• Gutterjaw
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-01 16:35
Hallo, en bedankt voor het lezen alvast!

Originele klacht ;

Ongeveer 40 seconden na het afronden van de installatie van Crysis 3 verschijnt er een BSOD.
Na het opnieuw opstarten krijg ik de melding dat de Harde Schijf niet gezien word, en ook BIOS ziet geen schijf. Hierop naar de winkel gereden waar eenmaal aangekomen het Systeem niet meer wil booten.

Het systeem ;

- GA-Z77x-UD3H
- i5 3570k / Corsair H100i
- 8GB DDR3 Corsair Vengeance
- SLI Gigabyte GTX 670 Windforce 3
- 1TB Western Digital
- OCZ Silencer MkII 750W Silver

Al geprobeerd / geconstateerd ;

- Harde schijf defect, is vervangen.
- RAM getest met Memtest86 , kwam er foutloos uit.
- Voeding vervangen, geen soelaas.
- Moederbord verwisseld , blijft nog steeds freezen.
- CPU verwisseld , kwam in een script geen problemen tegen na 900x booten.
- Nieuwe CPU ingebouwd, WEER Bios freeze , dit keer na 151x booten.
- De videokaarten zijn volgens mij in een ander systeem gezet , waar ze foutloos functioneerde.

Nu

- Heb de winkel gevraagd een nieuwe RAM kit erin te doen, en weer doorbooten.
- Maandag weer contact.

Ik ben nu de wanhoop nabij, om het zo maar even te zeggen. Ik studeer bij het NCOI, en een PC is gewoon een must. Daarnaast heb ik geen flauw idee meer waar ik het moet zoeken en ik hoop dat iemand hier misschien iets soortgelijks heeft meegemaakt of een tip heeft.

De PC in kwestie staat momenteel bij Alternate aangezien deze volledig in Garantie is, ik bel bijna dagelijks voor een status update/informatie, maar zoals je ziet nog steeds geen werkende PC na dik twee weken verder.

Ik waardeer elke input, alvast bedankt! :)

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-02 21:13

sHELL

VR "connoisseur"

Hmmmm, aangezien je z'n beetje alles al geprobeerd hebt... en als je pc toch al bij alternate staat, mischien een idee om eens je thuis situatie onder de loep te nemen? Stekker doos, geaard stopcontact, rand apperatuur, stoppen groepen? (een kennis van me kwam er achter dat zijn stopcontact groep op de zelfde zat als die van het las apparaat in de schuur, had daardoor lange tijd pc problemen)

En bedenk je altijd dat een pc problem niet direct een electronica probleem hoeft te zijn, go out of the box en kijk gewoon eens naar alles. De schroeven waarmee je het moederbord vast is maakt, dingen die in je case hangen en heel normaal lijken, maar als je kast 90 graden draait blokeerd het bvb de koeler, verkeerd aangesloten case fans en ga zo maar door.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Verwijderd

De PC in kwestie staat momenteel bij Alternate aangezien deze volledig in Garantie is, ik bel bijna dagelijks voor een status update/informatie, maar zoals je ziet nog steeds geen werkende PC na dik twee weken verder.
Het probleem is op dit moment Alternate zelf dus. Deze en elke andere winkel houden mensen aan de lijn binnen de gestelde termijnen van reparatie en beginnen vaak pas op het laatste moment. Mega winkels zoals als Alternate hebben het druk met verkoop en reparaties zullen niet soms op de tweede plaats komen. Ook laat de concurrerende prijs minder over voor voldoende en vooral degelijk personeel. Ze zullen hem zeker repareren maar tot die tijd ben je op pen en papier aangewezen. Daarom doen tweakers alles zelf! Jammer dat je niet eerder aan de bel hebt getrokken.

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-02 21:13

sHELL

VR "connoisseur"

Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 06:30:
[...]

Het probleem is op dit moment Alternate zelf dus.
Hah, bikkelen is niet echt meer mijn vak 8)7

Mjah, wachten op dat soort dingen kan erg storend zijn, vraag me dan ook af.. alles wat genoemd is in dingen die gedaan zijn. Zijn die door de persoon zelf gedaan of door alternate?

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:59
Kontroleer ook je hardware die je thuis op je pc steekt, muis, toetsenbord bijv uitwisselen.
Kontroleer alle kabels en stekkers goed, in en buiten de pc, ook bijv verleng kabel of tafelschakelaar, haal dit even uit elkaar.

Zoek ook op je moederbord op problemen, dus alle problemen, misschien is er een verband.(met google dus).

http://forums.tweaktown.c...x-ud3h-freezing-bios.html

Zoek hierop met google,
GA-Z77x-UD3H bios freeze
Blijkbaar zijn er meer freeze gevallen bekent.

[ Voor 40% gewijzigd door jan99999 op 10-03-2013 08:27 ]

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-02 22:25
Welke bios heb je op de UD3 staan? Flashen naar laatste versie F18, desnoods de beta F19. Load optimized defaults na afloop.

Mocht dat niet baten, kun je de backup bios proberen. Switch omzetten op mobo voor backup bios.

Zou ook eens proberen om zo weinig mogelijk op de USB aan te sluiten, behalve keyboard en muis op de 2 intel poorten.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• R_M
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-10-2025

R_M

Aangezien je zowat alles in je pc al vervangen hebt, gaat mijn gedacht uit naar randapparatuur. Heb je al eens geprobeerd te starten met enkel het hoognodige? De muis en het toetsenbord vervangen? Of, in het geval van USB, in een andere poort gestopt? Ik ben op het werk ooit een Dell 745 tegengekomen die ook bleef hangen in BIOS. Bleek dat dat toestel met die BIOS-versie enkel wilde starten als het toetsenbord in een bepaalde USB-poort zat...

• Lordzaza
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2024
Wil het BIOS zelf nog booten? Bij is eens de kleine chip in het moederbord (CMOS als ik mij goed herinner) kapot gegaan en werkte de boel weer na het opnieuw bestellen van deze chip. Ook de 3V batterij heb ik eens moeten vervangen om weer normaal te kunnen booten.
Pagina: 1