Hallo, en bedankt voor het lezen alvast!
Originele klacht ;
Ongeveer 40 seconden na het afronden van de installatie van Crysis 3 verschijnt er een BSOD.
Na het opnieuw opstarten krijg ik de melding dat de Harde Schijf niet gezien word, en ook BIOS ziet geen schijf. Hierop naar de winkel gereden waar eenmaal aangekomen het Systeem niet meer wil booten.
Het systeem ;
- GA-Z77x-UD3H
- i5 3570k / Corsair H100i
- 8GB DDR3 Corsair Vengeance
- SLI Gigabyte GTX 670 Windforce 3
- 1TB Western Digital
- OCZ Silencer MkII 750W Silver
Al geprobeerd / geconstateerd ;
- Harde schijf defect, is vervangen.
- RAM getest met Memtest86 , kwam er foutloos uit.
- Voeding vervangen, geen soelaas.
- Moederbord verwisseld , blijft nog steeds freezen.
- CPU verwisseld , kwam in een script geen problemen tegen na 900x booten.
- Nieuwe CPU ingebouwd, WEER Bios freeze , dit keer na 151x booten.
- De videokaarten zijn volgens mij in een ander systeem gezet , waar ze foutloos functioneerde.
Nu
- Heb de winkel gevraagd een nieuwe RAM kit erin te doen, en weer doorbooten.
- Maandag weer contact.
Ik ben nu de wanhoop nabij, om het zo maar even te zeggen. Ik studeer bij het NCOI, en een PC is gewoon een must. Daarnaast heb ik geen flauw idee meer waar ik het moet zoeken en ik hoop dat iemand hier misschien iets soortgelijks heeft meegemaakt of een tip heeft.
De PC in kwestie staat momenteel bij Alternate aangezien deze volledig in Garantie is, ik bel bijna dagelijks voor een status update/informatie, maar zoals je ziet nog steeds geen werkende PC na dik twee weken verder.
Ik waardeer elke input, alvast bedankt!
Originele klacht ;
Ongeveer 40 seconden na het afronden van de installatie van Crysis 3 verschijnt er een BSOD.
Na het opnieuw opstarten krijg ik de melding dat de Harde Schijf niet gezien word, en ook BIOS ziet geen schijf. Hierop naar de winkel gereden waar eenmaal aangekomen het Systeem niet meer wil booten.
Het systeem ;
- GA-Z77x-UD3H
- i5 3570k / Corsair H100i
- 8GB DDR3 Corsair Vengeance
- SLI Gigabyte GTX 670 Windforce 3
- 1TB Western Digital
- OCZ Silencer MkII 750W Silver
Al geprobeerd / geconstateerd ;
- Harde schijf defect, is vervangen.
- RAM getest met Memtest86 , kwam er foutloos uit.
- Voeding vervangen, geen soelaas.
- Moederbord verwisseld , blijft nog steeds freezen.
- CPU verwisseld , kwam in een script geen problemen tegen na 900x booten.
- Nieuwe CPU ingebouwd, WEER Bios freeze , dit keer na 151x booten.
- De videokaarten zijn volgens mij in een ander systeem gezet , waar ze foutloos functioneerde.
Nu
- Heb de winkel gevraagd een nieuwe RAM kit erin te doen, en weer doorbooten.
- Maandag weer contact.
Ik ben nu de wanhoop nabij, om het zo maar even te zeggen. Ik studeer bij het NCOI, en een PC is gewoon een must. Daarnaast heb ik geen flauw idee meer waar ik het moet zoeken en ik hoop dat iemand hier misschien iets soortgelijks heeft meegemaakt of een tip heeft.
De PC in kwestie staat momenteel bij Alternate aangezien deze volledig in Garantie is, ik bel bijna dagelijks voor een status update/informatie, maar zoals je ziet nog steeds geen werkende PC na dik twee weken verder.
Ik waardeer elke input, alvast bedankt!