Aanschaf subwoofer icm Boston Acoustics A26 speakers

Pagina: 1
Acties:

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Beste mede-tweakers,

Onlangs heb ik twee Boston Acoustics A26 in combinatie met een Denon AVR1513 aangeschaft. Nu mis ik met name bij films de lage tonen. Ik overweeg daarom een (tweedehands) subwoofer aan te schaffen.

Op Marktplaats kwam ik de Boston Acoustics HPS 10HO tegen voor een leuk prijsje (+/-100 euro).

De specs van deze subwoofer:
Amplifier Power: 250 watts RMS
Frequency Response (-3dB): 35Hz-150Hz
Subwoofer Crossover: 40Hz-180Hz 24dB/octave low-pass
Bass Unit: 10" (254mm) DCD
Dimensions (HxWxD): 420 x 420 x 326mm
Weight: 15.7kg

Ook heb ik de volgende subs voorbij zien komen die mijn interesse gewekt hebben:
- Klipsch Sub10
- Klipsch RW-10d
- Klipsch KSW-10

Heeft iemand ervaring met deze subwoofers en/of adviseren jullie mij verder te kijken naar een andere subwoofer?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-11 23:24
Een frequency response van 35hz met een 10" woofer is niet bepaald indrukwekkend, de meeste 8" woofers kunnen dit al makkelijk halen en zelfs sommige 6" woofers. Voor films mis je dan toch wel een stuk lage bass. Klipsch subjes heb ik niet zo veel ervaring mee. Je kan ook kijken naar bijv. de Boston Acoustics ASW250 (wel weer wat duurder).

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
InEtVa schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:27:
Een frequency response van 35hz met een 10" woofer is niet bepaald indrukwekkend, de meeste 8" woofers kunnen dit al makkelijk halen en zelfs sommige 6" woofers. Voor films mis je dan toch wel een stuk lage bass. Klipsch subjes heb ik niet zo veel ervaring mee. Je kan ook kijken naar bijv. de Boston Acoustics ASW250 (wel weer wat duurder).
Vreemd dat je die aanraad om lager te gaan.
http://www.bostona.eu/nl/...gc=&btn=quickspecsbutton&

Ook gewoon 35hz ;)

Overigens lijkt mij die sub prima en misschien mag je het wel bij hem/haar beluisteren?

[ Voor 6% gewijzigd door arjentjuh op 12-03-2013 18:36 ]

PunlArjen

• radem205
Het enige wat mij nog weerhoudt om een subwoofer aan te schaffen is dat ik in een (nieuwbouw) appartement woon met boven, onder en naaste buren. Mijn oog is gevallen op de Klipsch KSW-10 (2ehands).

Heeft iemand ervaring met deze subwoofer in combinatie met het wonen in een appartement? Of raden jullie mij in dit geval aan geen subwoofer aan te schaffen?

• InEtVa
arjentjuh schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:35:
[...]

Vreemd dat je die aanraad om lager te gaan.
http://www.bostona.eu/nl/...gc=&btn=quickspecsbutton&

Ook gewoon 35hz ;)

Overigens lijkt mij die sub prima en misschien mag je het wel bij hem/haar beluisteren?
Dat had inderdaad ook de 650 moeten zijn :) Gaat volgens mij tot 27hz

• radem205
Bedankt voor de rectificatie :).

Ik denk dat het wel mooi is om de A26's op te hangen aan de wand. Echter, het lijkt erop dat de A26 weinig ophangmogelijkheden heeft (www.crutchfield.com.edges...11/35/065/x065A25B-B.jpeg).

Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is deze speakers op te hangen of weet iemand een mooie oplossing om de luidsprekers op te plaatsen? Momenteel staan de luidsprekers naast mijn tv, wat volgens mij niet de ideale stereo-opstelling is.

[ Voor 17% gewijzigd door radem205 op 13-03-2013 12:17 ]

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:13
De A23, 25 en 26 kunnen opgehangen worden. Bovenste 'gat' kan je hem mee ophangen.

Nu ben ik ook nog op zoek naar een sub maar welke... hehe drama :)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:57
Ik was zelf ook op zoek, en kwam ook op de boston's eigen subs uit, maar die worden niet super positief gereviewed. Maar ik geloof dat ze 't voor de prijs behoorlijk doen, al lijkt me dat er betere te vinden zijn voor een vergelijkbaar bedrag, wat weer niet voor de speakers geld. Ik vind mijn A25's behoorlijk ok, maar ik mis ook laag wat.

|>

• radem205
superbig91 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:41:
De A23, 25 en 26 kunnen opgehangen worden. Bovenste 'gat' kan je hem mee ophangen.

Nu ben ik ook nog op zoek naar een sub maar welke... hehe drama :)
Wat voor een type steun heb ik daarvoor nodig. Ik zat te kijken naar deze: http://www.vogels.com/lui...spreker-wandsteun-2x.html . Alleen zie ik geen ophangmogelijkheid met de Boston A26, klopt dit?

De Klipsch KSW-10 is 2dehands redelijk goed verkrijgbaar en wordt goed beoordeeld. Misschien wat voor jullie?

• InEtVa
simon schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:47:
Ik was zelf ook op zoek, en kwam ook op de boston's eigen subs uit, maar die worden niet super positief gereviewed. Maar ik geloof dat ze 't voor de prijs behoorlijk doen, al lijkt me dat er betere te vinden zijn voor een vergelijkbaar bedrag, wat weer niet voor de speakers geld. Ik vind mijn A25's behoorlijk ok, maar ik mis ook laag wat.
Ik was een paar maanden geleden ook naar een sub aan het kijken om mijn Q Acoustics setje aan te vullen en twijfelde tussen de Q Acoustics 2070Si en de BA ASW650. Na een paar telefoontjes naar verschillende audio winkels (kon ze helaas niet zelf gaan beluisteren) was men over het algemeen van mening dat de BA sub wat ongecontroleerd was. Uiteindelijk voor de Q Acoustics sub gekozen (kostte uiteindelijk ook maar €329,-) en ik moet zeggen dat hij voor het geld erg indrukwekkend geluid geeft en voor een geporte subwoofer ook vrij strak is (niet dat hij echt muzikaal toe noemen is, maar hij dat het absoluut niet slecht met muziek), en met films en games brengt hij en flink gerommel voort :)

Design is echter wel heel anders dan de BA speakers en hij heeft een vrij aparte vorm (vrij diep). Maar ik kan hem zeker aanraden.

• _Piwi_
radem205 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:10:
[...]

Wat voor een type steun heb ik daarvoor nodig. Ik zat te kijken naar deze: http://www.vogels.com/lui...spreker-wandsteun-2x.html . Alleen zie ik geen ophangmogelijkheid met de Boston A26, klopt dit?

De Klipsch KSW-10 is 2dehands redelijk goed verkrijgbaar en wordt goed beoordeeld. Misschien wat voor jullie?
Ik kan van Vogels ook niet zo veel vinden alleen dit:
http://www.correct.nl/art...rtiment%7EC%7Eroot%7E&MM=
http://www.correct.nl/art...rtiment%7EC%7Eroot%7E&MM=

Zoals je ziet van de correct website afgehaald.

• _Piwi_
InEtVa schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:23:
[...]

Ik was een paar maanden geleden ook naar een sub aan het kijken om mijn Q Acoustics setje aan te vullen en twijfelde tussen de Q Acoustics 2070Si en de BA ASW650. Na een paar telefoontjes naar verschillende audio winkels (kon ze helaas niet zelf gaan beluisteren) was men over het algemeen van mening dat de BA sub wat ongecontroleerd was. Uiteindelijk voor de Q Acoustics sub gekozen (kostte uiteindelijk ook maar €329,-) en ik moet zeggen dat hij voor het geld erg indrukwekkend geluid geeft en voor een geporte subwoofer ook vrij strak is (niet dat hij echt muzikaal toe noemen is, maar hij dat het absoluut niet slecht met muziek), en met films en games brengt hij en flink gerommel voort :)

Design is echter wel heel anders dan de BA speakers en hij heeft een vrij aparte vorm (vrij diep). Maar ik kan hem zeker aanraden.
Die kwam ik ook tegen (de Q Acoustics 2070Si) maar qua Hz vond ik hem niet heel erg laag komen. Denk dat je wel beter moet kunnen vinden (denk / hoop ik)

• InEtVa
superbig91 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:29:
[...]

Die kwam ik ook tegen (de Q Acoustics 2070Si) maar qua Hz vond ik hem niet heel erg laag komen. Denk dat je wel beter moet kunnen vinden (denk / hoop ik)
Ze geven bij Q Acoustics alleen geen frequency response weer, maar de laagste en hoogste crossover frequency weer. Hij gaat nog een stuk lager dan de 50hz die als laagste crossover frequency wordt opgegeven. Hij haalt voorzover ik het zonder testtonen kan beoordelen, ook de 27hz van de asw650 wel.. Ben deze week niet thuis anders zou ik het even voor je testen. Ik heb iig niet het idee dat ik lage frequenties mis.

[ Voor 6% gewijzigd door InEtVa op 13-03-2013 15:45 ]

Pagina: 1