze7555
Please heeft hier iemand een oplossing voor

:?
Op zondag 03 juni 2001 13:00 schreef snooze7555 het volgende:
Ik wou een verbinding maken via internet. Dus dat we onze hd's kunnen aanspreken. We zitten namelijk alle twee op @home dus het moet kunnen volgens mij maar hoe. :?

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

volgens mij is hier ook een soort Napster-achtig programma voor, maar de naam, ben ik even kwijt.
Als je trouwens op 1 van de machines NT (of 2000) draait, en de account waarop de win95/98 machine inlogd bestaat ook op de winnt machine. (volg je het nog ;) ?). Om de andere machine dan wat handiger te kunnen vinden, kun je het lmhosts (of gewoon het hosts) bestand gebruiken. Dat staat in windows/system. Lees het bestand goed door, en vergeet na aanpassen vooral niet de .sam weg te halen (staat voor sample).

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
draai gewoon serv-u en dan met ftp werken...heel simpel en redelijk veilig

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Serv-U is idd een goeie voor deze klus. 3.0 is de nieuwste.
Maar je kunt ook andere FTP servers gebruiken.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

http://members.home.nl/faqathome/faq/problemen.html#vraag1

Waarom kan ik geen bestanden sturen of chatten met andere @home gebruikers? Is dit op te lossen?

@Home heeft het rechtstreekse contact tussen gebruikers op dezelfde gateway onmogelijk gemaakt om veiligheidsredenen (die zij niet verder toe willen lichten). Het gevolg hiervan is dat programma's die gebruik maken van directe verbindingen niet direkt gebruikt kunnen worden.

Het is echter op te lossen, en wel op 2 manieren.

Download de utility die hiervoor geschreven is

Win 95/98/NT Plaats in de startup folder van windows een snelkoppeling naar een batch-bestand met de volgende inhoud:
route add <ip van de ander> <gateway>

Je kan voor elk te routen IP-adres een nieuwe regel toevoegen in de .bat-file

Het IP-adres van je gateway vindt door bij Start->Run "winipcfg" uit te laten voeren

Win 2000 - Log in als administrator
- Type in een DOS-box:
route -p add <ip van de ander> <gateway>

De "-p" zorgt ervoor dat de route ook na het rebooten blijft bestaan.

Het IP-adres van je gateway vindt je door in een DOS-box te typen:

ipconfig /all

Doe dit voor elk IP-adres waar je mee wil communiceren. Beide partijen moeten 1 van deze 2 handelingen uitvoeren. .

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 13:10 schreef snooze7555 het volgende:
Please heeft hier iemand een oplossing voor
:?
[..]
Ik ben erg ongeduldig, weet maar half waar ik het over heb en geef weinig informatie maar jullie moeten mij zo snel mogelijk helpen.

Verwijderd

JA...en dan gaat zo'n snuiter van de tweakers helpdesk mij ook nog eens belachelijk lopen maken :)

Ik ben erg ongeduldig, weet maar half waar ik het over heb en geef weinig informatie maar jullie moeten mij zo snel mogelijk helpen.
[/quote]
Pagina: 1