Internet connectie random kwijt

Pagina: 1
Acties:

• Dreamare
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-04-2021
Geachte Tweakers,

Mijn Pc verliest zijn connectie met het internet op random moment, of ik nu op een webpage zit of in een game, dat maakt niks uit. Er zit ook geen vaste verloop van tijd aan vast. Soms doet hij het een week zonder problemen en andere dagen valt hij om het uur uit. Het is ook alleen mijn pc die zijn connectie verliest. Mijn laptop(draadloos) en playstation 3(wel met kabel) die aan dezelfde router zitten hebben hier geen last van. Als het internet eenmaal uitvalt hoef ik alleen mijn Pc te herstarten en hij doet het weer.

Ik heb de kabel al vervangen met een nieuwe maar dit heeft het probleem niet opgelost ook heb ik in de windows logs van computer managment gekeken maar daar stond geen error op het tijdstip dat ik connectie verlies. Met de zoek funtie van het forum kwam ik bij een vergelijkbaar probleem maar daar werd de kabel aanbevolen te vervangen en heeft de orginelen poster niet meer aangegeven wat zijn probleem heeft opgelost. Mijn internet valt telkens weg...(Enkel mijn PC)

Veel verstand heb ik hier niet van en ben dan ook ten einde raad. Hopelijk is er nog iemand met tips. Als ik eventueel wat meer informatie moet posten zal ik het proberen te vinden en te posten. Al vast bedankt voor jullie antwoorden.

Vriendelijke groet van
Jasper

Ps. Excuses voor enige spel fouten vanwege mijn dyslexie

Verwijderd

-Om welke hardware gaat het?
-Update router / modem firmware.
-Test andere netwerk driver.
-Test een andere kabel.
-Heb je een 1GB router en netwerk kaart stel de netwerkkaart driver dan in op 1GB verkeer (heb je 100MBit stel het dan in op 100MBit (beide full duplex)).
-Test andere poort op router.

• Dreamare
Mijn netwerk opstelling is dat het internet binnen komt in mijn modum/router en daar aan zit weer router die als switch dient waar de Dhcp van uit staat.

- Ik heb een Linksys wrt160nl router,
Moederbord is Asrock P67 Extreme4
Videokaart is Asus engtx560 ti dcii top/2di/1gd5
Procesor is Intel Core i5-2500K Processor
Ram is Kingston valueram kvr1333d3n9k2/4g

-Zo juist de firmware van mijn router/switch geupdate. bij de modum kon ik deze functie niet vinden.

- Realtek Lan driver ver:7044 zag ik staan op de Asrock site en heb ik nu gedownload als je dat bedoelt.

- Een andere kabel heb ik al getest en deze werkt wel gewoon bij een andere pc.

- Ik heb geen 1 gb router, maar hoe zou ik dit kunnen instellen bij een 100mb set?

- Ik heb zojuist de kabel in een andere poort gedaan. Dat ik daar nog niet aan gedacht had...

Verwijderd

Realtek Lan driver ver:7044 zag ik staan op de Asrock site en heb ik nu gedownload als je dat bedoelt.
Realtek drivers kan je het beste ook bij Realtek ophalen vaak updaten ze die niet tijdig op een mobo site.
- Ik heb geen 1 gb router, maar hoe zou ik dit kunnen instellen bij een 100mb set?
Je kan nooit hogere instellingen gebruiken als de langzaamste NIC aan kan. Voor de instelling ga naar config. scherm > apparaat beheer > netwerk adapters > NIC > link up-speed of geavanceerd.

• Dreamare
Het is inmiddels meer dan een week geleden dat het internet is weg gevallen dus ik denk(hoop) dat een van deze dingen het heeft opgelost. Bedankt voor de tips.