Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• riesjaar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 19:36
Hallo

Ik zou graag wat adviezen willen hebben omdat ik in deze materie niet heel goed thuis ben.
Ik ben op zoek naar en TV mag nieuw zijn of gebruikt die vooral voor gaming wordt gebruikt
met en X-Box 360 voor the kids, en af en toe als 2e TV gebruikt wordt op de zolder
De grootte van het scherm mag ongeveer 42 inch zijn de kijk afstand zal ongeveer 2,5
tot 3 meter zijn.
Het moet een Full HD zijn.
Ik heb er al verschillende topics gelezen en ik ben er achter dat je zo weinig mogelijk input-lag
wilt, echter dit is bijna niet te achterhalen bij de specificaties van TV's.
Ik ben aan het twijfelen tussen plasma of LED, ik heb in de woonkamer een Panasonic Plasma
staan die een fantastisch beeld heeft, maar ben bang dat als deze TV voor gaming gebruikt wordt
dat het scherm dan inbrand.
De prijs die ik er uit wil geven is ongeveer 500 euro

Graag wil ik jullie tips of ervaringen hier over.

Verwijderd

pricewatch: Dell Ultrasharp U2913WM Zwart zoiets, Er is toch niks zinnigs op de NLD TV tegenwoordig 50% van de tijd zal je gaan streamen etc.? Voor 500€ heb je geen TV die meer geschikt is dan elk standaard scherm dan ook! 42" is gigantisch of je neemt genoegen met wat kleiners of je neemt een scherm met standaard specs :) > http://tweakers.net/categ...5JWMjHSM1DSUcoFaYVwamtrAQ

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:31
Zou alsnog voor de plasma gaan, ondanks het inbrand-gevaar. Prima beeld, lekker rustig voor je ogen, ook fijn om af en toe tv op te kijken en een gemiddeld veel lagere input-lag dan LCD. Mochten er game-beelden inbranden, so be it dan toch. Over drie/vier jaar is 'ie sowieso weinig meer waard, of het beeld nou perfect is of dat er misschien een HUD zichtbaar is. Gewoon doen, paar jaar plezier van hebben en chillen :)

Als je na een game-sessie eventueel zo'n "anti-retentie/inbrand-balk" laat draaien voor een paar uur zal je het meeste er ook wel mee weghalen. Game zelf ook op een plasma en laat erna twee uur die balk schuiven.

Nickname does not reflect reality

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-11 13:54
Persoonlijk geef ik ook de voorkeur aan een plasma, heb er nu al eentje voor 5 jaar op mijn kamer (gaming/films), totaal geen last van inbranding.
De Panasonic TX-P42XT50 valt binnen je prijsklasse en eisen. (staat wel niet in de pricewatch, maar is op tal van andere plaatsen beschikbaar).

Ik zou me niet erg zorgen maken over input lag. Ik denk dat de goedkoopste tv's hier zelfs niet echt meer last van hebben.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Zoals de twee hierboven al zeggen heb je aan plasma het meest. Tevens hebben plasmatelevisies over het algemeen ook een lagere input latency dan LCD televisies. Mede doordat er minder softwarematige beeldverbeteingen gedaan moeten worden welke tijd kosten en wat je dus in milliseconden gaat merken.

De XT50 serie is een mooie, maar met jou budget zou je ook de UT50 kunnen nemen bij Wehkamp. Deze is nu te krijgen voor jouw budget en dan heb je net wat meer televisie dan een XT50 wat echt het budgetmodel is.

pricewatch: Panasonic Viera TX-P42UT50 Zwart