Pioneer versterker komt niet uit "headphone modus"

Pagina: 1
Acties:

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-01 12:58
Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een Pioneer VSX-S500.

Sinds vandaag heb ik een probleem, waardoor ik het apparaat niet meer kan gebruiken. Probleem heeft te maken met het gebruik van een headphone. Wanneer deze wordt aangesloten, worden automatisch alle luidsprekers uitgeschakeld en komt er alleen geluid over de hoofdtelefoon. Wanneer deze wordt verwijderd wordt dit weer automatisch opgeheven en zijn alle speakers actief.

Welnu, dit laatste gebeurd nu niet meer. Wat ik ook probeer, de versterker blijkft "denken" dat er een headphone is aangesloten, waardoor ik dus geen geluid krijg. Ik heb een reset uitgevoerd, maar dit mocht niet baten. Vervolgens heb ik alle instellingen teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar helaas. Zodra ik een bepaalde instelling selecteer die alleen voor normale modus is, krijg ik de melding dat er een headphone is aangesloten, terwijl dit niet het geval is. Wanneer ik deze aansluit, heb ik overigens wel gewoon geluid (over de headphone). Ik heb al voorzichtig met een tandenstoker gecheckt of er stof was opgehoopt in de ingang, maar dit blijkt niet het geval.

Iemand ervaring met dit probleem of andere suggesties?

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
Contact opnemen met je dealer, want dit lijkt echt mis

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

franssie

Save the albatross

Je headphone stekker schakelt een schakeling die de luidsprekers uitschakelt. Dat schakelaartje is blijkbaar blijven hangen. Je kan proberen er een paar keer een stekker in en uit te trekken. Lukt dat niet dat onder garantie even naar laten kijken want waarschijnlijk moet er dan een onbeduidend onderdeeltje vervangen worden.

@Johnbytheway - inderdaad opmerkelijk dat het zo vaak goed gaat, zeker bij 3,5 mm

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 09-03-2013 16:28 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• djoelzz
Dank allen.

Op zich kan ik hem wel even openschroeven om te kijken. Aan de andere kant is de versterker pas een paar maanden oud en heb ik geen zin om mijn garantie te verliezen...

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-01 13:30

Mavamaarten

Omdat het kan!

djoelzz schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:28:
Dank allen.

Op zich kan ik hem wel even openschroeven om te kijken. Aan de andere kant is de versterker pas een paar maanden oud en heb ik geen zin om mijn garantie te verliezen...
Gewoon garantie claimen in dat geval, hier gaan ze echt niet moeilijk over doen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• djoelzz
Naar aanleiding van bovenstaande opmerking van Johnbytheway nog eens goed gaan kijken en ik zag inderdaad dat de betreffende twee lipjes elkaar niet raakten. Gewapend met een tandstoker twee andere palletjes opzij geschoven en daarna KLIK. Gelukkig, probleem voor nu even opgelost, maar hier moet ik nog eens naar kijken.
Pagina: 1