MSI R7950 TwinFrozr III downclockt tijdens inactiviteit?

Pagina: 1
Acties:

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-02 14:16
Ik heb sinds een week een nieuw systeem staan die nagenoeg perfect werkt. Het enige waar ik "last" van heb is dat tijdens games de framerate totaal in elkaar stort als ik geen input geef (+- 5sec niet aan muis/tobo zit). Erg hinderlijk dus bij bijv een ingame sequence waar je even je handen van de muis haalt.

Het lijkt mij alsof de videokaart zichzelf teruggeklokt dankzij inactiviteit (terwijl er in een game genoeg te doen is voor een gpu natuurlijk)

Heeft iemand hiermee ervaring? Of is dit gewoon een standaard instelling oid? Ik heb al gezocht op het internet en zelf al lopen proberen, maar niks werkt.

Verwijderd

Heb je het met elk spel en met elke driver versie? Heb je al naar de driver instellingen gekeken via de CCC. Bij NV heb je een instelling die heet performance mode weet niet of dat helpt! Je kan uit voorzorg ook je BIOS updaten en naar de instellingen voor PCI-e. Als het met een enkel spel is kan je deze mogelijk updaten en heeft ie misschien een functie die heet -nopauze die ervoor zorgt dat de graphics altijd doorgaan zelfs als je iets minimaliseert.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

- download nieuwe AMD driver.
- test meerdere games

* terugclocken is normaal als je een game draait niet niet zwaar is, you cant stop it *

[ Voor 132% gewijzigd door A87 op 09-03-2013 14:00 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-02 00:02

faust2016

You yes have my shirt

Met MSI Afterburner kan je je clocks monitoren en evt ook 3D clocks forceren.
Om dit te doen zet je je "unofficial overclocking mode" op 2 en stel je je clocks bvb 1 MHz hoger of lager in.

Ik gebruik dit zelf ook omdat bvb een spel als Fifa <10% GPU load creeert waardoor de kaart zo nu en dan terugspringt in 2D clocks. Als dat gebeurt is er ook een stottering waar te nemen op het scherm en dat speelt niet lekker :p.