Beste Tweak(st)ers,
3 maanden geleden heb ik zelf een PC samengesteld, het werkte prima totdat op vrijdag 08-03-2013, stroom uitviel voor de hele omgeving. Nadat de stroom weer aanging werkte de PC nog prima voor een paar uur. Maar viel uit nadat ik gewoon zat te browsen. (Ik weet niet of er een correlatie is tussen de stroomuitval en de PC die het vervolgens niet meer doet)
Wat er nu gebeurt als ik de PC wil opstarten; Ik druk op de power knop, de LEDS gaan even knipperen, de CPU fan gaat aan. Daarna gaat de PC na een paar seconden uit en vervolgens weer aan. Maar hij doet geen POST. Toen ik op de moederbord keek, zag ik dat de CPU_LED rood is.
Hardware:
- Asus P8Z68-V PRO GEN3 (Socket 1155)
- Intel Core i7 3770 (Socket 1155, Boxed)
- Corsair 8GB PC3-14900 DDR3 SDRAM Vengeance (2x 4GB, 1866MHz)
- Samsung 128GB Solid State 830 Series
- Western Digital 3TB Red
- XFX ATI Radeon HD7870 2GB DDR5 Double Dissipation
- Zalman CNPS12X CPU Cooling
- Corsair 850W HX Series Modulaire voeding
Wat ik heb geprobeerd om de PC weer op gang te krijgen:
• Alle verbindingen eruit gehaald en weer opnieuw erin gezet
• Alleen 1 RAM stick opgezet in het meest rechter slot
• De CMOS gereset door de jumper op de pin 2-3 te zetten voor 10 seconden
• De CMOS batterij voor een half uur eruit gehaald en weer terug in gezet
• Alle non essentiele componenten op de moederbord erafgehaald (Video card, HDD)
• Gekeken of er geen pinnen op de CPU slot zijn omgebogen
• De CPU opnieuw gereseat met aftermarket cooler
• De CPU opnieuw gereseat met stock cooler
• De moederbord uit de behuizing gehaald en met CPU en 1 RAM stick proberen op te starten
Nog steeds blijft het probleem voortbestaan. CPU fan draait, CPU_LED rood en wil maar niet een POST doen.
Ik gebruik een 850W HX series Corsair PSU en de CPU fan draait normaal dus ik denk niet dat het door de PSU komt.
Graag wil ik weten wat jullie denken van dit probleem.
Alvast bedankt,
Gr. Bobby
3 maanden geleden heb ik zelf een PC samengesteld, het werkte prima totdat op vrijdag 08-03-2013, stroom uitviel voor de hele omgeving. Nadat de stroom weer aanging werkte de PC nog prima voor een paar uur. Maar viel uit nadat ik gewoon zat te browsen. (Ik weet niet of er een correlatie is tussen de stroomuitval en de PC die het vervolgens niet meer doet)
Wat er nu gebeurt als ik de PC wil opstarten; Ik druk op de power knop, de LEDS gaan even knipperen, de CPU fan gaat aan. Daarna gaat de PC na een paar seconden uit en vervolgens weer aan. Maar hij doet geen POST. Toen ik op de moederbord keek, zag ik dat de CPU_LED rood is.
Hardware:
- Asus P8Z68-V PRO GEN3 (Socket 1155)
- Intel Core i7 3770 (Socket 1155, Boxed)
- Corsair 8GB PC3-14900 DDR3 SDRAM Vengeance (2x 4GB, 1866MHz)
- Samsung 128GB Solid State 830 Series
- Western Digital 3TB Red
- XFX ATI Radeon HD7870 2GB DDR5 Double Dissipation
- Zalman CNPS12X CPU Cooling
- Corsair 850W HX Series Modulaire voeding
Wat ik heb geprobeerd om de PC weer op gang te krijgen:
• Alle verbindingen eruit gehaald en weer opnieuw erin gezet
• Alleen 1 RAM stick opgezet in het meest rechter slot
• De CMOS gereset door de jumper op de pin 2-3 te zetten voor 10 seconden
• De CMOS batterij voor een half uur eruit gehaald en weer terug in gezet
• Alle non essentiele componenten op de moederbord erafgehaald (Video card, HDD)
• Gekeken of er geen pinnen op de CPU slot zijn omgebogen
• De CPU opnieuw gereseat met aftermarket cooler
• De CPU opnieuw gereseat met stock cooler
• De moederbord uit de behuizing gehaald en met CPU en 1 RAM stick proberen op te starten
Nog steeds blijft het probleem voortbestaan. CPU fan draait, CPU_LED rood en wil maar niet een POST doen.
Ik gebruik een 850W HX series Corsair PSU en de CPU fan draait normaal dus ik denk niet dat het door de PSU komt.
Graag wil ik weten wat jullie denken van dit probleem.
Alvast bedankt,
Gr. Bobby