Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[NBBG] Basisnotebook april 2013

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter

[NBBG] Basisnotebook april 2013

Het is weer tijd voor een basisnotebook. Een basisnotebook is zoals altijd een alleskunner met een budget van €600. Hiervoor kunnen we een laptop kiezen met een leuke CPU en GPU en redelijke accuduur. Een SSD of goed scherm behoort in dit segment meestal niet tot de mogelijkheden.
kandidaten
pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX2BMH) is al enige tijd populair in de pricewatch. Met een i5 voor een lage prijs bestaat de mogelijkheid er een SSD bij te zetten. Een nadeel is dat dit model slecht leverbaar is.

Asus heeft ook een vergelijkbaar model: pricewatch: Asus R500 Series R500A-SX162H.

Verder is het aanbod helaas ver te zoeken. We kunnen nog steeds geen laptop samenstellen voor minder dan €600 met een courante grafische kaart, iets wat 2 jaar geleden wel tot de mogelijkheden behoorde. Heeft iemand nog een gouden tip? Het dichtste wat volgens mij in de buurt komt van gaming mogelijkheden is pricewatch: Samsung Series 3 NP355V5C-S0CDE (Duits model), maar dat is een duits model...

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Ook ik ben wachtende op die ene gouden tip ;)

Wegens een defecte notebook naarstig op zoek naar een nieuwe. De keuze is om budgettaire (verhuizing) redenen gevallen op een basisnotebook. Helaas is de spoeling zoals Darkstone al zegt, dun te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
Je zou nog de inspiron 15R SE kunnen nemen met de kortingsbonnen, maar dat valt voor de NBBG buiten de boot.

• Joster
Mja, eigenlijk wil ik maximaal € 500,- uitgeven. Ik ben de afweging aan het maken of ik die € 100,- (toch 20 % meer) er voor over heb om de 15R SE te pakken te krijgen.

Wellicht dat ik wat heb aan je Lenovo post uit dit topic :)

[ Voor 29% gewijzigd door Joster op 10-03-2013 21:48 ]

• Joster
Hoe is de A8 van de E535 ( pricewatch: Lenovo Thinkpad E535 (NZREHMH) ) ten opzichte van de i3 3110M van de B590 ( pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX29MH) )?

En verder, wat is de verhouding van "Thinpad E" vs. "Essential B" ?

Van de eerstgenoemde is de beschikbaarheid en prijs afgelopen 2 dagen behoorlijk verslechterd.

Alternatief zou ook nog deze (bijna) goedkoopste van Sony kunnen zijn:

https://shop.sony.nl/shop..._GROUP&isHideActive=)/.do

Totaalbedrag 554,01 €
Incl. BTW Levering: tussen 22 maart & 29 maart
SVE1513C5E 554,01 €

Samengesteld
Intel® CoreTM i3-3120M, 2,5GHz
Windows 8
Zwart
AMD Radeon(TM) HD 7650M 1GB
39,5cm LED 1366 x 768 + camera
320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
4 GB 1600 MHz DDR3L-SDRAM
Blu-ray Disc(TM) player

[ Voor 42% gewijzigd door Joster op 13-03-2013 10:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
De i3 is 70-100% sneller, afhankelijk van of er multi of singlethreaded wordt gekeken.
En verder, wat is de verhouding van "Thinpad E" vs. "Essential B" ?
Geen idee. Ik neem aan dat de thinkpad meer high-end is. (of beter gezegd, minder low-end.)
Alternatief zou ook nog deze (bijna) goedkoopste van Sony kunnen zijn:
Er moet aardig wat gebeuren voordat de opvolger van de E series in de NBBG komt. De voorganger had.. aardig wat minder zichtbare gebreken.

• Joster
Ondertussen heb ik overigens de Dell Inspiron 15R SE aangekocht ;)

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Mijn suggestie: Dell Vostro 3560 "Performance" uitvoering.

Specs:

Core i5 3230
6Gb DDR3 geheugen
500Gb (7.200rpm) HDD
1Gb AMD Radeon 7670

Scherm is 15,6 inch met een 720p resolutie.

Overschrijdt helaas het budget met 40 euro na belastingen. Verzending is op moment van schrijven wel gratis.

Het is verder een zeer aardige laptop. Je krijgt een i5 voor je geld plus toch een courante midrange GPU. Plus een 7.200 rpm harde schijf ipv de 5.400 exemplaren die je in veel budget laptops vindt. Je zou er zelfs wat op kunnen gamen als je wil. Ik denk dat daarmee de overschrijding van 40 euro te accepteren is.

[ Voor 5% gewijzigd door CMD-Snake op 21-03-2013 06:48 . Reden: Linkje toegevoegd ]

• Joster
En wellicht zijn er nog kortingsbonnen voor te krijgen, of worden die hier niet mee geteld?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Joster schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:03:
En wellicht zijn er nog kortingsbonnen voor te krijgen, of worden die hier niet mee geteld?
Je moet de Vostro modellen bestellen (de meeste althans) via de zakelijke site van Dell. Maakt weinig verschil verder met de consumenten site, behalve dan dat prijzen tot check-out zonder BTW zijn.

Levering lijkt geen probleem bij deze Vostro, als je met creditcard betaald kan je hem al in 48 uur in huis hebben.

Verwijderd

Topicstarter
niet echt. Voor 10 euro minder heb je de inspiron 15R SE met 1080p scherm en HD 7730m. En dat is zonder kortingsbonnen. bovendien overstijgen we het budget alleen als het niet anders kan en dan meestal met maar een paar euro.

De lenovo is €100 goedkoper met alleen een andere (lees: HD 4000) grafische kaart. Ik verwacht eigenlijk iets meer voor die €100..

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Op basis van de voorgaande NBBG's, heb ik voor mijn schoonzusje een nieuwe notebook gekocht. De Lenovo viel bij haar eigenlijk gelijk al uit de smaak, door de hoekige uitstraling. Het is uiteindelijk de Asus R500A geworden, puur op looks dus. Misschien iets om mee te nemen in de volgende NBBG (alhoewel ik me kan herinneren dat er al wel een opmerking over de looks is gemaakt).

Wat me erg tegenvalt van de notebooks in deze prijsklasse, is de batterij. Op een volle accu haalt de R500A tussen de 3 en 4 uur, misschien ook iets om naar te kijken?

wild mutant space hamsters

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zo wel jammer hoor.. Ik ga weer mee zoeken in de hoop de beste all rounder te vinden. Maar een goede notebook met een redelijke GPU is wel moeilijk te vinden zo te zien...
Pagina: 1