Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop: Hulp gevraagd bij de keuze

Pagina: 1
Acties:

• hemigidius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-11-2024
Beste mensen,

Ik heb mij de laatste dagen eens bezig gehouden met te kijken welke laptops er beschikbaar zijn. Echter ben ik op het punt gekomen waar ik door de bomen het bos niet meer zie.

Graag had ik wat hulp gevraagd aangezien er waarschijnlijk wel mensen zullen zijn met meer ervaring algemeen of met specifieke modelen. Om dus even een overzicht te schetsen:
  • Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Op de eerste plaats zal hij gebruikt worden om high-end en middle-end Cad pakketen te gebruiken zoals Pro engineering / inventor / solid works

Als tweede plaats zullen het waarschijnlijk wel games komen
  • Wat mag je laptop gaan kosten?

Het budget ligt +/- 1200 euro, Een 100 euro er boven mag natuurlijk ook nog wel.(en onder kan nooit kwaad)
  • Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

meegenomen wordt hij wel, maar mobiliteit en accu duur zijn van minder belang, Hij zal dus niet op mijn schoot moeten rusten of zo. Gewoon op de school bank
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Grote voorkeur is er niet. Hier is vooral de twijfel naar merk.
    Well had ik het gevoel dat voor tekenen een groter scherm leuker is en dus de voorkeur 17".
    Ook had ik gedacht dat elke laptop zowat standaard met een ssd kwamen, dit is echter vaak de uitzondering op de regel, wat ik best vreemd vind.
Mijn onderzoek naar mogelijke laptops heeft mij de volgende lijst opgeleverd:
http://postimage.org/image/fc01cjgct/

Na er met de snoeischaar door gegaan te zijn heb ik voorlopig kunnen reduceren tot:
http://postimage.org/image/t6zaramtx/

Iemand die mij kan helpen met raad welke geschikt zou zijn voor mij? Of mss raad je zelfs een totaal ander model aan? Aangezien specs uiteindelijk ook niet alles is.

Mvg

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
De beste 17" laptop uit die lijst is de 17R SE, die kun je ook met kortingen krijgen, zie hier: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2
Dan is hij behoorlijk goedkoop, je hebt dan nog genoeg budget over voor een Crucial m4 of Samsung 840 Pro SSD, en eventueel meer werkgeheugen. Je moet SSD's en geheugen niet bij Dell zelf kopen, die vragen woekerprijzen.. zelf erin zetten is heel simpel en je verliest niet je garantie :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• hemigidius
MartijnLoarne schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 11:05:
De beste 17" laptop uit die lijst is de 17R SE, die kun je ook met kortingen krijgen, zie hier: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2
Dan is hij behoorlijk goedkoop, je hebt dan nog genoeg budget over voor een Crucial m4 of Samsung 840 Pro SSD, en eventueel meer werkgeheugen. Je moet SSD's en geheugen niet bij Dell zelf kopen, die vragen woekerprijzen.. zelf erin zetten is heel simpel en je verliest niet je garantie :)
Dus volgens jou is dit de gedoodvervde winnaar? het budget zou het inderdaad toelaten , drm dat hij er ook tussen staat. Maar ik dacht dat ik ergens gelezen had, dat de recente versies een gelimiteerde bios hadden. Zal dit het het plaatsen van een ssd bemoeilijken?

Verwijderd

Er is praktisch geen andere keuze dan de inspiron 17R SE als je een 17" acceptabel vind. De enige alternatieven zijn de asus N76 als je per-se gigabit ethernet wilt, of de M17x van €1500 als je een snellere grafische kaart wilt.

Voor de rest kan ik geen enkele laptop bedenken met een 17.3" scherm welke niet gigantisch duurder is dan de inspiron maar nauwelijks beter. Voor de inspiron ben je as we speak ongeveer €850 kwijt met 1080p scherm

Maar verder.. je geeft aan dat je hem op de schoolbank wilt gebruiken. In dat geval wil je absoluut geen 17" laptop. Dat is veel te log/zwaar om mee te slepen. Terwijl een 15.6" als de Y500 dezelfde specificaties heeft tegen exact dezelfde schermresolutie.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2013 13:11 ]

• hemigidius
Nuja "schoolbanken" Het zal geen gesleur zijn van lokaal tot lokaal, gewoon 30 sec wandele van de auto tot het project lokaal daar 6 uuren bezig zijn en weer weg :) en niet op dagelijks basis. Ik ga vndg eens langs in de media markt om het gevoel te krijgen tussen een 15" en een 17"

Nu over de prijs dat blijft me toch een raadsel. als ik het goed begrijp is de standaard prijs
990 -5% epp = 940.5
940-5% insp korting =896,34

en daar boven op 7% cashback?

[ Voor 7% gewijzigd door hemigidius op 09-03-2013 13:46 ]

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Komt er eigenlijk nog een keer een opvolger van de XPS L702? (excuus voor het offtopic)

Verwijderd

Dat is de inspiron 17R SE. Een zeer brakke opvolger als je met mij vraagt, maar het klopt met het prijssegment en features.

Als er een XPS 17 komt dan gaat die waarschijnlijk €1300+ kosten, waardoor je net zo goed de alienware kan nemen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

17" is mee te slepen hoor. Doe ik ook. Als je er echt veel mee gaat rondlopen, is een goede laptoprugzak aan te raden.

Ja, een 15.6" is inderdaad makkelijker. Maar, 17" is ook prima te doen hoor.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1