Beste Tweakers,
Aangezien ik op dit moment gebruik maak van een pc die echt niet meer van deze tijd is, ben ik van plan (binnenkort) een nieuwe pc aan te schaffen.
Zelf heb ik niet veel verstand van pc hardware, en ik zal dan ook graag jullie mening horen over het systeem dat ik heb samengesteld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
- FL Studio i.c.m. vele VST plugins
- Battlefield 3 (hoeft niet op ultra settings, maar high zou mooi zijn)
- Minecraft
- Adobe After Effects & Photoshop
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de €650,- maar €700,- zou eventueel ook nog mogelijk zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- Een monitor heb ik zelf nog wel, die ik nadat ik een andere pc heb aangeschaft ook ga vervangen maar dit is op dit moment niet nodig, net als een toetsenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een redelijke videokaart (i.v.m. Battlefield 3), een krachtige CPU en goede hoeveelheid RAM (i.v.m. FL Studio) en aardig wat opslagruimte.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, wat voor een merk het is maakt me niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het zal fijn zijn als de pc niet al te veel lawaai maakt
Mijn lijst:
Indien mogelijk zal ik er ook graag een SSD in willen hebben van 128 GB, maar ik ben bang dat dit vanwege het krappe budget en de redelijk hoge eisen niet mogelijk is, aangezien ik met deze lijst al boven mijn budget (€700,-) uit kom.
Aangezien ik zelf, zoals ik al zei, niet veel verstand heb van pc hardware, zijn er vast en zeker dingen die ik in het lijstje beter kan veranderen waardoor de prestaties/prijs beter wordt.
Graag hoor ik jullie mening hierover!
Aangezien ik op dit moment gebruik maak van een pc die echt niet meer van deze tijd is, ben ik van plan (binnenkort) een nieuwe pc aan te schaffen.
Zelf heb ik niet veel verstand van pc hardware, en ik zal dan ook graag jullie mening horen over het systeem dat ik heb samengesteld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
- FL Studio i.c.m. vele VST plugins
- Battlefield 3 (hoeft niet op ultra settings, maar high zou mooi zijn)
- Minecraft
- Adobe After Effects & Photoshop
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de €650,- maar €700,- zou eventueel ook nog mogelijk zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- Een monitor heb ik zelf nog wel, die ik nadat ik een andere pc heb aangeschaft ook ga vervangen maar dit is op dit moment niet nodig, net als een toetsenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een redelijke videokaart (i.v.m. Battlefield 3), een krachtige CPU en goede hoeveelheid RAM (i.v.m. FL Studio) en aardig wat opslagruimte.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, wat voor een merk het is maakt me niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het zal fijn zijn als de pc niet al te veel lawaai maakt
Mijn lijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 197,90 | € 197,90 |
| 1 | ASRock Z75 Pro3 | € 70,20 | € 70,20 |
| 1 | MSI N660 TF 2GD5/OC | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 57,85 | € 57,85 |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 59,29 | € 59,29 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,- | € 26,- |
| 1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 44,99 | € 44,99 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,90 | € 16,90 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 53,30 | € 53,30 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 715,43 | |
Indien mogelijk zal ik er ook graag een SSD in willen hebben van 128 GB, maar ik ben bang dat dit vanwege het krappe budget en de redelijk hoge eisen niet mogelijk is, aangezien ik met deze lijst al boven mijn budget (€700,-) uit kom.
Aangezien ik zelf, zoals ik al zei, niet veel verstand heb van pc hardware, zijn er vast en zeker dingen die ik in het lijstje beter kan veranderen waardoor de prestaties/prijs beter wordt.
Graag hoor ik jullie mening hierover!